Mä en jaksa katsella kenenkään muksuja nurkissani joka päivä montaa tuntia, joten mulla on sikäli helpompi lähtökohta
Mutta kyllä mä ihan ehdottomasti pitäisin koirat poissa pelkäävän lapsen luota...ja rajoittaisin sitä lapsen meilläoloaikaa, jotta koira (joka on meidän perheenjäsenemme ja menee tässä asiassa naapurin lasten edelle) saa olla omassa kodissaan vapaasti, eikä tejlettynä yhteen huoneeseen.
Mulla tosin on muutoinkin vähän eri menttaliteetti...vierailla lapsilla ei ole noin niinkuin muutoinkaan lupaa koskea meidän koiriin, eikä ainakaan pentuun. Koiran saa opetettu tavoille about miljoona kertaa helpommin, kun sitä koulutusta ei tule lapset sössimään. Eikä vieraat aikuiset...ne on monasti ihan yhtä ääliöitä
Joku tuossa yllä kirjoitti, että hänen vuoden ikäinen koiransa TIETYSTI välillä hyppii ja menee nuuskimaan...mun mielestäni vuoden ikäinen koira ei misään nimessä mene hyppimään ja nuuskimaan, edes välillä. Eikä vuoden ikäisen kuulu lähteä yhdenkään lenkkeilijän tai pyöräilijänkään perään.
Jos koirat opettaa ihan pienestä pitäen siihen, ettei ihmisten (tai muiden koirien) luokse mennä, niiden "tarve" ihmistä päin hyppimiseen, luoksemenoon ja lenkkeilijöiden jataamiseen vähänee...se kun ei niitä jaksa kiinnostaa. Mä olen niin laiska paska, etten jaksa jokaisen ohitettavan kohdalla kiriä remmiä lyhemmäksi, jottei koirani mene nuuskimaan. Mä pääsen paljon helpommalla, kun vuoden ikään mennessä olen opettanut koiralle, että mikään asia maan päällä ei ole niin huippu juttu kuin minä...ja ehkä ruoka. Kyllä on elämä helppoa, kun koirat ei vieraista välitä.
Ja ennen kuin joku nyt järkyttyy, niin kyllä nuo meidän koirat pääsevät muiden koirien kanssa leikkimään ja ihmisiäkin morjenstamaan, mutta ne tilanteet rakennetaan ihan erillisiksi.