Koiran kanssa lasten uimarannalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja metsänpeitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kai se ole hyväksyttyä.

Mutta, jos koira pysyy rannalla kiltisti aloillaan eikä juostaroiskuttele hiekkaa kanssarantalijoiden päälle ja se uitetaan syrjemmällä, on se mulle ihan okei.

En veisi yleisessä uimarantakäytössä olevalle biitsille koiraa. Joskus olen iltamyöhällä käynyt alle kolmikiloista puudelia uittamassa, kun rannalla ei ole ollut ketään muuta. Ja muutenkin, jos omalla porukalla mennään pienemmälle rannalle ja muita ei juuri ole, niin pikkupuudeli saa olla kytkettynä mukana, mutta heti jos tulee enemmän väkeä tai jotakuta häiritsee (esim. jonkun lapsi pelkää) niin koira lähtee.

Ei yleisille uimarannoille saakaan viedä eläimiä, mutta entäs jos menee koiran kanssa viereiselle rannalle (sama vesi kuin yleisellä rannalla ) ?? Siitäkin sitten jaksetaan napista. Kertokaapa missä koirarukat saavat sitten uida kesä kuumalla?

Ei saa viedä, vaikka koira olisi kuinka hyväkäytöksinenkin. Siitäkään huolimattta että koira ei kakkaa eikä pissaa veteen kuten pikkulapset saattaa tehdä. Ja vaikkei päästäisi veteen ollenkaan.

Monille rannoille, ei ees nurmikkoalueelle saa viedä koiria, siitä on yleensä ilmoitettu kyltein. Itse en yleisella rannalla, ilman kylttejäkään, uittaisi koiraa. Mutta omalla rannalla saa uida lasten seassa.

Laki tosiaan kieltää koirian viennin julkiselle uimarannalle.

Olen vienyt rannan välittömään läheisyyteen, mutta en rannalle.

Mikäli koira ei häiritse muita, se ei myöskään häiritsisi miua...mutta uihan varmaa on, että potaskaa tippuu niskaasi, mikäli viet koiranrannalle lasten joukkoon polskimaan, joten en suosittele kokeilemaan :D

EN vie.Enkä hyväksy yhtään että sinne koiria tuodaa. Meillä on lapset uimassa säikähtäneet pikkusta villakoiraa niin paljon että pelkäävät vielä monen vuodenki jälkeen koiria. Että kiitos vaan sille tytölle joka toi sen koiran sinne.

Tuohon meidän lähettyville oli ruopattu ranta, laitettu hiekkapohja ja rannalle hiekkaa. Sellainen pikkuinen ranta, leikkipuiston lähellä, pitkälle matalaa.

Huomasin vaan, että siellä oli sitten heti käyty isojen koirien kanssa ja mietin että onko sellainen kuitenkaan ihan ok :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja www:
Ei yleisille uimarannoille saakaan viedä eläimiä, mutta entäs jos menee koiran kanssa viereiselle rannalle (sama vesi kuin yleisellä rannalla ) ?? Siitäkin sitten jaksetaan napista. Kertokaapa missä koirarukat saavat sitten uida kesä kuumalla?

Koirille varatuilla rannoilla tietenkin. Ja luonnon omiin vesisatöihin, joita ei ole otettu yleiseen rantakäyttöön, saa viedä koirat polskimaan.

Meilläpäin on lukuisia koiranuittomahdollisuuspaikkoja.

Esim. Tampereella on tasan yksi uimapaikka koirille kaupungin puolesta. "Villeillä" rannoilla ollaan käytetty ihan hyvällä omallatunnolla, koska meidän koirat on rokotettuja eikä niiden uimareissuista ole muutenkaan ihmisille mitään haittaa. Kolibakut tulee veteen ihmiskakasta.

Mua ei häiritsis, mut mä omistankin koiran joka tykkäis polskutella.
Joten meidän koira ei oo päässy, eikä pääse mukaan.

Helsingissä onneksi jokunen koirien uimaranta, tosin niissä parissa joissa ollaan käyty ei oikein ite viitti uida, kun ne on semmosta kivikkoa.

Yhteistyössä