Koirakuume!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Peruskoira, helppo koulutettava. Yleensä kilttejä, sopii hyvin lapsiperheisiin ja muiden koirien kaveriksi. Miinuksena sanoisin että pudottavat helvetisti karvaa, jonka vuoksi en kyseisen rodun edustajaa enään ikinä kotiini huoli.

Rotu sinällään on miulle tuntemattomampi, mutta näin yleisesti riippuu varmaan paljon lastesi iästä. Kovin pienet koirat (joihin tuo kuuluu) eivät yleensä ole paras vaihtoehto pienten lasten kanssa. Niistä saa helposti lapsiarkoja, kun alkavat pelätä, että jäävät taaperoiden jalkoihin. Sen sijaan lasten ollessa tuolla kouluiän puolella niin miksikäs ei.

Ihan pieniä talosta löytyessä kannattaa harkita ns. keskikokoista koiraa. Sietävät paremmin välillä jalkoihinkin jäämistä. =)

Itse olen törmännyt aika moneen tipsuun ja ovat yleisesti ottaen tosi ihania ja herttaisia koiria.
Muistoni lapsuudenystävän kodissa olleesta tipsusta ei ollut niin herttainen. Se koira oli aivan hirveä ja puri ihan kaikkia. Pelkäsin koiria jonkun verran silloin muutenkin.

Ihan kivoja koissuleita luonteeltaan ja söpöjä, mulla on parilla kaverilla tipsutytöt ja molemmilla koirilla on jatkuvasti ongelmaa silmien kanssa ja pissaamisen kanssa, en tiedä onko sit rodulle tyypillisiä vai onko näillä kummallakin ollut vaan huono tuuri.