• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

Koiran pissatulehdus, millasin oirein?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Moi! Minä just käytin toisaa päivänä meidän narttukoiraa (8.5v ) ell:llä, kun joi paljon ja yleisolemus oli väsyny. Pissatulehdus oli ainakin, ja pH oli korkea virtsassa. Nyt vaan kun ei suoranaisesti ole sitä oirehtinu, niin epäillään, et koiralla olis virtsakiviä, mut ab kuuri nyt eka syödään ja kontrollinäyte pitää viedä kuurin loputtua.

Tää sama koira on vuosi sittten sairastanu rajun pissatulehduksen, mikä iski kun salama kirkkaalta taivaalta, ja paheni muutamassa tunnissa. Siinä oireina oli pissan pidätysongelmat ja verinen pissa. Kuuri siihenkin, ja koira parani.
 
ap
Meillä koira, 11kk, pissaa usein, eilen valui melkeen kokoajan, mihin sattuu...vaikka on sisäsiisti olemassa. Kuumetta lisäksi ollut nyt pari päivää. Eläinlääkäri meinas, et hyvin tod.näk. pissatulehdus ja aloitin sitten homeopaattisen kuurin eilen...syö, juo ja leikkii kuitenkin, ettei ihan kanttuvei...mut vähän hukassa olen sen kanssa, kun ei aiempaa kokemusta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä koira, 11kk, pissaa usein, eilen valui melkeen kokoajan, mihin sattuu...vaikka on sisäsiisti olemassa. Kuumetta lisäksi ollut nyt pari päivää. Eläinlääkäri meinas, et hyvin tod.näk. pissatulehdus ja aloitin sitten homeopaattisen kuurin eilen...syö, juo ja leikkii kuitenkin, ettei ihan kanttuvei...mut vähän hukassa olen sen kanssa, kun ei aiempaa kokemusta...
Kylläpä vois olla oireiden perusteella. Vie pissanäyte ell:lle, mut pissan pitää olla koiran rakossa väh. 4h, eli aamupissista esim.
 
narikka83
mettästyskoiralla ei toimi nokka. kulkee kyllä mutta ei löyvä mitään. meillä oli 4 ulkokoiralla yhtäaikaa. lähti jäpti urokselta jolla laskee sokeri läpi pissaan (ei munuis vikaa) jolloin sen pissa kiinnostaa muita ja kierre oli valmis...
 

Yhteistyössä