koiraihmiset hoi, neuvoa kaivataan, ei v*****lua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kovapäinen alistetaan, joko poskista kiinni pitäen ja käskyttäen tai ihan piski selälleen ja jos vaatii niin käsi kurkulle, kuten pomokoirakin tekisi. Siis hampaillaan :D

Näykkiminen - hmmm. kokeiles kiljaista vertahyytävästi ja suurieleisesti aina kun hampaat osuu. ja EI! karjaisten.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Jos sulla ei nuo asiat ole hanskassa niin miksi ihmeessä oelt ottanut koiran?

Jos olisit lukenut edes yhden koiran käytöstä koskevan kirjan niin tietäisit.

Kuule enkö mä just sanonu että ei kiitos Vittuilua. Onko sulla jotain ongelmaa luetunymmärtämisessä??????

kyllä kannattais ottaa luulot pois siltä niin kauan kun on pikku pentu.. sit vanhempana on vaikeempaa. kannattaa ottaa kurkusta kiinni ja ihan painaa se selälleen (siis siihen alistumisasentoon) varsinkin uroksen kanssa suosittelen! kuullostaa siltä että koira on meinaa päässyt niskan päälle teidän perheessä.

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
suihkauta etikkavettä suihkepullosta kuonolle kun tekee jotain mitä ei saa.. tietysti kiellät ensin ja sanot kovasti

ja tosiaan mä sain ihan tosissani kaks kertaa selättää silkalla raivolla mun sakemannin kun se oli 8kk iässä ihan mahoton.. koitti pomottaa ja tuli hampaita näyttäen mua kohti, sillon lähti piski selälleen, eikä enää oo sen jälkee ollu ongelmia siinä kuka on pomo

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Kovapäinen alistetaan, joko poskista kiinni pitäen ja käskyttäen tai ihan piski selälleen ja jos vaatii niin käsi kurkulle, kuten pomokoirakin tekisi. Siis hampaillaan :D

Näykkiminen - hmmm. kokeiles kiljaista vertahyytävästi ja suurieleisesti aina kun hampaat osuu. ja EI! karjaisten.

Kiitos, tuota olen tehnytkin, mutta on harvinaisen kovapäinen tapaus...jatkamme samalla tavalla edelleen...

poskista kiinni ja selälleen ja siinä sen aika että alistuu. ei mikään silmiin tuijotus auta mitään. toiset rodut vaatii kovemman komennon ku toiset. meillä on 5 koiraa ja yhtä ei kestä etes kovemmalla äänellä komentaa ku alkaa mullistelheen :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Selättämistä mäkin suosittelen.. ja vaikka väkisin pidät koiran siinä, kunnes alistuu kohtaloonsa.. sit voit kehua ja päästää menemään.

Juu, sitä piskiä EI päästetä lattiasta ennekuin on rauhallinen, alistuu ja kääntää katseensa, 'hymyilee'. Ne kertoo alistumisesta.

Suht pentu eli noin 1-vuotiasko? Rotu ja sukupuoli?
Onko ns uhmaiässä? oiralle pitää ihan pienestäpitäen näyttää paikkansa ja se kuka määrää, johdonmukaisesti, Tehdä sille selväksi mikä on leikkiä esim. näykkiminen ei leikkiin kuulu!

Koira kun näykkäsee ni eikun otus katolleen ja alistat sen,niin kovalta kuulostaa, mutta kumpi teillä määrää sinä vai hurtta?

Sulta ei sitten irtoa neuvoa ilmeisesti, mutta v...lla osaat. No ei se mitään, eikähän alkuperäinen kysyjä saanut jo jotain hyviä vinkkejä.

