Koira toksaisi lasta kasvoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "voi itku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hmm, lapsille pitäisi alusta asti opettaa, että koiraa ei saa häiritä kun se syö tai nukkuu. Koiralla olisi hyvä olla joku oma rauhoittumispaikka, jonne se voi mennä lepäilemään ja jonne lapsilla ei ole asiaa. Koira kuin koira saattaa säikähtää ja näykkäistä, jos sitä mennään halaamaan kesken syvän unen.

• Tykkää
Reactions: jalmir
Toi sun sana "toksaus" kertoo jo että puolustelet koiraa. Mun mielestä koiran olis parempi päästä toiseen kotiin jossa mahdolliset lapset on opetettu että koira saa olla joskus rauhassa. Useampaan kertaan ku "toksaus" on teillä jo tapahtunut nii kertoo että lapsianne ei ole valmennettu koiran kanssa elämään ja koiranne siitä kärsii koska kaikilla on oikeus olla rauhassa ja levätä.

Näin heppoisin perustein kun koiria annetaan pois, niin en yhtään ihmettele, miksi koirakodit on koko ajan täysiä.
Siitä yli, mistä aita matalin, huoh.

ISO huoh. Kun koiran hävittämisen kynnys on korkealla, niin sitä enemmän saamme lukea uutisia, kuinka lapsia raadellaan. Mitä siitä jos koirakodit on täynnä? Kyllä ne tyhjäksi saadaan aika helpoilla menetelmillä!

EI yhtäkään koiran puremaa lasta tähän maahan enää! Olen nähnyt kuinka teinin elämä on pilalla viheliäisen elukan takia.

No "toksaus"ei varmaan sitten ole oikea sana edes, kun kerta sen tarkoitus ihmetyttää. Itse tarkoitan sillä sellaista nokalla koppaisua eli vähän niinkuin näykkäisyä. Eli ei ota hampailla purentaa vaan kopsauttaa tavallaan just tuolla lailla että jää vaikka mustelma muttei haavaa. Näykkäisynä itse pidän sitä että hampailla naksautetaan kiinni.
Mutta siis yhtä samaa kaikki kait, eli turha lienee nimillä pelaten puolustaakaan, tehty mikä tehty.

[QUOTE="nanna";26493565]Toi sun sana "toksaus" kertoo jo että puolustelet koiraa. Mun mielestä koiran olis parempi päästä toiseen kotiin jossa mahdolliset lapset on opetettu että koira saa olla joskus rauhassa. Useampaan kertaan ku "toksaus" on teillä jo tapahtunut nii kertoo että lapsianne ei ole valmennettu koiran kanssa elämään ja koiranne siitä kärsii koska kaikilla on oikeus olla rauhassa ja levätä.[/QUOTE]

Ja kyllä, myönnän että puolustan koiraa koska tämä oli minun eikä koiran vika. Siksi meillä asiasta riita onkin, koska miehen mielestä lapset saisi vaikka repiä koiralta korvat päästä eikä sen tulisi reagoida mitenkään ja minä olen se joka pitää koiran puolia siinä, että sillä on oikeus olla rauhassa ja lasten tulee oppia antamaan koiralle rauha. Ja minun syy oli etten kerennyt estämään lasta. Eli totta helvetissä puolustan koiraa, jos minun virheen/virheiden takia sitä on toinen lopettamassa raivohulluna tai laittamassa kiertoon.

ISO huoh. Kun koiran hävittämisen kynnys on korkealla, niin sitä enemmän saamme lukea uutisia, kuinka lapsia raadellaan. Mitä siitä jos koirakodit on täynnä? Kyllä ne tyhjäksi saadaan aika helpoilla menetelmillä!

EI yhtäkään koiran puremaa lasta tähän maahan enää! Olen nähnyt kuinka teinin elämä on pilalla viheliäisen elukan takia.
Joo-o Iso HUOH.

Tässä nyt ihan eri asia, kuin 'hullu-tappajakoira' ulkona hyökkäsi lapsen kimppuun. Ja nämä tappajakoiratkin on yleensä niitä, jotka koiran ottanee siksi, kun se ois niin kiva. Eikä sitten osata kouluttaa ja käsitellä, vaan koira on perheen pomo. Ja perhe ei välttämättä edes tajua sitä.

[QUOTE="aloittaja";26493611]Ja kyllä, myönnän että puolustan koiraa koska tämä oli minun eikä koiran vika. Siksi meillä asiasta riita onkin, koska miehen mielestä lapset saisi vaikka repiä koiralta korvat päästä eikä sen tulisi reagoida mitenkään ja minä olen se joka pitää koiran puolia siinä, että sillä on oikeus olla rauhassa ja lasten tulee oppia antamaan koiralle rauha. Ja minun syy oli etten kerennyt estämään lasta. Eli totta helvetissä puolustan koiraa, jos minun virheen/virheiden takia sitä on toinen lopettamassa raivohulluna tai laittamassa kiertoon.[/QUOTE]

Ja koiran takiahan kannattaa riidellä puolison takia. ISO huoh taas.

Joo-o Iso HUOH.

Tässä nyt ihan eri asia, kuin 'hullu-tappajakoira' ulkona hyökkäsi lapsen kimppuun. Ja nämä tappajakoiratkin on yleensä niitä, jotka koiran ottanee sikis, kun se ois niin kiva. Eikä sitten osata kouluttaa ja käsitellä, vaan koira on perheen pomo. Ja perhe ei välttämättä edes tajua sitä.

Monet raatelijat ovat olleet niitä perheen omia, paapottuja, koiria.

