Koira kysymys mullakin! Miten saada takaisin koiran kalloon, ettei sohvalle ole asiaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Meillä koiralla ei ole koskaan ollut asiaa sohvalle, ja minun nähteni ei ole sitä ikinä yrittänytkään sitten pikkupentu aikojen. nyt koiralla on ikää reilu puolitoista vuotta, ja alkanut menemään sohvalle silloin kun kukaan ei ole näkemässä.
Muutaman kerran olen aamulla siitä sohvalta yllättänyt, ja vauhdilla kyllä lähettänyt siitä alas.

Mutta mites, kyseenalaistaako tuo mun johtajuutta, kun menee salaa "mun alueelle" ja miten siitä pääsee eroon?

No sen mielestä sohva on mukava, kun se sinne kerran on päässytkin. Ei siinä auta muu kuin aina ottaa koira alas sohvalta rauhallisesti ja ilman huomiota ja estää sen pääsy sinne (esim. pyykinkuivatusteline sohvalle, sen päälle ei ole kiva hypätä). Riehuminen ei auta asiaa eikä vahvista sun johtajuutta. Täytyy vaan olla pitkäjänteinen ja JOHDONMUKAINEN.

Tuon ikäinen koira on murkkuiässä, varmasti osittain kokeilee johtajuutta. Pysy vaan lujana, kyl se menee ohi. Meidän koira on neljän vanha, ei olla päästetty edes makaamaan sohvaan kiinni kun on siinä jaloissa ja toisekseen vaalea sohva ja tumma koira, ei niin hyvä yhdistelmä. Yhä edelleen jaksaa koittaa tulla jalkoihin makaamaan kun sohvalla istutaan, sen ilmeestä jo näkee et tietää tekevänsä väärin eikä kylläl tarviikkaan sit muuta kun sanoa normaalilla äänellä hei, niin löytyy omat paikat.

Yhteistyössä