koiran ruokinta, lähinnä lihasta kysyttävää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liha

Vieras
mun äitini on eräässä kaupassa lihatiskivastaava ja vasta nyt tajusin, että voisinko hyödyntää tätä jotenkin oman koirani ruokinnassa kun sieltä lihatiskiltä äiti kuitenkin saisi aika rutkasti tavaraa roudattua mitä ei enää saa myydä..

että mikä liha sopii koiralle?
onko joku liha mikä pitäisi kypsentää vai saako kaiken antaa raakana?

barffauslinjalle en täysin ainakaan vielä olis lähdössä, mutta en kyllä voi olla hyödyntämättä tällaista mahdollisuutta saada lihaa :D

eli mitä lihaa tarkalleenottaen voisin pyytää tuomaan?

jauhelihaa? nautaa? raakana?

maksaa? keitettynä?

sydäntä? keitettynä?

mä oon ihan surkee lihajutuissa, ikänä oo mitää sisäelimiä valmistanu :X

mutta toi koira varmana rakastais =)

Alkuperäinen kirjoittaja liha:
eli mitä lihaa tarkalleenottaen voisin pyytää tuomaan?

jauhelihaa? nautaa? raakana?

maksaa? keitettynä?

sydäntä? keitettynä?

mä oon ihan surkee lihajutuissa, ikänä oo mitää sisäelimiä valmistanu :X

mutta toi koira varmana rakastais =)

sikanauta jauhista kypsennettynä.
pelkkää nautaa voi antaa raakana pienissä määrin aluksi tai kypsentää.
maksaa, munuaisia, sydäntä,kieltä kaikkea voit keittää ja tarjota. *muoks* ja kaikki muutenkin keittäen. sit vaan muun ruoan sekaan. katso netistä koirien ruokaohjeita.

kiitos härölä! :)

meilläpäin ei lähimmaillakaan kulje mitkään kennelrehun tms autot ja olis mukava tarjota tuolle jotain uutta ja maistuvaa =)

yrjölänpuuro on herkkuvaihtelua toisinaan :)

mutta kertokaa nyt enemmän kun olen oikeesti ihan amatööri..

eli mitä lihaa ja miten paljon voi tarjota? siis tyyliin 1/4 tavallisesta annoksesta lihaa ja loput nappulaa, vai sit pelkkää lihaa..? maksaa tuskin ainakaan voi kilokaupalla syöttää?

mutta kertokaa nyt enemmän kun olen oikeesti ihan amatööri..

eli mitä lihaa ja miten paljon voi tarjota? siis tyyliin 1/4 tavallisesta annoksesta lihaa ja loput nappulaa, vai sit pelkkää lihaa..? maksaa tuskin ainakaan voi kilokaupalla syöttää?
Riippuu ihan koirasta. Rodusta, mihin on tottunut jne. Meidän vähän vaille 50 kiloinen alaskan malamuutti, jolle sen "alkukantaiset omistajat" eivät takuulla kypsentäneet lihoja ja lihat ylipäätään olivat sellaisia, mitkä ei ihmisille enää kelvanneet, vetää puolesta kilosta kiloon jäistä raakaa lihaa. Lisäksi sillä on aina kupissa jotain koiran kuivamuonaa, jota syö sitten sen minkä syö.

eli jäisenä olis mukavampi narskuttaa kun tuoreena?
meidän koiruus painaa lähemmäs 60kg..
ja säälittää tota pelkkää nappulaa sille antaa (vaikka onkin eläinkaupan laatukamaa.)
yrjölän puuroon oon heittäny aina raakaa naudan jauhelihaa jonkin verran, mutta vois muutakin hankkia kun kerran mahdollisuus olis :)

eli jäisenä olis mukavampi narskuttaa kun tuoreena?
meidän koiruus painaa lähemmäs 60kg..
ja säälittää tota pelkkää nappulaa sille antaa (vaikka onkin eläinkaupan laatukamaa.)
yrjölän puuroon oon heittäny aina raakaa naudan jauhelihaa jonkin verran, mutta vois muutakin hankkia kun kerran mahdollisuus olis :)
Voisitko kysyä rotuyhdistyksestä tai kasvattajalta?

Yhteistyössä