Kaikki lasten kimppuun käyneet koirat ovat olleet jonkun ihania lemmikkejä. Jossain vaiheessa vaan on oltava hereillä ja tehtävä oikeita päätöksiä
Joo mieluiten siinä vaiheessa kun sitä koiraa hankitaan ja kasvatetaan ja opetetaan lapsia olemaan sen kanssa. Ei ole oikein koiraakaan kohtaan ottaa sitä, hoitaa kasvatus huonosti ja sitten laittaa se kiertoon tai lopettaa. Ja itse uskon että aloittajan tilanteessa ei olla vielä siinä vaiheessa että koira tarvitsisi laittaa pois, jos hommat hoidetaan tästä lähin eritavalla.

Kyllä koiranomistajalla on velvollisuus kouluttaa lapsi käsittelemään koiraa oikein.
Ei ole vaikeita juttuja, koiraan ei kosketa kun se syö,nukkuu ja koiraa ei kiusata repimällä tai tallomalla.

Tietenkin koira puolustautuu jos joku käy kimppuun nukkuessa, hei oikeesti.
PRIMITIIVINEN REAKTIO- KVG!

Olihan täälläkin se video jossa mies löi naista turpaan nyrkillä ja kovaa, koska nainen meni herättämään miehen jollain mölytorvella. Lopetettiinko se mies,häh?!

[QUOTE="aloittaja";26493611]Ja kyllä, myönnän että puolustan koiraa koska tämä oli minun eikä koiran vika. Siksi meillä asiasta riita onkin, koska miehen mielestä lapset saisi vaikka repiä koiralta korvat päästä eikä sen tulisi reagoida mitenkään ja minä olen se joka pitää koiran puolia siinä, että sillä on oikeus olla rauhassa ja lasten tulee oppia antamaan koiralle rauha. Ja minun syy oli etten kerennyt estämään lasta. Eli totta helvetissä puolustan koiraa, jos minun virheen/virheiden takia sitä on toinen lopettamassa raivohulluna tai laittamassa kiertoon.[/QUOTE]
No huh huh. Miehesi pitää eläimiä ilmeisesti ihan arvottomina olentoina.

[QUOTE="vieras";26493689]

Olihan täälläkin se video jossa mies löi naista turpaan nyrkillä ja kovaa, koska nainen meni herättämään miehen jollain mölytorvella. Lopetettiinko se mies,häh?![/QUOTE]

Sairasta! Ihmistä ei verrata koiraan missään tilanteessa.

[QUOTE="vieras";26493699]No huh huh. Miehesi pitää eläimiä ilmeisesti ihan arvottomina olentoina.[/QUOTE]

Mies oli vihainen kun puhui noin, säikähti lapsen puolesta hänkin. Meillä ei eläimiä saa repiä, talloa eikä häiriköidä muutenkaan, ei miehenkään mielestä, mutta hän ei hyväksy sitä että koira saattaa reagoida noin ihan vahingossakin, kuten mielestäni eilen tapahtui.
Tähän miehen reaktioon vaikuttaa varmasti myös se, että hän on ollut kerran tilanteessa kun toisen perheen irtonainen koira on käynyt lapsemme päälle ja mies sai lapsen välistä pois, niin että selvisivät pelkillä mustelmilla, mutta varmasti tilanne on ollut kauhistuttava joka herättää nyt tunteita tähän meidänkin tapahtumaan.

No meillä ei koira saa olla rauhassa. Lapsille olen opettanut että ottavat koiralta välillä luun tai lelun pois. Itsekkin välillä "kiusaan" ottamalla ruuan kesken pois. Välillä muksut juoksee liian läheltä nukkuvaa koiraa säikyttäen sen ja välillä menevät rapsuttamaan kesken unien herättäen koiran ja koskaan ei ole purrut tai toklinut/näykkinyt.. Koira saa nukkua rauhassa kun emme ole kotona ja öisin. Sohvalle tai sänkyyn koiralla ei ole asiaa, se on meidän ylempiarvoisten paikka. Ihmisten.

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;26493343:
Meillä koirat eivät ole koskaan pitäneet lapsia pentuina, vaan auktoritetteina, ts. ainoa jota koira voi palauttaa ruotuun on toinen koira, nuorempi.

Auktoriteetti on kyllä liian vahva sana, chefin mainitsemien syiden perusteella. Tokihan koira tajuaa lapsen erityisaseman ja käyttäytyy sen mukaan, koska tietää sen toivotuksi käytökseksi. Lapsi (pieni) on liian kaukana vakaasta johtajasta, jotta koiran olisi turvallista antaa henkensä ja terveytensä lapsen valtaan. Koiran kannattaa kyllä esittää näin olevan, sillä siten saa aikuispomon tyytyväiseksi.

Nillitän vielä siitä, ettei koiran ikä ole pätevä kriteeri sille, voiko koira haastaa/pomottaa toista koiraa. Molempien koirien luonne ja dominanssi ratkaisevat, vaikka ihmisen sielua korventaakin ajatus siitä, että taloon tullut nuori koira voisi asettua vanhan koiran yläpuolelle.

Aloittajan juttuun liittyen komppaan chefiä (oi mestari) jälleen kerran. Kehottaisin muistamaan, että koira on eläin ja niiden kanssa elämiseen liittyy aina tiettyjä riskejä, joska elukoilla on elukoiden vaistot ja refleksit. Vaikka lapsi ja koira siskonpedissä oliskin mitä herttaisin näky, en suosittelisi liian tiivistä tasapäistämistä. Meillä lähtisi koira sohvilta ja sängyiltä epäselvien tilanteiden välttämiseksi ja lapsilta kiellettäisiin koiran halailu.

Yhteistyössä