Koira oksentaa! Matolääke syynä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

Vieras
Mulla on pian 11 viikkoinen koiranpentu, jonka nyt madotin. Lääkkeen nimeä en muista, mutta joku axilar tai sen suuntainen. Tabletti. Kahtena päivänä olen antanut sitä ja huomenna vielä, sitten loppuu.
Koira on syönyt pari päivää tosi huonosti, ei oikeastaan yhtään. Mutta kasvattajan mukaan siitä ei kannata olla huolissaan, koska koira on muuten virkeä, kakkaa ja pissaa normaalisti. Äsken se kuitenkin oksensi kaiken mitä oli pari tuntia sitten syönyt. Kolme pientä läjää tuli oksennusta.
Pitääkö nyt olla huolissaan vai johtuuko oksentaminen matolääkkeestä?
Kiitos joka auttaa!

Se on Axilur. Olitko tarkkana annoksen koon kanssa? Se on kuitenkin aja jyty lääke noin pienelle.

Milloin annoit edellisen lääkkeen? Jos se ei ole ehtinyt imeytyä, niin vaikutus heikkenee oksentaessa.

En kehtaa kasvattajalle soittaa, kun ei tiedä hänen juhannuspuuhiaan. Vähän jännittää ja pelottaa. Koira on minun ensimmäiseni eli uutuuden kankeutta ja tietämättömyyttä on. Siksi kyselen teiltä, kun täällä on enemmänkin näitä kokeneita koiraihmisiä!

Axilur on varmaan lääkkeen nimi, olen sitä omillenikin joskus antanut.
Matolääkkeet ylipäätään ovat tosi voimakkaita eli voivat hyvinkin aiheuttaa pahoinvointia. Yleensä siinä oksennuksessa on sitten matoja tai sulaneita sellaisia... :x
Eli liittyy siihen, että koiralla on luultavasti ollut aikalailla niitä matoja. Yhden oman pentuni madotin kolmeen kertaan heti kun se oli minulle tullut ennenkuin sain sen matovapaaksi. Se oksensi myös lääkkeistä ja voit vaan arvata, mitä niissä läjissä oli :$

1tabl 5kg koiralle. Koirani painaa noin 3,5kg ja annoin 3/4 tablettia. Saman verran kun eilen ja sillon ei tullut mitään oiretta.
Eilen annoin joskus iltapäivästä ja tänään samoihin aikoihin.

Yhteistyössä