Koiran hilseily

Osaiskohan joku auttaa?
Tein tuossa pienen urakan ja harjasin perusteellisesti koirat. Tuolla vahnalla rouvalla huomasin todella paljon hilsettä ja ne oli "isoja" hilse"hiukkasia"
Mistä tuo voisi johtua? mitäs sille osaisi tehdä muuta ku pessä hilseshamppoolla?!?
 
Mitä ruokaa syötät koirille? Voi olla että eivät saa tarpeeksi rasvahappoja. Mä syötän laadukasta koiranruokaa, ja silti annan kuureina Viacutan plus-rasvahappolisää. (saa esim.eläinlääkäriltä ) Meillä koirilla on iho ja turkki paljon paremmassa kunnossa aina kuurin jälkeen.

Eihän iho ole ärtynyt tai korvissa ihottumaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Smartass:
Mitä ruokaa syötät koirille? Voi olla että eivät saa tarpeeksi rasvahappoja. Mä syötän laadukasta koiranruokaa, ja silti annan kuureina Viacutan plus-rasvahappolisää. (saa esim.eläinlääkäriltä ) Meillä koirilla on iho ja turkki paljon paremmassa kunnossa aina kuurin jälkeen.

Eihän iho ole ärtynyt tai korvissa ihottumaa?
Muutamasta kohtaa iho on ärtynyt mutta ihottumaa en korvissa huomannut. lisäksi meillä on mysteerinen räkätauti tuossa koirassa mille kukaan ei edes eläinlääkäri ole löytänyt apua...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaanrannan äippä:
Muutamasta kohtaa iho on ärtynyt mutta ihottumaa en korvissa huomannut. lisäksi meillä on mysteerinen räkätauti tuossa koirassa mille kukaan ei edes eläinlääkäri ole löytänyt apua...
Ei taida muu auttaa kun koittaa löytää uusi ja viisaampi lääkäri. :( Aikamoista salapoliisin työtä se sairauden selvittäminen on. Eläkä usko jos ekaksi tarjotaan ruoka-aineallergiaa, on vissiin nykyään muotia tehdä allergiadiagnoosi vaikka vaiva olisi mikä...

Meidän koiran "allergia" parani kapilääkkeellä... :whistle:

Tsemppiä teille! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Smartass:
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaanrannan äippä:
Muutamasta kohtaa iho on ärtynyt mutta ihottumaa en korvissa huomannut. lisäksi meillä on mysteerinen räkätauti tuossa koirassa mille kukaan ei edes eläinlääkäri ole löytänyt apua...
Ei taida muu auttaa kun koittaa löytää uusi ja viisaampi lääkäri. :( Aikamoista salapoliisin työtä se sairauden selvittäminen on. Eläkä usko jos ekaksi tarjotaan ruoka-aineallergiaa, on vissiin nykyään muotia tehdä allergiadiagnoosi vaikka vaiva olisi mikä...

Meidän koiran "allergia" parani kapilääkkeellä... :whistle:

Tsemppiä teille! :hug:
Olen tuon räkätaudin kanssa tehnyt vaikka mitä ja käynyt peräti 4 eläinlääkärillä kaikki nostaa kädet pystyyn eikä löydä mitään. siis viidellä olen käyny.
Ollaan hoidettu nenäpunkkina, allergiana ja tulehduksena ainakin ja mikään ei auta.
Mutta tuo hilseily. Marssin siis eläinkauppaan jälleen kerran etsimään rouvalle sopivaa ruokaa *huoh* tuntuu että nekin on kohta kaikki koluttu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Vehnä? ja sitten tulee semmonen mieleen kun kilpirauhanen joka on joissakin tapauksissa osoittautunut ongelmien syyksi mutta en muista mikä se itse ongelma silloin oli.
Hei sie sen keksit. Syötin rouvalle ennen noita nuhaoireita vehnätöntä ruokaa ja noissa nykyisissä sitä taas on. Paluu vanhaan taitaa taas olla esissä tai sitten ryhdyn syöttää raaka ruokaa. sitä olen vahvasti harkinnut.

*Lisää*
Kiitos siulle!:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaanrannan äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Vehnä? ja sitten tulee semmonen mieleen kun kilpirauhanen joka on joissakin tapauksissa osoittautunut ongelmien syyksi mutta en muista mikä se itse ongelma silloin oli.
Hei sie sen keksit. Syötin rouvalle ennen noita nuhaoireita vehnätöntä ruokaa ja noissa nykyisissä sitä taas on. Paluu vanhaan taitaa taas olla esissä tai sitten ryhdyn syöttää raaka ruokaa. sitä olen vahvasti harkinnut.
Vehnä on se yleisin ongelmien syy mutta jos ei korjaudu niin lääkäriin ja vaadi kunnon kokeet. Itselläni oli tuollainen hilse koira ja syytä ei meinannu löytyä millään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaanrannan äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Vehnä? ja sitten tulee semmonen mieleen kun kilpirauhanen joka on joissakin tapauksissa osoittautunut ongelmien syyksi mutta en muista mikä se itse ongelma silloin oli.
Hei sie sen keksit. Syötin rouvalle ennen noita nuhaoireita vehnätöntä ruokaa ja noissa nykyisissä sitä taas on. Paluu vanhaan taitaa taas olla esissä tai sitten ryhdyn syöttää raaka ruokaa. sitä olen vahvasti harkinnut.
Vehnä on se yleisin ongelmien syy mutta jos ei korjaudu niin lääkäriin ja vaadi kunnon kokeet. Itselläni oli tuollainen hilse koira ja syytä ei meinannu löytyä millään.
Mikä siun koiralla oli?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaanrannan äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Meidän isukin koira hilseili ja kutisi tosi rajusti ja lopulta löytyi syy pölypunkkiallergia..
Tuohon räkätautiin olen miettinyt että sen täytyy olla hengitysteissä joku juttu. allergia kentis?
Miten tuo selvisi? tiedätkö?
Otettiin verikokeet jotka tutkittiin englannissa äläkä kysy et miksi siellä en nimittäin tiedä miksei suomessa..

 
Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaanrannan äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Meidän isukin koira hilseili ja kutisi tosi rajusti ja lopulta löytyi syy pölypunkkiallergia..
Tuohon räkätautiin olen miettinyt että sen täytyy olla hengitysteissä joku juttu. allergia kentis?
Miten tuo selvisi? tiedätkö?
Otettiin verikokeet jotka tutkittiin englannissa äläkä kysy et miksi siellä...
Kiitos! =) En kysy :D useimmat verikokeet lähetetään jostain syystä Englantiin.
 

Yhteistyössä