Koira sai ekan saaliin, yök...

• Viestiketjun aloittaja NiskalaukausVarmistus
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 12:09 Vilma76 kirjoitti:
Joo käy laittaan sinne joku tynnyri tms. jonka alle voi pupu piiloutua =) Meidän Rolle ei oo kertaakaan ihan aukeella pellolla päässyt perään, on aina ollut metsänreuna sen verran lähellä että on puput pelastunut. Ootko ajatellut käyttää koiraas maastojuoksuissa? Se on meille ainakin mieleistä puuhaa, kuun lopussa ois kisat Valkeakoskella =)
Meillä ei oo lähellä mahdollisuutta harrastaa sen paremmin maastoä ku rataakaan :\| Ukkoa oon suostutellut tekemään mulle vieheen ja vetolaitteen, mutta saa nyt nähdä koska sen saa.
Jälkeä harrastetaan ja toi on ihan intona. Pitääpä käydä etti joku tynnyri tai vastaava sinne pellolle et pääsee pupu piiloon.

Mimosan äippä
meil on whippet ja pidetään omassa pihassa vapaana...meil on noita faskuja välillä pihassa ja pari kertaa on ollut läheltä piti tilanteita...toivottavasti faskut tajuis pysyä pois meen pihasta... mitä sellaiselle ruumiille edes tekisi jos koira sen tappais..?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 12:47 Mimosan äippä kirjoitti:
meil on whippet ja pidetään omassa pihassa vapaana...meil on noita faskuja välillä pihassa ja pari kertaa on ollut läheltä piti tilanteita...toivottavasti faskut tajuis pysyä pois meen pihasta... mitä sellaiselle ruumiille edes tekisi jos koira sen tappais..?
fasaanipaistia :p :D noh ehkä se kannattais haudata, voi olla sen verran palasina koiran hampaiden jäljiltä..

WTF
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 22:47 joku vaan kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 22:45 joo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 22:41 NiskalaukausVarmistus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 22:39 joo kirjoitti:
ja ne ranka-aidat jotain koiraa pitelee :whistle:
kyllähän ne vaan pitelee kun ne on maahan juntattu. Läpi se ei pääse eikä ylikään :D Pupunperhanat vaan pääsee väärälle puolelle.
mun käsityksen mukaan vinttikoirat kyl hyppää korkeelle halutessaan :/
mut toisaalta kyllähän puputkin tuhoa aikaan saa, joten....
Tapelkaa nyt sitten tästäkin... :headwall: :LOL:
tästäkin suht asiallisesta avauksesta kehkeytyy kova tappelu...

Meillä mäykky ja sitä ei arvaa päästää missään vapaaksi, saa heti vainun ja painelee pisi mettiä... en kyl enää ole päästänytkään... metsästysvietti on ja pysyy... hyvin se jäljille menee, mut ku ei tarkotus metsästää sen kanssa ni olkoon kotikoirana...

Vinttikoirat on varmaan niin nopeita, et saalistus ei varmaan montaaa juoksua tarvihe? no saattepa ainakin paljon jänöpaistia :LOL:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 13:08 Udenforstående kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 22:47 joku vaan kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 22:45 joo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 22:41 NiskalaukausVarmistus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 22:39 joo kirjoitti:
ja ne ranka-aidat jotain koiraa pitelee :whistle:
kyllähän ne vaan pitelee kun ne on maahan juntattu. Läpi se ei pääse eikä ylikään :D Pupunperhanat vaan pääsee väärälle puolelle.
mun käsityksen mukaan vinttikoirat kyl hyppää korkeelle halutessaan :/
mut toisaalta kyllähän puputkin tuhoa aikaan saa, joten....
Tapelkaa nyt sitten tästäkin... :headwall: :LOL:
tästäkin suht asiallisesta avauksesta kehkeytyy kova tappelu...

Meillä mäykky ja sitä ei arvaa päästää missään vapaaksi, saa heti vainun ja painelee pisi mettiä... en kyl enää ole päästänytkään... metsästysvietti on ja pysyy... hyvin se jäljille menee, mut ku ei tarkotus metsästää sen kanssa ni olkoon kotikoirana...

Vinttikoirat on varmaan niin nopeita, et saalistus ei varmaan montaaa juoksua tarvihe? no saattepa ainakin paljon jänöpaistia :LOL:
Parilla loikalla toikin sen jänön saavutti. Loikkien väli kun on varmaan kaksmetriä reilusti...

[/quote]

Niin sähän se olitkin se vipukan omistaja :D Pitäisköhän mun viedä tonne pellolle jotain jänön piilopaikkoja, jos taas satutaan joskus samaan aikaan juoksemaan. sais jänö pitää henkensä... Otin aamulla räikän mukaan ja pidin metakkaa ennekö päästin koiran irti. Toivottavasti silleen pysyy jänöt pois meidän aikaan sieltä.