.

ei, ei ja vielä kerran EI! Koiraa ei pidä selättää! Nillitystä tulee kuitenkin joten tässä yksi hyvä sivusto aiheesta: http://www.hesy.fi/lempeakasvatus.htm

Joo kouluttakaa ihmiset koiranne pennusta lähtien! Se myös että koira tulee luo kun sitä kutsutaan. Irti oleva koira on kauhistus sellaiselle joka niitä pelkää; oli se sitten vaikka pölyhuiskutyyppinen. Tuossa tilanteessa ainakin suotavaa että koira tottelee omistajansa käskyä.
Meillä on alle vuoden ikänen "pölyhuisku", ja sille opetetaan perustottelevaisuutta siinä ku isommilleki. :)

Sisälukutaito näkyy puuttuvan, kun on luetunymmärtämisessä ongelmia. Tuohtuneessa mielentilassakaan ei kannata kirjoittaa, tulee kirjoitusvirheitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei tod selättämistä! :
.

ei, ei ja vielä kerran EI! Koiraa ei pidä selättää! Nillitystä tulee kuitenkin joten tässä yksi hyvä sivusto aiheesta: http://www.hesy.fi/lempeakasvatus.htm

meillä ensin yritettiin tällä lempeällä kasvatuksella ja mettään mentiin todella lujaa!!! Ei toimi kovapäisellä metsästyskoiralla, voin sen kyllä nyt sanoa.

Niin rotu on saksanseisoja!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ei tod selättämistä! :
.

meillä ensin yritettiin tällä lempeällä kasvatuksella ja mettään mentiin todella lujaa!!! Ei toimi kovapäisellä metsästyskoiralla, voin sen kyllä nyt sanoa.

Niin rotu on saksanseisoja!

Sillon kun taidot loppuu alkaa väkivalta :/ Tuo selättäminen on todella väärin koiraa kohtaan eikä koira ymmärrä miksi omistaja alkaa käyttäytymään niin arvaamattomasti. Tuskin minua uskot, joten google on ystävä. Oletko harkinnut koirakouluttajan puoleen kääntymistä?

mä en käsitä tätä nykyajan kukkahattuilua. kun koira tekee väärin, sitä rankaistaan, ja kun se tekee oikein, sitä palkitaan. niin yksinkertaista se on. väärä käytös katkaistaan mielellään siihen yhteen kertaan eikä lähdetä suihkuttelemaan kukkatippoja ja toivomaan että koira ymmärtäisi itse kuinka "tuhma" se on. tämmösiltä kukka**ttutädeiltä ne kurittomat ihmistenpureskelijat kai tuleekin. en näe mitään pahaa tai väärää koiran fyysisessä ojentamisessa. väkivaltainen oman kiukun purkaminen elukkaan taas on helvetin väärin.

Tuo selätys näyttää olevan hirvittävän yleistä. Itse en kovapäisellä koiralla sitä suosittelisi. Koska mitä sitten jos sekään ei auta?? Mitä seuraavaksi? Ja koira kyllä erottaa ihmisen johtajuuden ja toisen koiran johtajuuden, vaikka koira saattaa alistaa toisen selättämällä, ei ihmisen pidä mennä tekemään samoin. Tuloksena on todella kovan koiran kanssa ikuinen vääntö (ihan kuin kahden tasavahvan koiran välillä)

Itse lähtisin puuttumaan ongelmaan juuri sillä että leikki/kaikki huomiointi loppuu kun hampaat osuu. Tai sitten kovin laumaviettisen koiran kanssa eristys on hyvä. Kun tekee jotain kiellettyä, eikä usko kieltoa, niin jäähylle. Niinkuin lapsienkin kanssa. Lapsen ja koiran kasvatuksessa on paljon samaa. Väkivallalla ei pitkälle pötkitä.

Kannattaa myös harjoitella yleistä käyttäytymistä (katsekontaktia, syömistä luvan jälkeen, huomio aina vain ihmisen aloitteesta yms perusasioita) Kyllä koira oppii, mutta se ei käy hetkessä. Eri tapoja kannattaa kokeilla useamman kerran. Ei niin että tänään selätän, huomenna laitan jäähylle jne. Se vain sekoittaa koiran.

Yhteistyössä