koiraihmiset ja muutkin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias ulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias ulla

Vieras
jos koira puree,kädestä ,niin jääkö silloin käden molemmille puolille "reikä"?kämmenen sisäpuolelle ja ulkopuolelle? jos siis koira oikeasti puree?voiko se purra niin että jälki jää vain kämmenen sisäpuolelle vai onko silloin kyseessä ennemminkin esim.hampaan osuma? voiko hammas osua niin että rikkoo ihon?

Jos se oikein puremalla puree, niin jäljet jää molemmin puolin kämmentä.
Ja kyllä iho voi rikkoutua- riippuu vähän siitäkin että mihin kohtaan. Esm. lapsena mua 'puri' mein seefferi käteen kun ruokin sitä- innoissaan hosui ja hampaat osui kohtalaisen kovaa mun kämmeneen ulkopuolelle ja rystysistä iho rikki.

Siis jos koira puree niin kyllä molemmille puolille pitäs kulmahampaista reikä tulla.Riippuu tietty osuuko molemmat kulmahampaat vai ei. Joillakin koirilla voi olla purentavirhe, tai ylä / ala purenta.
Näykkäsy ei niinkään riko ihoa, eli ottaa esim käden suuhun, mutta ei pure. JOSKUS myös koira leikkiessään käyttää suuta eli nappaa kädestä kiinni, mutta ei tarkoita purra.

lisää mielipiteitä???!!! tilanne siis se että koira puri (?) meidän lasta (tokaluokkalainen) ihan yhtäkkiä käteen.tilannetta kun ollaan täällä käyty läpi (itse ei nähty tapausta) lapsi oli seissyt koira hypähti ja puri,eikä laps osaa sanoa "miten" puri. laps parahti jolloin koira luikki pois.jälki on kämmenen sisäpuolella meni iho rikki ja tuli verta,ulkopuolella ei ole reikää tms. :/ mietin ja pähkäilen tässä että tekikö koira sen tahallaan vai oliko vahinko.......

Jos koira oikeesti puree, niin silloin on verta vuotavat reiät kädessä. (Ja jopa murtunut käsi.. :whistle: ) Omat koirani saattavat innostuessaan vahingossa näykkäistä mua kädestä ja pienen naarmun saan sekä mustelmat.

En muista.. Mua puri koira ( vieras ) 2 kertaa lapsuuden aikana :ashamed: mutta jäljet ja mustelmat. En muista.. sitä että oliko kumminkin puolin käsivartta. Kämmeneen siis ei ole purtu. Ei pitäis mennä vieraan koiran lähelle :x

Mun mielestä jos koira saa kämmenpuolelle reiän aikaseksi, niin on purrut kunnolla. Kämmenpuolella on paksumpi nahka. Käden toisella puolella on ohuempi iho, ja herkästi tulee naarmu leikkipuremastakin. Jospa on ottanut kiinni vain kämmenen puolelta.

saksanpaimenkoira.ei ole koskaan tehnyt lapsille mitään vaik mikä ois....mietin tietysti nyt että pitääkö meidän luopua siitä...:/ ei murahtanut/haukahtanut tms tapahtumahetkellä ollenkaan.ja veetuttaa kun en nähnyt mitä on käynyt....!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
saksanpaimenkoira.ei ole koskaan tehnyt lapsille mitään vaik mikä ois....mietin tietysti nyt että pitääkö meidän luopua siitä...:/ ei murahtanut/haukahtanut tms tapahtumahetkellä ollenkaan.ja veetuttaa kun en nähnyt mitä on käynyt....!!!

Viitaten omiin tapahtumiini.
Toinen koirista joka mua puri oli juuri saksanpaimenkoira. Mua tosin kiellettiin mennä sen lähelle.. Mutta lapsena mä olin silti mennyt.

On se koira aika reippaasti näykkäissyt kun on verta vuotava reikä tullut. En sanoisi että koiruus on purrut, vain näykkäissyt, tiedä sitä sitten että miksi se niin teki.
Sen kyllä huomaa kun sakemanni puree. :whistle:

Mutta asiasta kukkaruukkun. Meillä on lauma sakemanneja ja jos joku niistä edes näykkäisisi lasta niin, että verta tulee, se koira ei ole enää valvomatta lasten kanssa ikinä. Saati sitten että oikein purisi, niin sellainen koiruus ei enää meillä asuisi. Ei edes ulkokoirana.

Toiseksi tenttaisin lasta kunnolla että mitä tapahtui kuin koira nappas. Ettei vaan olisi kiusannut.. Minkä ikäinen lapsesi on?