[/quote]Tuossa on ideaa, luulis noitten pupujen räikän ääntä pelästyvän..Tai saavat ainakin etumatkaa ;)

\Niin sähän se olitkin se vipukan omistaja :D Pitäisköhän mun viedä tonne pellolle jotain jänön piilopaikkoja, jos taas satutaan joskus samaan aikaan juoksemaan. sais jänö pitää henkensä... Otin aamulla räikän mukaan ja pidin metakkaa ennekö päästin koiran irti. Toivottavasti silleen pysyy jänöt pois meidän aikaan sieltä.

[/quote]Tuossa on ideaa, luulis noitten pupujen räikän ääntä pelästyvän..Tai saavat ainakin etumatkaa ;)

[/quote]

No jospa tolleen saisin edes yhden pupun murhan estettyä niin olen tyytyväinen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 22:59 vieras kirjoitti:
Meidän terrieri on kerran tappanut supikoiran. Ei paljon naurattanut katsoa vieressä kun en mitään pystynyt tekemän, irti en koiraa saanut. Ja tämä tapahtui omalla mökkipihalla. Ja luonnevikainen ei ole tämäkään koira, todella ihanasti käyttäytyy esim. lasten kanssa. Teki vaan sitä mihin hommaan on jalostettukin.
Oho! Terrierihän munkin ois sit pitänyt ottaa aikanaa. Nyt jo ikivanhan spanielin kanssa aikoinaan kun tuli pitempiä lenkkejä käytyä, niin kerran jos toisenkin tuli syksyn hämärissä supikoiria vastaan, ja tuo mein ylikasvanut cockeri oli ihan paniikissa ja häntä koipien välissä. Huvittavan näköistä, kun tollanen 48 cm säkäkorkeudeltaan pelkää sellasta sähisevää n. 30 cm säkäkorkeudeltaan olevaa otusta. Vähän aina pelkäsin, et se supi hyökkäisi kimppuun ja tappaisi koiran, ja pidin sitten sellasta älämölöä, et lähtivät supit karkuun (on mahtanut olla huvittavan näköistä). Jos minua kohti olisivat supit hyökänneet, niin koira olisi saletisti puolustanut, mutta olettaa samaa myös minulta, eli ei uhittele, jos minua ei uhitella. Nenäänsä kyllä käyttää, mutta ei se sillä saaliilla sitten mitään tee, juoksee kiinni jos saa ja sitten kutsuukin leikkiin. eli puhtaasti ilmoittava, ei yhtään mitään repimisintoja.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 17:36 NaRikka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 22:59 vieras kirjoitti:
Meidän terrieri on kerran tappanut supikoiran. Ei paljon naurattanut katsoa vieressä kun en mitään pystynyt tekemän, irti en koiraa saanut. Ja tämä tapahtui omalla mökkipihalla. Ja luonnevikainen ei ole tämäkään koira, todella ihanasti käyttäytyy esim. lasten kanssa. Teki vaan sitä mihin hommaan on jalostettukin.
Oho! Terrierihän munkin ois sit pitänyt ottaa aikanaa. Nyt jo ikivanhan spanielin kanssa aikoinaan kun tuli pitempiä lenkkejä käytyä, niin kerran jos toisenkin tuli syksyn hämärissä supikoiria vastaan, ja tuo mein ylikasvanut cockeri oli ihan paniikissa ja häntä koipien välissä. Huvittavan näköistä, kun tollanen 48 cm säkäkorkeudeltaan pelkää sellasta sähisevää n. 30 cm säkäkorkeudeltaan olevaa otusta. Vähän aina pelkäsin, et se supi hyökkäisi kimppuun ja tappaisi koiran, ja pidin sitten sellasta älämölöä, et lähtivät supit karkuun (on mahtanut olla huvittavan näköistä). Jos minua kohti olisivat supit hyökänneet, niin koira olisi saletisti puolustanut, mutta olettaa samaa myös minulta, eli ei uhittele, jos minua ei uhitella. Nenäänsä kyllä käyttää, mutta ei se sillä saaliilla sitten mitään tee, juoksee kiinni jos saa ja sitten kutsuukin leikkiin. eli puhtaasti ilmoittava, ei yhtään mitään repimisintoja.
Aattele, olisit voinut saada kunnon luomuturkista kaulukseen jos koira olis ottanu supin kiinni :D Mut voiko supit levittää jotain tauteja? Eikö ne periaatteessa voi kantaa rabiestakin?Vaikka onhan koirat rokotettu mut silti. Hyi. Ja ne haisee muuten sairaan pahalle.

Onko muuten supi ja supikoira sama laji? Kun meillä on murteessa tuo supi joku muu elukka?<br><br>

Yhteistyössä