koiraihmiset hohoi

• Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti
"minä"
meijän seropi pentu reilu 1 vee, on uudesta vuodesta asti käyttäytynyt oudosti. Hakeutuu makoilemaan, läähättää, ei kiinnostu normaaleista asioista jotka häntä ennen kiinnostanut. Ei hauku. Ei kerjää ruokapöydän alla. Ei tule ovelle vastaan kun joku tulee kotiin, on näkymätön. Luokse pyydettäessä on alistuneen näköinen, korvat luimussa, häntä koipien välissä. En ymmärrä!! Kertokaa te!

"jojo"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22801877:
Naapuri toi muuten uutena vuotena kinkun luut koiralle, mitäs oireita aiheuttaa se??
Ne ovat niin pehmeitä, että koira saa ne helposti rikki. Kinkunluu hajoaa erittäin teräviksi piikeiksi ja palasiksi, jotka voivat aiheuttaa pahaa haittaa suolistossa.

dfdhdt
Ei helvetti, kinkun luita EI IKINÄ saa antaa koiralle! Niinkuin joku jo sanoi, ne hajoaa pieniks, teräviks sirpaleiks! Joten ei ihmekään että koira on kipeä, vie se lääkäriin!! Jatkossa koiralle ei saa antaa sian, kanan tms. luita vaan pelkästään naudan luita!

"vieras"
Ei helvetti, kinkun luita EI IKINÄ saa antaa koiralle! Niinkuin joku jo sanoi, ne hajoaa pieniks, teräviks sirpaleiks! Joten ei ihmekään että koira on kipeä, vie se lääkäriin!! Jatkossa koiralle ei saa antaa sian, kanan tms. luita vaan pelkästään naudan luita!
Siis pieni korjaus... Sian ja kanan luita saa antaa MUTTA RAAKANA ei missään nimessä kypsennettynä. Samaten suosittelen kyllä kaikki muutkin luut syöttämään raakana.

hmph
Entäs lampaan, poron, hirven jne jne luut???
Mä oon antanu poron kylkiluita koiralle, eikö niitäkään saisi antaa? Miksi niitä sitten myydään koirien herkkuosastoilla?

dfdhdt
[QUOTE="vieras";22802165]Siis pieni korjaus... Sian ja kanan luita saa antaa MUTTA RAAKANA ei missään nimessä kypsennettynä. Samaten suosittelen kyllä kaikki muutkin luut syöttämään raakana.[/QUOTE]

Ah, joo, muistin väärin. Tällaisen nyt löysin yhdeltä sivulta:

'Normaalissa koiran ruokinnassa lihaisia luita on ruokavaliosta n. 60 prosenttia. Luut annetaan aina tyhjään vatsaan ja raakoina. Kypsennetyt luut saattavat sälöytyä ja puhkaista suolen. Luut ovat lihaisia, eli niissä on aina myös jonkin verran lihaa mukana. Luut on tarkoitus syödä kokonaan.

Luiden sulatuskyvyssä on koira- ja rotukohtaisia eroja. Hyvin sulavia luita ovat mm. broilerin siivet ja kaulat, kukonpojan siivet, pyrstöt ja kaulat ja kalkkunan kaulat, siivet ja pyrstöt. Järeämpiä luita ovat porsaan luut, hirven, poron, lampaan ja hevosen luut, häränhännät, karitsan ja kilin luut. Vasikan, kanin ja jäniksen luut ovat myös hyviä. Vanhojen lampaiden luut saattavat olla liian kovia. Naudanluutkin ovat yleensä liian kovia. Niitä voi kuitenkin antaa ajanvietteeksi. Myös luu-lihajauhoa on saatavana, sekä jauhettuja broilerin siipiä. '

Eli todellakin, raakana, ei kypsänä. Joillekin tosin voi olla hyvä ohje että ei mitään luita..

Yhteistyössä