koira kuseksii kokoajan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rhea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rhea

Jäsen
21.05.2006
715
0
16
on kohta 4kk..alussa pissasi vain sillon ku ei osannu muualle mutta nyt pissaa kun ilostuu,säikähtää,lähes kokoajan...että kiva semmosia metrsinkokosia lammikoita pyyhkiä kokoajan..ja se vielä:repii patjaa keskeltä sänkyä kun silmä välttää ja kusee mun paikalle ja jopa tyynyjen läpi uudstaan kurituksen jälkeen,ei se tajua..se vaan tekee kokoajan niin..vaikka mitä tekis..ei jaksa..kyseessä siis narttupentu sekarotuinen :ashamed: :o

ja kun kurittaa niin heti pitkin lattiiaa kusee..oonkohan liian ankara?.mutta muuten iloinen ja sosiaalinen ja tottelee kyllä..menee aina sängyn alle piiloon kun on tehnyt pahojaan..ulkona pissaa normaalisti ja kakkaa myös.ja tottelee mua eniten.ei ees hypi päälle.vieraitten päälle hyppii ja kusee allensa kun joku tulee!!! :headwall: :headwall: :headwall:

"kusee mun paikalle ja jopa tyynyjen läpi uudstaan kurituksen jälkeen"
" kun kurittaa niin heti pitkin lattiiaa kusee"
"menee aina sängyn alle piiloon kun on tehnyt pahojaan"

Näistä se vastaus taitaa löytyä. 4kk ikäinen on vielä ihan vauva. Miksi ihmeessä ja miten kuritat koiraa ulostamisen jälkeen? Koira selvästi pelkää sinua noissa tilanteissa. Alkaisit varmaan itsekin pelätä tuollaista käytöstä.. :(

Fiksumpaa olisi nyt olla kiinnittämättä pentuun mitään huomiota sen pissatessa. Käännä katseesi muualle ja siivoa lätäkkö vasta koiran mentyä pois paikalta.

joo yritän!menee vaan hermot kun ei usko..luuletteko että lopettaa jos en pahasti sitä kouraise..oon vaan niin hermoheikko!..yritän tästä lähtien tehdä asiat paremmin..mutta se pissaa siälle kokoaja..entä jos sillä on joku munuainen #&%?$!*?tai että virtsarakko jotenkin huono?koska se on jo sisäsiisti ollut kkden.kyllä mä sen ymärtäisin mutta kun se tekee sen tahallaan..ja teitää tekevänsä väärin..en halua satuttaa koiraa todellakaan..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2006 klo 17:51 rhea kirjoitti:
joo yritän!menee vaan hermot kun ei usko..luuletteko että lopettaa jos en pahasti sitä kouraise..oon vaan niin hermoheikko!..yritän tästä lähtien tehdä asiat paremmin..mutta se pissaa siälle kokoaja..entä jos sillä on joku munuainen #&%?$!*?tai että virtsarakko jotenkin huono?koska se on jo sisäsiisti ollut kkden.kyllä mä sen ymärtäisin mutta kun se tekee sen tahallaan..ja teitää tekevänsä väärin..en halua satuttaa koiraa todellakaan..

Koirasi ei pissaa tahallaan sisälle. Sillä on taatusti hyvä syy siihen, kuten nyt pelko sinua kohtaan. Koiraa ei kasvateta väkivallalla, sinun ei tarvitse koskea siihen kieltäessäsi eikä huutaa sille. Pennun pissatessa lattialle mene toiseen huoneeseen, sulje ovi ja rauhoitu. Pissan ehtii hyvin siivota muutaman minuutinkin kuluttua (käytä etikkaa, että saat hajun pois). Tuskin tässä on sairaudesta kyse, paremminkin olet aiheuttanut tilanteen omalla käytökselläsi. Luulenpa, että tilanne rauhoittuu kun huomioit koiraa vain positiivisessa mielessä.

Koira ei "tiedä" tekevänsä väärin vaan näyttää "tietämisen" merkkejä, koska se yrittää rauhoitella sinua ettet rankaisisi sitä. Koira ei pysty ajattelemaan, että pissaanpa nyt tähän että saan omistajan suuttumaan.

Se sänkyyn pissaamisen syy saattaa löytyä myös siitä, että tuossa iässä koira alkaa hakemaan paikkaansa laumassa ehkäpä jopa merkkaa mielestään omia paikkoja. Petivaatteet myös tuoksuvat lauman johtajalle, joten se saattaa laukaista merkkausreaktion, koska pentu voi kokea sen "pesäksi". Meillä ainakin eräs narttupentu teki sitä, se onkin aika moinen johtajaluonne muutenkin. Ongelma ratkaistiin sillä, että saäbgylle nostettiin imuri, koska se pelkäsi sitä... :D
Pentu koiran "virtsankarkailu" johtuu lähinnä siitä, että se ei pysty pidättämään kun on tarpeeksi innoissaan/peloissaan/jännittynyt. Siitä ei siis kannata torua, sillä se ei yksinkertaisesti voi asialle mitään. Muutenkin pitää oman pinnan venyä ja jaksamista riittää, koirahan on vielä aivan vauva. Tuo ikä on pennulla sosialistumisen ja paikanhaun aikaa ja sitä aikaa ei kannata pilata liian kovalla kurittamisella, se kostautuu vaan myöhemmin arkuutena ja siinä, ettei koira ota suhun kunnon kontaktia.
Jaksamista, tiedän että se pennun touhu voi olla raskasta kestää, mutta kun kerran koiran on ottanut...

