Koira tekee tuhojaan... millä olette ehkäisseet sen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Essi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jätä päiväksi koiralle kongi tai vastaava, jos pahin puremis ja riehumisvimma sillä talttuisi.

Mikä tärkeintä, TORU välittömästi kun koira on tehnyt pahojaan. Jos tapahtuu aina poissaollessa tämä on tietysti vaikeaa... Minkäikäinen koissu sulla on ?

Siis tuhoaako sillon kun on yksin?Jos näin,niin rajatkaa pieni alue missä koira voi oleilla sen ajan kun olette poissa. Ostakaan kaupasta aktivointipallo ja jättäkää se koiralle aina kun haukku jää yksin.

ei missään tapauksessa saa yrittää väsyttää koiraa lenkeillä että rauhoittuis koska ajan kanssa se tuo sille vaan lisää virtaa koska kunto kasvaa. monet tekee sen virheen että koittavat väsyttää koiran lenkkeilyllä jotta se rauhoittuisi. Koiran saa helpommin väsymään aivo jumpalla ns.. eli noin 10 min kunnon aivo jumppa vastaa 1h lenkkiä mutta kunto ja energisyys ei kasva. eli piilottelet vaikka nameja pitkin huushollia että sillä on tekemistä tai sitten namin piilotus juttuja esim kongo leluihin josta sen pitää keksiä millä saa namin sieltä pois ym juttuja voi keksiä.

No mä pidän tuota nuorempaa koiraa häkissä. silloin kun en ole kotona niin toinen koirista on häkissä ja se on siellä mielellään koska se ruokitaan vain häkkiin.
Häkissä on tyyny ja juomakuppi, lelu ja puruluu.
Yöt koirat nukkuvat vieressä.

No siis Koira on vuoden ikäinen... Teki tätä samaa noin puolivuotiaana. Eli yksin jäädessään Repii kaiken mahdollisen rikki mikä vaan mahdollista on... Järsii sohvatyynyt ja levittelee ne pitkin asuntoa jne. Koira on rajattuna niin pieneen tilaan kuin se on mahdollista. eteinen ja olohuone. Koira muuttui täysin vähän eneen ekoja juoksuja... ja sen jälkeen valeraskaus... Näiden ajan melkein puoli vuotta oli niin rauhallinen ja kiltti ... Ei tehnyt mitään tuhojaan. Nyt reilu viikko sitten sai hormoonikuurin... loppui valeraskaus ja kilttinä olo siihen paikkaan ja neiti palasi takaisin siihen mihin noin. puolivuotta sitten jäi. On leluja, on luita jne.

Tätä häkkiä mä pelkäänkin... kun koiralla oli vaikeuksia haukkumisen suhteen sillon n. puoli vuotiaana ja se me saatiin loppumaan sitruunapannalla... mutta mitä jos se häkissä taas alkaa... niin :o

Mun systerin ylivilkas túholainen talttui vähän, kun siltä vähennettiin liikunta puoleen, pidettiin vähän jääkautta ja hankittiin pistorasiaan sellanen jotain rauhottavaa hajua levittävä juttu. Nyt on jo ihan ok, ei tarvii pelätä enää huonekalujen ja kenkien puolesta..

No paa häkkiin ja sitruunapanta jo valmiiks päällä. Oikeesti kannattaa opettaa koira pienestä pitäen häkkiin. Ei tule ongelmia, ja koira on turvassa eikä pääse syömään mitään sopimatonta. Autossakin koira matkustaa häkissä, ja harrastuksissa on hyvä jos koiran saa välillä häkkiin.
Meillä kaikki koirat on tottuneita, se ei ole niille rangaistus. Nuorempi koirista juoksee aamulla häkkiin kun haluaa ruokaa.

No meillä ei tullut edes mieleen että "kotikoira" häkkiin. Koskaan ei ole meillä koiria tarvinnut häkittää. Tämä seropi on niin poikkeus kyllä. Toki mä pannan sille kaulaan laitan... mutta ehkäseekö se sitten kun naulitaan vielä häkkiinkin. Mä en tiedä kun häkistä ei tosiaan mitään kokemusta ole, se on aivan vieras kapine mulle. Meillä ei myöskään autossa ole häkkiä vaan koira menee nätisti takaboxissa...

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No on minunkin koirat kotikoiria, tosiaan nukkuvat vieressä eivätkä ole mitään narunjatkoja pihalla :o

Siis en mä epäillytkään... Meillä ei vaan ikuna ole ollut tarvetta häkittämiseen... siksi tämä tuntuu vaan niin vieraalta ja oudolta. Kysyn tosiaan eläinlääkärin mielipidettä vielä huomenna...

Yhteistyössä