koiraihmiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
rotu, koiran ikä??

paljon toistoja, koiran huomin kiinnittäminen sinuun toisen koirank ohalla. vaatii kärsivällisyyttä. mutta palkitsee varmasti. ethän käytä fleksiä?

Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
rotu, koiran ikä??

paljon toistoja, koiran huomin kiinnittäminen sinuun toisen koirank ohalla. vaatii kärsivällisyyttä. mutta palkitsee varmasti. ethän käytä fleksiä?

kk kettuterrieri 8kk, ei käytetä fleksiä.

Miekin tahtoisin kuulla vinkkejä tuohon toisten koirien ohittamiseen. Varsinkin jos tulee vastaan räkyttäviä koiria jotka yrittää päästä lähelle on meidän koirassa pitelemistä.

Meille opetettiin koirakoulussa, että kun remmiin totutellaan, niin edetään vain silloin, kun koira ei vedä eli kun remmi on löysä. Ensimmäisen koiran kohdalla jaksettiin taito opettaa ja se toimi, mutta toisen kohdalla ei opetettu ja pilalle meni. Nyt se toinenkin ajoittain vetää, kun sen pitää mennä sen vetävän version kyljessä kiinni...

mä opetin vain seuraamaan.Sitä täytyy toki harjoitella palon että se on täydellistä.
Jos koira tulee vastaan,saa ensin käskyn tulla sivulle ja seuraa käsky. Tää on ainut joka toimi meillä vetämiseen ja ohituksiin.
Eli pakko olla aina jotenkin käskyn alla ohituksissa.Hihnassa vetäminen jäi huomaamatta samalla pois kun opettelimme tätä.

koiran huomio hihnan toiseen päähän. harjotuksia ensin kotona, ja paljon. eli jo pienestä vihjeestä koiralle se huomaa sinut. kehu perään. suunan vaihtoja kesken kävelyn. onnistuu parhaiten "isossa tilassa" kävelyä suoraan ja yhtäkkiä vasempaan, luokse tulo kesken kävelyn, istumaan,maahan ja vasta käskystä liikkeelle uuestaan. autto 3 koiran kans...

meillä ei ole fleksi käytössä muuallako mettässä ja sieläki vain harvoin, yleensä mettässä ovat irti. hankala saaha koiraan kontaktia jos se huitele 8m päässä...

meillä ei ole fleksi käytössä muuallako mettässä ja sieläki vain harvoin, yleensä mettässä ovat irti. hankala saaha koiraan kontaktia jos se huitele 8m päässä...

no onhan niitä lyhyempiäkin olemassa ja meillä fleksissä kulkee todella hyvin. ei taida sulla oikeesti olla asiasta ees kokemusta

Naksutin on myös aika hyvä..koira katsoo sinuun kun naksutat kerran-> palkitset.
Parasta olis jos pääsis treenamaan jonkun toisen koiran kanssa noita ohituksia, että homma menis koiruudellakin jo rutiinilla..

mulla on koiria ollu 10vuotta :) että ihan kokemustä löytyy. fleksi on laskalle ihmiselle, anteeksi. haluan koiran kuuntelevan minua oli tilanne mikä tahansa. en halua hilata koiraa useamman metrin päästä tykö toisen koiran tullessa vastaan, pyöräiliä,yms.

mulla on koiria ollu 10vuotta :) että ihan kokemustä löytyy. fleksi on laskalle ihmiselle, anteeksi. haluan koiran kuuntelevan minua oli tilanne mikä tahansa. en halua hilata koiraa useamman metrin päästä tykö toisen koiran tullessa vastaan, pyöräiliä,yms.

eipä sitä koiraa tarvii mistään hilata, kun opettaa sille kunnolla luoksetulon. mut omapahan on asias miten asian ajattelet, ehkä vaan olet niin laiska ettet viitsi koiraasi kouluttaa nii, että se kuuntelee on mikä tilanne vain

jos sulla on ollut koiria 10 vuotta niin sulla on korkeintaan kerenny 1 koira olla. tuntuu ettet tiiä mitään koirista. itellä ollut koiria jo 30 vuoden ajan

5 koiraa tällä hetkellä 2 mullan alla. se on minun mielie fleksistä. miksi ottasin riskiä ja käyttäisin fleksiä koiran kans lenkillä? paremman kontaktin saa hhnan kans koiraan.

5 koiraa tällä hetkellä 2 mullan alla. se on minun mielie fleksistä. miksi ottasin riskiä ja käyttäisin fleksiä koiran kans lenkillä? paremman kontaktin saa hhnan kans koiraan.

no kyllä siihen muutenkin saa kontaktin, mut ehkä et tarpeeks opeta koiria, mut eipähän oo mun ongelma mitä koiries kanssa teet

Seuraaminen on oltava hallinnassa. Jos koira vetää vähänkin, pysähdyt itse ja vaadit koiran takaisin sivulle. Eli matka ei jatku jos koira vetää hihnassa. Koiran hihna ei ole jarru eli koiran on opittava tottelemaan käskyjä eikä niin että kun vetää niin taluttaja kiskaisee hihnasta. Toisen koiran kohtaaminen on koiralle aina vaikea paikka varsinkin jos kumpikin on hihnassa kiinni. Tähänkin pätee vain ja ainoastaan kohtaamisen harjoittelu. Ja molempiin toisto, toisto, toisto... ja vielä kerran toisto. Ja johdonmukaisuus -aina samat säännöt eikä niistä lipsuta.

