koiran kohtutulehdus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nti hulina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nti hulina

Aktiivinen jäsen
01.02.2008
2 945
0
36
mun 5v nartulla on juoksut alkanut pari päivää sitten,on juonut muutaman päivän todella paljon,syö kyllä hyvin mutta nyt illalla huomasin vuotaa jotain eritettä tosi paljon eka kuvitellin merkkailee kun on juoksut mutta ei ole pissaa.......siis voiko olla kohtutulehdus vaikka on juoksut meneillään.
niin ja läähättää koko ajan ollut myös ripulia ja oksenellut muutaman kerran viime viikolla

http://www.elainlaakari.fi/klinikat/koiraklinikka/koiran-sairauksia-ja-tartuntatauteja/kohtutulehdus-ja-mrkkohtu/

oireet sopisi kohtutulehdukseen.mielestäni on hyvä asia,että mätä vuotaa pois eikä keräänny kohtuun.omalla koirallani koko kohti oli märkää täynnä.
kiireellinen leikkaus pelasti hengen.
tila voi kehittyä hyvinkin vakavaksi ilman hoitoa,joten veisin aamulla viimeistään lääkäriin

mutta koiralla on juoksut kun olen aina kuvitellut tulehdus tulee vasta juoksujen jälkeen.
voi rähmä nyt tarvii valvoa tuon koiran kanssa on tosi levoton nyt vaeltaa kämppää ympäri ja läähättää :(

helpottaisi varmaan omaa oloasikin jos etsisit heti päivystävän eläinlääkärin numeron ja soittaisit hänelle. aamulla kun voi olla jo valitettavasti liian myöhäistä tehdä mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
mutta koiralla on juoksut kun olen aina kuvitellut tulehdus tulee vasta juoksujen jälkeen.
voi rähmä nyt tarvii valvoa tuon koiran kanssa on tosi levoton nyt vaeltaa kämppää ympäri ja läähättää :(

Kuulostaa kyl kipiältä :( Soita päivystävälle? Ja mittaa kuume.

Sopii kyllä oireet tosi hyvin kohtutulehdukseen. Meidän koira myös joi vettä ja muistaakseni läähätti koko ajan. Vietiin se just viime hetkellä eläinlääkäriin. lääkäri oli ottanu ne mätäpesäkkeet ulos niin olivat käsiin hajonneet, kuulemma tunnista-parista kiinni etteivät puhjenneet kohtuun :( Eli vie pikaisesti lääkäriin!

Meidän koiralla on ollut aina tuommosta juoksujen aikaan ja jälkeen. Peräpäästä tulee kirkasta nestettä ja sit se nuolee sitä pois... ja sit se läähättää ja on levoton. Kirkasneste on hormonaalista vuotoa ja joskus se on pissaa.

Syö ja juo hyvin, levottomuutta esiintyy myös kun on tulossa valeraskaus. Pesänrakennusvietti on kova ja lelut saa ulisemaan varsinkin vinkuvat yksilöt. Sit ku valeraskaus on päällä niin menee ruokahalut ja tulee apaattiseksi.

Lisään vielä että meidän koiran neste on kirkasta, oikeastaan hajutonta ja sitä saattaa tulla lirahduksia. Sanotaanko vaikka että 0,5 dl päivässä. Maha ei koskaan pullota eikä ole kipuja vatsaa painellessa.

okei,vuoto on ihan kirkasta haisee vähän pissalle..olen painellut vatsaa ei arista juo paljon ja syö koko ajan etsii ruokaa...eka kerta kun tällästä on juoksun aikaan.
täytyy soittaa aamulla ell voi tosiaan olla hormonaalista.

Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
okei,vuoto on ihan kirkasta haisee vähän pissalle..olen painellut vatsaa ei arista juo paljon ja syö koko ajan etsii ruokaa...eka kerta kun tällästä on juoksun aikaan.
täytyy soittaa aamulla ell voi tosiaan olla hormonaalista.

Joo se on erittäin tavallista varsinkin vanhemmilla narttukoirilla. Meidän koiralla noi vuodot alkoi joskus n. 5-7 vuoden iässä. Nykyisin hän on jo 12. Se on ihan helppo vaiva tutkia.

meidän neidolla on ollut myös lähes kirkasta hajutonta vuotoa kohta juoksun jälkeen. Se tutkittiin lääkärissä ja todettiin ja todettiin että ko vuoto ei sisällä bakteereja vaan on mitä todennäköisimmin hormooniperäistä jonkinasteiseen valeraskauteen liittyvää vuotoa. Tilanne on kiusallinen kun se eroaa niin vähän tuosta vaarallisesta kohtutulehduksesta eli vaatii tarkkaa seurantaa.

Yhteistyössä