koiran ummetus, mikä auttais?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass pikana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

badass pikana

Vieras
meillä ei ole parafiiniöljyä..

tilanne se, että koiranpentu 12vkoa ripuloi ma-to. to käytiin ell ja saatiin aptusta (muistaakseni?) ja alettiin paasto. sit pikkuhiljaa riisiä ja pikkusen papnoita jne. nyt kuitenkin pennun vatsa on iahn kovalla ollut tän päivän. sellasia kivikovia kikkareita saa pakerrettua sillontällön ja jatkuvasti kyykkii ja yrittää kakata.

olisko mitään kotikonstia millä helpottaa sen oloa edes huomiseen?

neuvoja!!!

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
ei oo levolaciakaan.. en tiedä uskallanko yötä vasten antaa sitä öljyä.. :/

anna vaan... voi vieä useita tunteja ennenku vaikuttaa
ja sitten sormia reikään.... jos ei paska tule. yleensä tulee het ku vähän sorkittu paikkoja. Tosin öljyä ne hanskat ennen ku sormia sinne reikään pistät.
Ällöttävää on joo-o, mut pakko sen kakanki on kulkee, ettei oo suolet tukossa.
Tosin eläinlääkärikin sen voi tehä ja maksat sit siitä satkun... :/

kyllä siinä menee aikaa ennenkuin se öljy menee suolen läpi.Ei pistä vatsaa löysäksi vaan helpottaa kakkaamista.Meidän koira oirehti noin kun oli tukkeutunut suoli(oli syönyt pienen pallon).Voiko olla mahdollista,kun on kerran pentukoirasta kyse?

siis apua, pentu ihan virkeä ja oma itsensä, pari pissalätäkköö ja kivikovaa kakkakikakretta oli lattialla kun herättiin ja nyt sit tiputtelee verta!!

mä en saa eläinlääkäriä kiinni ja oon täällä ihan paniikissa, olis ihan juoksujen oireet, mut ei kai sentäs 12viikkosella :whistle:

virtsatieinfektio / virtsakivet luulen minä, mutkun en saa ell kiinni :/

Soita johonkin päivystävään?Siis ihan minne päin vaan.

http://www.google.fi/search?q=p%C3%A4ivyst%C3%A4v%C3%A4+el%C3%A4inl%C3%A4%C3%A4k%C3%A4ri&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a

Tuleeko pissa virtsarakosta vai peräaukosta? Kova uloste on voinut rikkoa limakalvoa peräsuolesta. Tai ripulin jälkiseurauksena koiralla on suolistotulehdus.
Me saatiin eläinlääkäriltä neuvo että annettava Attapektiä tai Canikuria. Lopeta myös ruokinta toviksi, anna vain raejuustoa tai jotain kevyttä. Älä anna papanoita kuivana.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Tuleeko pissa virtsarakosta vai peräaukosta? Kova uloste on voinut rikkoa limakalvoa peräsuolesta. Tai ripulin jälkiseurauksena koiralla on suolistotulehdus.
Me saatiin eläinlääkäriltä neuvo että annettava Attapektiä tai Canikuria. Lopeta myös ruokinta toviksi, anna vain raejuustoa tai jotain kevyttä. Älä anna papanoita kuivana.

virtsarakosta.
attapektiä on annettu to-la sekä riisiä ja raejuustoa ja papanat on syönyt aina turvotettuina. mä oon ihan neuvoton :'( koira ei siis mitenkään kärsivältä vaikuta, mut silti. pommitan ell lisää..

No sitten sillä on virtsis eli virtsatietulehdus. Meillä oli niitä uroskoirilla tosi paljon. Siihen pitää hakea lääkekuuri. Jos mahdollista niin ota koiralta pissanäyte. Helpoiten teet sen sillai että pakastepussin teippaat kiinni mahan alle. Siitä siirrät pissan sitten purkkiin.
On helppo määrätä lääkkeet kun on pissa tutkittu.

voiko toi ummetus liittyä siihen virtsatietulehdukseen?

mä en tajuu tota pakastepussijuttua, toihan repii sen heti pois :ashamed:

perkele ku pitää aina sunnuntaisin tulla tällasia, joko itselle hammassärky tai koiralle jotain tms :kieh:

Kerran olen ottanut nartulta pissänäytteen ja kyttäsin koska pissaa ja äkkiä kippo alle.
Silloin kyllä onnistui heti.Toista kertaa ei ole tarvinnut pissanäytettä ottaa *koputtaa puuta*

No nartulle sitten laittaa reiän että saa hännän ulos ja pimppa pussiin. Mä olen hyvinkin taitava pissanäytteen ottaja kun eräs koirista sairasti virtsakivitautia.
Toi kuppijuttu ei toiminut meillä ollenkaan, jos koira on pieni ja kyykistyy niin siihen alle ei todellakaan mahdu minkäänkokoinen kuppi.

Yhteistyössä