Alkuperäinen kirjoittaja s:

eipä sitä koiraa tarvii mistään hilata, kun opettaa sille kunnolla luoksetulon. mut omapahan on asias miten asian ajattelet, ehkä vaan olet niin laiska ettet viitsi koiraasi kouluttaa nii, että se kuuntelee on mikä tilanne vain

Meillä fleksi ei tarkoita vetämistä. Olen opettanut koiralleni niin, että kadulla kävellään vierellä, oli millainen hihna tahansa. Pidän fleksiä lukossa ja hihnaa noin metrin. Kun tullaan esim. lenkkipolulle tms., annan luvan koiralle että saa mennä. Se tietää heti, että nyt saa kävellä vapaasti fleksin puitteissa. Ei tarvitse itse kömpiä ojien yli ja puskissa, kun koira saa liikkumavaraa.

Taas kun käsken että nyt kävellään vierellä, niin mennään rinnakkain eikä koira vedä yhtään. As simple as that!

Koulutusta se vaatii, namipaloja ja sitä, että omistaja on kiinnostava ja ihana koiran mielestä =)

Alkuperäinen kirjoittaja dddd:

no kyllä siihen muutenkin saa kontaktin, mut ehkä et tarpeeks opeta koiria, mut eipähän oo mun ongelma mitä koiries kanssa teet

saat kontaktin koiraan joka laukkoo sinusta 8m päässä? haluan nähä. kävelytätkö koiraa paikassa jossa on paljon muita ihmisiä lenkillä, muita koiria? tai yleisesti ottaen paljon liikennettä?

täällä pääsee "rauhassa" lenkille vasta illasta 20.00 jälkeen. mummot valtaavat kävelytiet ja ei tulis mieleenkään lähteä sinne koiran kans joka on fleksissä. ja tulee nuista kaikki tykö käskystä, vaikka ovat mettästys koiria. koot 58-65cm

Välineet ovat ihan toissijaisia juttuja. Kontakti koiraan ja koiran kontakti omistajaan on se, millä mennään.

Tätä kuulee paljon, että fleksissä koira oppii vaan vetämään, mutta kun tarvii ite olla viisaampi. Mun koira ei edes huomaa olevansa fleksissä, ellen minä "kerro". Käytetään myös tavallistakin hihnaa, se on helpompi kun on metsässä ja tarvii laittaa kun joku tulee vastaan.

saat kontaktin koiraan joka laukkoo sinusta 8m päässä? haluan nähä. kävelytätkö koiraa paikassa jossa on paljon muita ihmisiä lenkillä, muita koiria? tai yleisesti ottaen paljon liikennettä?

täällä pääsee "rauhassa" lenkille vasta illasta 20.00 jälkeen. mummot valtaavat kävelytiet ja ei tulis mieleenkään lähteä sinne koiran kans joka on fleksissä. ja tulee nuista kaikki tykö käskystä, vaikka ovat mettästys koiria. koot 58-65cm

Mikä pakko on antaa koiran käyttää fleksiä miten haluaa?

Lue nyt toi miten sitä voi käyttää ihan viisaasti. Ja opeta koira palaamaan vierellesi ja kävelemään nätisti. FLEKSISSÄ ON LUKKO!

Alkuperäinen kirjoittaja simppeli:

Lue nyt toi miten sitä voi käyttää ihan viisaasti. Ja opeta koira palaamaan vierellesi ja kävelemään nätisti. FLEKSISSÄ ON LUKKO!

tullee nuista jokhainen tykö käskystä, jopa mettässä. se on mielipie, minusta fleksi ei ole turvallinen "hihna" kävelyttää koiraa. mutta jos joku siihen tykästyny niin hän sitä käytäkööt, ei multa ole pois. kauhulla katon niitä joila koira huitelee 8m päässä ristiin rastiin kävelytietä eikä ole korvat käytössä, vika nyt ei koiran ole vaan omistajan.

Alkuperäinen kirjoittaja simppeli:

tullee nuista jokhainen tykö käskystä, jopa mettässä. se on mielipie, minusta fleksi ei ole turvallinen "hihna" kävelyttää koiraa. mutta jos joku siihen tykästyny niin hän sitä käytäkööt, ei multa ole pois. kauhulla katon niitä joila koira huitelee 8m päässä ristiin rastiin kävelytietä eikä ole korvat käytössä, vika nyt ei koiran ole vaan omistajan.

Joo ei olekaan turvallinen vilkkaassa paikassa, jos siis antaa mennä vapaasti. Ihan totta!

Siksi katonkin aina, että nyt on rauhallista tai ollaan niin syrjässä, että voi antaa mennä. Eri asia jos lenkkeilee jossain cityssä...

Enivei, pointti oli se, että koulutuksella ja järjenkäytöllä fleksi on hyvä väline: koira pääsee asioilleen pusikoihin, eikä tarvi ite mennä perässä VRT. että antaa koiran ruutata köntsät ihan tienlaitaan eikä korjaa pois... siis mitä näkee ihan liikaa!

Meidän karvaturilas ei suin surminkaan tekisi tienposkeen, sen on päästävä kauas katseilta metsän siimekseen, puskan juurelle ja vielä kiven taakse, sitten voi vasta kakata ;)

Uusimmat

Yhteistyössä