Mun mielestä, ehdottomasti tarvii kiinnittää huomio koiran tekosiin ja ottaa käyttöön rangaistus-palkkio käytäntö!
Jos haluaa koiran sisäsiistiksi alle vuoden ikää, niin toimiin pitää ryhtyä.
Ei liikaa kuritusta tietysti ja itse pitää jaksaa kiikuttaa ulos, riehumisien ja nukkumisen jälkeen, ja antaa jotain hyvää, kun on tarpeensa tehnyt ulos, HETI. Makuuhuoneen ovi kiinni ja koiralle porttikielto sinne, niin ei tuhoja tee...

Komppaan edellisiä, pitempää pinnaa omistajalle ja ahkeraa ulkoiluttamista ja paljon kiitosta ulos tehdyistä tarpeista.

Kaiken varalta voisi myös pissanäytteen kiikuttaa eläinlääkäriin ;)

Makuasia mutta kyllä mäkin vielä tuon ikäsen kanssa koittaisin ihan vaan ahkeraa ulkoilua, ja siis TODELLA useasti, syömisen jälkeen, heräämisen jälkeen, riehumisen jälkeen jne... joka välissä vaan ulos, ettei tule sitä tilannetta että pennun pitäis yrittää pidätellä ja se ei sitten onnistukaan, kun innostuu/pelästyy tai jotain muuta vastaavaa.
Ja sängyn sais pidettyä hyvin siistinä, kun koiraa ei päästäisi sänkyyn ollenkaan tai pitäisi makuuhuoneen oven kiinni päivisin.

onhan se ihan hyvin onnistunutkin mutta nyt kun vasta oli tullut miehen kanssa pitkältä lenkiltä jossa pissasi/kakkasi ja tuli keittiön matolle pissalle,ensin haisteltuaan ruokakuppia..että ei voinut siitä johtua että hätä oli,ihan kuin osoittaisi mieltä että ei ollut ruokaa niin kusen tähän.vaikka oli reissulla syönyt nakkipaketin ja enne sitä..muuten se onkin kiltti koira,hyppii vain vieraiten päälle kokoajan ja pissii alle..liruttelee välillä koko vierailun ajan.rasittavaa! :o :headwall: ja en niin kovakouraisesti näpsi.joskus oon kuonosta ottanu kiinni tai läpsässy vaan kauemmaksi..siis en millään väkivallalla niinkään vaan tiukalla kurilla.pitää vissiin sitten juosta useammin ulkona,kun ei se sitä hätäänsä aina näytä vaan menee vaan johonkin pissalle :ashamed: ja toivon ettei taas revi patjoja makkarista..en päästä sitä sinne enää yksin.,

Tuli mieleen et kannattas varmaan tarkkaan kirjata ylös tilanteet missä koira pissii mielestäs "väärään" aikaan. Sitä kautta on helpompi lähtee purkamaan ongelmaa ku on tehnyt jonkun aikaa seurantaa. Tietty se koira kannattas käyttää myös eläinlääkärin tutkittavana, et onko virtsarakko ihan ok yms... Tietenkin tuo ikäinen koira lirauttelee vielä tod paljon mut jos kerran tuntuu et käytös on omituista verraten pentujen normaaliin lirautteluun niin tee seurantaa ja juttele seurannan tuloksista eläinlääkärin kanssa. Koska ei kaikkeen välttämättä ainoa lääke ole se, että käyttää koiraa vieläkin enemmän ulkona. Jotain voi olla todella viallakin.

Oikeesti, kaveri vaan ulos riittävän usein ja silloin kun tekee ulos niin armottomat kiitokset ja positiiviset kehut ja silloin kun tulee vahinko sisälle, ne vaan siivotaan pois, ei mitään rangaistuksia! Makkariin pääsykielto tarvittaessa.