Onneksi meillä ei koskaan tälläistä tilannetta ole tullut vastaan. Päin vastoin, koiramme ovat erittäin huolehtivaisia muksuja kohtaan. =)

no miten teillä muksut ja koira ovat yleensä yhdessä, esim leikkivätkö yhdessä tai onko koira dominoiva lasta kohtaan ?
Voihan olla et koira luuli lapsen kädessä olleen jotain ja nappas siksi. Ei se vihaselta vaikkuttanut vai mitä? Jos aikuinen ei nähnyt, mitä lapsi muuta teki? Onko mahdollista että jätti jotain kertomatta, esim osasyyllinen tapahtumaan?
Tuli vaan mieleen koiraa härnänneen pojan tapaus, koira puri , joutu piikille ja lapsi kerto et oli pistellyt neuloilla.

tietysti kun lapsesta on kyse niin on mahdollista ettei kerro jos vaikka kiusasi :/ koira on lasten suhteen ollut aina "hyvä".on ollut meillä pennusta asti.ja melkeinpä se on sellai et on saaneet lapset häröillä koiran kimpussakin eikä ole koskaan ollut moksiskaan.ei siis koira ollut (lapsen kertoman mukaan) vihainen eikä koira murahtanut/ärähtänyt tms (mies oli toisessa huoneessa joten olisi kanssa kuullut). yhtäkkiä hyppäs ja nappas. mietin josko koira olis luullut et lapsel oli jotai kädessä?mutta pureman jälki (se että meni ihosta läpi kämmenestä ja että siitä tuli verta) oli sen verran iso (vaik siis jälkihän on n.4mm pitkä) että mietin voiko koira purra vahingossa niin lujaa.... en tiedä.olen sekaisin ajatusteni kanssa ja vitutus on suuri.koira on superrakas meille kaikille mutta samaan aikaan en tiedä uskaltaako tuota pitää?uskaltaako sitä enää edes seurata?mitä jos se ei ollutkaan vahinko? ÄH!

Sillai voi koira "purra vahingossa" jos esim. yrittää ottaa jotain lapsen kädestä. Siis lapsella vaikka joku pehmolelu ja koira haluaa samaa ja nappaa hampaat kiinni. Mutta vertavuotava jälki kyllä vaatii aika paljon voimaa ja tahtoa jo. :/
Tietysti lapsiin tottumaton koira voi epähuomiossa ladatakin vähän liikaa voimaa leukoihin.
En osaa sanoa..

tietysti kun lapsesta on kyse niin on mahdollista ettei kerro jos vaikka kiusasi :/ koira on lasten suhteen ollut aina "hyvä".on ollut meillä pennusta asti.ja melkeinpä se on sellai et on saaneet lapset häröillä koiran kimpussakin eikä ole koskaan ollut moksiskaan.ei siis koira ollut (lapsen kertoman mukaan) vihainen eikä koira murahtanut/ärähtänyt tms (mies oli toisessa huoneessa joten olisi kanssa kuullut). yhtäkkiä hyppäs ja nappas. mietin josko koira olis luullut et lapsel oli jotai kädessä?mutta pureman jälki (se että meni ihosta läpi kämmenestä ja että siitä tuli verta) oli sen verran iso (vaik siis jälkihän on n.4mm pitkä) että mietin voiko koira purra vahingossa niin lujaa.... en tiedä.olen sekaisin ajatusteni kanssa ja vitutus on suuri.koira on superrakas meille kaikille mutta samaan aikaan en tiedä uskaltaako tuota pitää?uskaltaako sitä enää edes seurata?mitä jos se ei ollutkaan vahinko? ÄH!

Hei, tuli heti mieleen kun kirjoitit että koira yhtäkkiä hyppäs ja nappas, ettei se olisi kipeä? Onko se terve luustoltaan? Joku kipupiikki jossain saa koiran reagoimaan aivan eritavalla kuin normaalisti.

Minun vanhin koirani on polvivikainen ja se selvästi väistää lapsia jos yrittävät liian lähelle halailemaan.

Oliko lapsella joku hyvä herkku kädessä tapahtumahetkellä?

Tsemppiä nyt kovasti! Jos päätätte luopua koirasta, niin katso tarkkaan kenelle sen luovutat. Ihan vinkkinä että poliisikoiralaitos ja rajavartijat ostavat mielellään terveen, vietikkään sakemannin. =)

Ei oo koira tosissaan purru. On saattanu pikkasen näykkästä tai sohinu päällänsä. Ai että teki kipiää ku meiän berni heilautti päätään suu auki ja mulla käsi edessä, kulmahampaat osu aina käden luihin...! Kerran tais iho vähän mennä rikki.

Jos aikuinen koira puree ihmistä ihan tosissaan, on siinä usein jopa sairaalareissu tiedossa, sen verran kovaa osaa ja sen verran isot ja terävät hampaat.

Yhteistyössä