Alkuperäinen kirjoittaja Seela:Älä suutu mutta jos tietosi on asteella "valkoinen paimenkoira" niin jättäisin teinä suosiolla koiran oston...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Seela:Älä suutu mutta jos tietosi on asteella "valkoinen paimenkoira" niin jättäisin teinä suosiolla koiran oston...
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:Alkuperäinen kirjoittaja NaRikka:Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:vaativia nuo rodut on. Itse en ottaisi noista yhtäkään ja olen ollut koko elämäni koirien kanssa, harrastanut MEJÄä jne. Mitä aiotte harrastaa koiran kanssa. Jos haluatte hyvän perhekoiran ottaakaa Spanieli, kultainen noutaja tai Labradorinnoutaja. Näistä Labbis on vaativin!
Mä voisin tähän älähtää sen verran, että mun mielestä yksivärinen, varsinkin musta uros cockeri on haastavampi kuin yksikään noutaja. En tiiä että mistä jalostusjutusta mahtaa johtua, mutta kaikki yksiväriset, varsinkin mustat cockerit on ollut tosi dominoivia ja tietyllä tapaa itsenäisen itsepäisiä, melkeimpä luupäisiä. Ei myöskään ole koulutettavissa samalla tapaa kuin noutajat, jotka tykkäävät miellyttää ja ovat fiksuja. Spanieli on kyllä ihan välkky ja tietyssä määrin miellyttämisenhaluinen, mutta se miellyttää mielellään eniten itseään. Eli istuu, jos sille itselleen on siitä hyötyä, esim. namipala odottamassa jne. Mutta tämä on makuasia, itse koen noutajat miellyttävemmiksi ja helpommiksi, labbiksenkin.
Mä oon kyllä samaa mieltä siitä, että labbis on helpompi mitä spanielit. Sillä on miellyttämishaluakin enemmän. Mutta jöötä sillekin tarvitsee toki pitää, uroksille etenkin, ei ne ihan tossukoita aina ole. Kuten ei kultsitkaan, niissä on alkanut tulla myös ihmeellisiä luonteenpiirteitä esille nykyään... Oon törmännyt vastikään kahteen agressiiviseen ja kovaan kultsiin. Ja järkytyin.
Koitin kaivella pentuvälitystäkin uteliaisuuttani, ja huomasin että siellä ei ollut yhtäkään pentuetta, mistä kelpuuttaisin itselleni pennun
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja äitiskä:harrastukseen,kotiin,ulkoiluun ja menoon koiraa kaipaillaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:Minulla ei olekaan kokemusta kuin yhdestä cockerista ja kolmesta Englanninspringerspanielista (kaksi urosta ja yksi narttu) sekä Muutamasta labradorista ja jos näistä pitää jotakin sanoa, niin kyllä labbis on ollut paljon vaikeampi kuin yksikään spanieli. Ehkä meillä on ollut harvinaisen luupää labbikset =)
Alkuperäinen kirjoittaja äitiskä:Tuo valkoinenpaimenkoira ainakin kuvaukseltaa kiinnostaa eniten.
vitsi kun ei ole tutuillakaan kokemusta eikä löydy lähipiiristäkään.
Alkuperäinen kirjoittaja äitiskä:agilityä olis kiva jatkaa. ja sitten jotai muuta sen tyyppistä
ei nyt sentää reen vetoa
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:Alkuperäinen kirjoittaja äitiskä:agilityä olis kiva jatkaa. ja sitten jotai muuta sen tyyppistä
ei nyt sentää reen vetoa
Husky pois listalta heti... Enkä mä kyllä belgiä tai valkkariakaan ihan vaan agility mielessäni edes harkitsisi.
Kultsi vois olla tyytyväinen vaikka harrastaisitte vaan agilityä... Perustottelevaisuus toki pitää hankkia, mutta sen varmaan tiesitkin.
Alkuperäinen kirjoittaja äitiskä:Ok.
Noi noutajat tuntuu kaikki vaan niin rauhallisilta koirilta.
Näyttely koirakin vois olla kiva seuralainen silti.
No nyt oon jo itekkin pihalla mitä haluan![]()
Alkuperäinen kirjoittaja äitiskä:Ok.
Noi noutajat tuntuu kaikki vaan niin rauhallisilta koirilta.
Näyttely koirakin vois olla kiva seuralainen silti.
No nyt oon jo itekkin pihalla mitä haluan![]()
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:Tai sitten tommonen punainen irlanninsetteri, mimmonen meiltäkin löytyy...Vauhtihirmu, rauhoittuu ehkä haudassa, aikaisintaan.
Tai collie... pitkä- tai lyhytkarvainen. Siinä ois hyvä vaihtoehto.
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:Alkuperäinen kirjoittaja äitiskä:agilityä olis kiva jatkaa. ja sitten jotai muuta sen tyyppistä
ei nyt sentää reen vetoa
Husky pois listalta heti... Enkä mä kyllä belgiä tai valkkariakaan ihan vaan agility mielessäni edes harkitsisi.
Kultsi vois olla tyytyväinen vaikka harrastaisitte vaan agilityä... Perustottelevaisuus toki pitää hankkia, mutta sen varmaan tiesitkin.
samaa mieltä. Jos kerta iso koira on haaveena ja agilityä aikoo harrastaa niin kultainen noutaja. Labbis ei ole agility koira.
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:Alkuperäinen kirjoittaja äitiskä:agilityä olis kiva jatkaa. ja sitten jotai muuta sen tyyppistä
ei nyt sentää reen vetoa
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:Alkuperäinen kirjoittaja äitiskä:Tuo valkoinenpaimenkoira ainakin kuvaukseltaa kiinnostaa eniten.
vitsi kun ei ole tutuillakaan kokemusta eikä löydy lähipiiristäkään.
Mie oon yhden livenä nähnyt (toiminnassa?) ja muutamasta muusta kuullut ja aika mitään tekemättömältä koiralta tuntuu. Mutta jos aikomuksena on ottaa lenkki kaveri ja harrastaa esim. tokoa ilman suurempia tavoitteita, niin varmasti ihan hyvä koira. Belggaria on pelkäksi lenkkikaveriksi suosittele (mitään muunnosta tai linjaa) ja husky vaatiikin sitten enämmän ulkona oloa.