Koiran kohtutulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surullinen"

Vieras
Vanhalla (14,5v)pienellä koirallamme todettiin kohtutulehdus 2 viikkoo sitten ja sai silloin antibiotit siihen. Koira silloin virkostui lääkkeitä ja oli ihan virkeä. Kohdunpoistoon emme silloin alkaneet koska kyseessä on noin vanha koira ja koiralla on nisäkasvaimia, joista yksi isompi kasvain. Minun ja eläinlääkärin mielestä ei mitään järkeä ollut alkaa leikkaamaan...nyt tänään iltapäivästä koira alkoi olemaan vaisu ja ei syö mitään. Kuumettakin oli 39,6 kun mittasin, takapäästäkin vuotaa jotain ruskehtavaa...Päivystävällä eläinl. soitin ja se käski antaa kipulääkettä ja aamulla viedä eläinlääkäriin. Nyt mietin sitä että pitääkö päätyä jo eutanasiaan vai vieläkö yritetään antibiotilla hoitaa. Sanokaa kokemuksesta neuvoja. :(

:( meillä oli sama tilanne 5 vuotta sitten tosin koira oli 5 vuotta nuorempi. Meillä ei vaan päätöstä tarvinnut itse tehdä, tuossa vaiheessa ei enää ehditty lääkäriin vaan pikkukoira nukahti ikiuneen syliini 5km ennen eläinsairaalan ovea.

On tosi iso leikkaus noin vanhalle koiralle, joten itse valitsisin tuossa tilanteessa ikiunen.

Meillä oli sama tilanne 9v koiralla, päivystysleikattiin keskellä yötä ja koira selvisi. En ota kantaa päätökseen, se sinun on tehtävä itse ja pian :( ei ole helppoa, tiedän :'(

Miksi antaa kärsiä, veisin heti piikille päivystävälle. Mullekkin on elukoita kuollu lääkärin ovelle, ja paskin tunne tullut siitä että menin pitkittämään kärsimystä.. Voimia, meidän hurtta lähti viime vappuna paremmille maille </3

Meillä leikattiin 13-vuotiaalta norjan harmaalta aikoinaan märkäkohtu ja koira selvisi loistavasti eläen melkein 15-vuotiaaksi. Poistettaessa kohtu oli normaalin nakkimakkaran kokoisen sijasta paisunut neljän HK:n puolikkaan kokoiseksi!

Eläinlääkärin kanssa sovittiin että mikäli leikatessa olisi löytynytkin jotakin muuta kuin oletettu märkäkohtu niin koira olisi lopetettu saman tien, herättämättä sitä enää.

Yhteistyössä