Koiramäki vei mennessään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iipa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

iipa

Aktiivinen jäsen
03.05.2007
3 987
0
36
Meille toi joulupukki molemmille Mauri Kunnaksen kirjat. Vanhemmalle apua merirosvoja ja nouremmalle koiramäen.
Eilen luettiin merirosvo kirja ja tänään aloitettiin koiramäkeä nyt on poika ihan myyty koko ajan kyselee siitä.
Nukkua pitäs mutta vähän väliä on uusi kysymys koiramäestä ja sen tapahtumista ja moneen kertaa varmistelee että luethan huomenna lisää, kun minua niin kiinnostaa noi vanhat asiat.
Harvoin mikään asia on noin suurta kiinnostusta herättänyt ja onko silloin ihan oikeasti elänyt ihmiset noin ja ketä silloin on elänyt, kun ketään hänen tuntemista ihmisitä ei ole silloin vielä edes syntynyt.

mulle on kummitätini kerännyt sitä sarjaa aikanaan vissiin 6kirjan verran ja nyt mun äiti liitti pojan siihen kunnaskerhoon et haalitaan koko sarja kokoon. aivan ihania kirjoja! =)

Meillä on kunnaksen kirjoja
- Joulupukki
- Joulupukki ja 12 lahjaa ( tms. )
- Joulupukki ja noitarumpu
- Joulukirkkoon
- Herra Hakkaraisen aakkoset
- Sit joku maalais juttu ( nimeä en muista )
- Se kaupunki juttu ( senkään nimeä en muista )
- ja sit joku vielä ... Miksen muista :(

Ajattelin huomenna käydä katsomassa suomalaisesta kirjakaupasta onko sielä viellä ne tarjouksessa. ja pakko saada niitä lisää vei myös äidin mennessään niitä on kiva lukea varsinkin kun kuuntelija on ihan 10 mukana. Vieläkin miettii omassa sängyssä ja kysyi, eetä voidaanko lukea heti aamulla.

Ei meinaa pikkumiehelle uni tulla silmään. Nukahti illalla autoon ja oli tosi väsynyt, mutta ruuan jälkeen meni väsymys ohi ja nyt ei uni meinaa tulla.

Tiedättehän, että Punkalaitumella sijaitsee Koiramäki-kirjoista tuttu museonmäki, eli Yli-Kirran talonpoikaismuseo. Sieltä Mauri Kunnas on vaikutteensa saanut. Ja Vammalassa sijaitsee suosittu Herra Hakkaraisen Talo! Kannattaa käydä lasten kanssa, kummassakin!

Alkuperäinen kirjoittaja paikka löytyy:
Tiedättehän, että Punkalaitumella sijaitsee Koiramäki-kirjoista tuttu museonmäki, eli Yli-Kirran talonpoikaismuseo. Sieltä Mauri Kunnas on vaikutteensa saanut. Ja Vammalassa sijaitsee suosittu Herra Hakkaraisen Talo! Kannattaa käydä lasten kanssa, kummassakin!

Punkalaitumella olen käynyt mutta vammalassa pitäisi vielä kävästä. (sukua on punkkisella)

Mun äiti kuuluu tuohon kerhoon ja tuo aina lahjaksi niitä kirjoja, osan on jättänyt itselleen että on lapsenlapsille lukemista kun tulevat :)
Hui kauhistus on nyt pojan suosikki (vaikka kummituskirja onkin niin iltasatuna tykätty hauskutus )

me saatin herra hakkaraisen aakkoset ja numerot sekä koiramäki -kirjat. ennestään meillä oli jo koiramäen talvi.
mahtavia kirjoja ja meinasinkin etsiä alesta noita,jos löytyisi. olihan ne jo ennen jouluakin alessa,mut toivottavasti niitä olis viel.

Meillä on lähes kaikki Kunnaksen kirjat, ihan muutama puuttuu mitä en ole saanut teini-ikäisenä. Lapsena sain aina lahjaksi kaikki kirjat ja nyt olen liittynyt siihen kirjakerhoon että saan myös puuttuvat kokoelmiini. Viimeisimmät on taas tullut aina lahjaksi kun olen niitä pyytänyt. Mauri Kunnas on kyllä mun ehdoton suosikki. On ollut mun äitin kans samalla luokalla koulussa silloin joskus.
Nyt ollaan myös lasten kanssa alettu niitä lukemaan kun vanhempi on sen ikäinen että jaksaa jo kuunnella. Punkalaitumella on tullut käytyä lapsena useaan kertaan. Herra Hakkaraisen talossa ei vielä. Siinä ihanassa kaupassa kylläkin.
Ja tosiaan jotkut talot ym on Vammalasta, muistan kyllä vielä lapsuudestani sen muurin, mitä ei enää ole mutta kirjoissa esiintyy.

Alkuperäinen kirjoittaja paikka löytyy:

kummassakin käyty!! :wave: :)

Me kuulutaan tytön kans kunnaskeroon, ja sieltä on tullu nämä kirjat:
*Kaikkien aikojen avaruuskirja
*Yökirja
*Suuri urheilukirja
*Koiramäen lapset kaupungissa
*Ujo Elvis
*Seitsemän koiraveljestä
*Puhveli-Billin lännensirkus
*Viikingit tulevat
*Apua! Merirosvoja
*Etusivun juttu
*Hyvää yötä, herra Hakkarainen
*Kaksitoista lahjaa joulupukille
*Joulupukki
*Suomalainen tonttukirja
*Onnin paras joululahja
*Seitsemän tätiä ja aarre (mun suosikki! )
*Herra Hakkaraisen numerot
*Majatalon väki ja kaappikellon kummitukset (tytön suosikki! )
*Koiramäen Martta ja tiernapojat
*Koiramäen joulukirkko (ihana, idyllinen tarina!! )
*Koiramäen vieraskirja

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Me kuulutaan tytön kans kunnaskeroon, ja sieltä on tullu nämä kirjat:
*Kaikkien aikojen avaruuskirja
*Yökirja
*Suuri urheilukirja
*Ujo Elvis
*Seitsemän koiraveljestä
*Viikingit tulevat
*Apua! Merirosvoja
*Etusivun juttu
*Joulupukki
*Suomalainen tonttukirja
*Onnin paras joululahja
*Koiramäen vieraskirja
sitten on vielä ainakin
lintukirja

Alkuperäinen kirjoittaja nobo:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Me kuulutaan tytön kans kunnaskeroon, ja sieltä on tullu nämä kirjat:*Kaikkien aikojen avaruuskirja
*Yökirja
*Suuri urheilukirja
*Ujo Elvis
*Seitsemän koiraveljestä
*Viikingit tulevat
*Apua! Merirosvoja
*Etusivun juttu
*Joulupukki
*Suomalainen tonttukirja
*Onnin paras joululahja
*Koiramäen vieraskirja
sitten on vielä ainakin
lintukirja

Tässä oli kerrottuna että mitä meillä ON JO

Yhteistyössä