Kaveri on vauva-ikäinen, ei voi odottaa, että kaikki sujuisi kuin elokuvissa. Ja jos oikein muistan, niin taisit sanoa, että ulkolenkikllä oli napostellut nakkeja ja sitten ihmettelet kun tulee sisälle ja tekee tarpeitaan matolle. -Nakithan olivat laskeutuneet vatsaan ja laittaneet suolistoa liikkeelle... siis Kärsivällisyyttä omistajalle!!!!! Kukaan ei ole seppä syntyessään ja parasta, että pystyt luomaan hyvän positiivisen suhteen, muuten tulee jatkossa ongelmia. Pentua pitää palkita huomiolla kaikesta hyvästä ja vähemmän hyvät kieltää, mutta ilman väkivaltaa. On käytettävä vähän nokkeluutta, kyllä se siitä, mutta laske 10:een tai 100:aan. Kiukkuaminen kääntyy tod. näk. itseäsi vastaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2006 klo 22:54 Pontinjakki kirjoitti:
Oikeesti, kaveri vaan ulos riittävän usein ja silloin kun tekee ulos niin armottomat kiitokset ja positiiviset kehut ja silloin kun tulee vahinko sisälle, ne vaan siivotaan pois, ei mitään rangaistuksia! Makkariin pääsykielto tarvittaessa.

Kaveri on vauva-ikäinen, ei voi odottaa, että kaikki sujuisi kuin elokuvissa. Ja jos oikein muistan, niin taisit sanoa, että ulkolenkikllä oli napostellut nakkeja ja sitten ihmettelet kun tulee sisälle ja tekee tarpeitaan matolle. -Nakithan olivat laskeutuneet vatsaan ja laittaneet suolistoa liikkeelle... siis Kärsivällisyyttä omistajalle!!!!! Kukaan ei ole seppä syntyessään ja parasta, että pystyt luomaan hyvän positiivisen suhteen, muuten tulee jatkossa ongelmia. Pentua pitää palkita huomiolla kaikesta hyvästä ja vähemmän hyvät kieltää, mutta ilman väkivaltaa. On käytettävä vähän nokkeluutta, kyllä se siitä, mutta laske 10:een tai 100:aan. Kiukkuaminen kääntyy tod. näk. itseäsi vastaan.

Peesi, peesi, PEESI.

Koirasi on vielä aivan vauva ja kaikenlisäksi olet säänut ilmeisesti sen pelkäämään itseäsi. Koira ei tiedä miten käyttäytyä ja lopputulos on katastrofi. Millään muulla et koiraa sisäsiistiksi saa kuin pitkällä pinnalla, jos sitä ei nyt löydy, ei koira ole sisäsiisti vielä 5 vuoden kuluttuakaan.

Kannattaiskohan etsiä koiralle sellainen koti jossa siitä pidetään ja joilla on aikaa ja kokemusta koiran kouluttamisesta. Vaikuttais siltä että tästä pennusta on teille vain riesaa, siitä ei todellakaan tule täyspäistä koiraa tuolla menolla!!!!!!!!!!!!!!!!!

Meillä oli koiralla vaavina virtsatientulehdus, sen huomasi jo siitä , kun koira ulkona tarpeillaan kulki koko ajan peppu maassa ja yritti tiristellä pissaa....
Ja se näytteenotto sitten oli ihan omaa luokkaansa :kieh: :whistle: :o

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2006 klo 14:39 Mä kirjoitti:
Kannattaiskohan etsiä koiralle sellainen koti jossa siitä pidetään ja joilla on aikaa ja kokemusta koiran kouluttamisesta. Vaikuttais siltä että tästä pennusta on teille vain riesaa, siitä ei todellakaan tule täyspäistä koiraa tuolla menolla!!!!!!!!!!!!!!!!!

älä sinä siihen puutu.kyllä kuule hyvin oon koirani kasvattanu,enkä sitä hakkaa..ehkä vaan vähän kovakouraisesti käsitellyt.mutta minua se tottelee ja minusta se myös pitää eniten.Että ei se minua pelkää ja kun se tietää tekevänsä pahaa,juoksee suoraan sohvan alle eikä tarvi paljoo rangaista.ja on selvästi oppinut alistumaan ja on paljon nöyrempi mutta silti iloinen.enne se ei tajunnut sitä.nyt tajuaa.ja osaa totélla muutenkin.ei se nyt ole edes pissinyt sisälle kun vain äsken tultuaan kotiin ja nähtyään minutmjoten ei se mitään kärsi.Minä ymmärrän koiria enemmän kuin sinä ikinä :headwall:

noin pieni koira vielä pysty pidättään vaan pissii kun siltä tuntuu.meillä oli äskettäin pieni koiranpentu joka pissi mihin sattu ja millon halus.laitoin lattialle alux kahteen paikkaan sanomalehtiä ja vein pennun paprulle vähä väliä,pikkuhiljaa oppi että tarpeet tehtiinkin paprulle eikä lattialle.kysyi kyllä hermoja mutta kuolutus onnistui,aamuisinkaan ei ollu kakkoja eikä pissiä muualla kuin paperilla.siitä oli helppo siivota pois.koiran pentu laskee ilopissit aika usein ja samoin myös jos pelkää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2006 klo 16:01 rhea kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2006 klo 14:39 Mä kirjoitti:

älä sinä siihen puutu.kyllä kuule hyvin oon koirani kasvattanu,enkä sitä hakkaa..ehkä vaan vähän kovakouraisesti käsitellyt.mutta minua se tottelee ja minusta se myös pitää eniten.Että ei se minua pelkää ja kun se tietää tekevänsä pahaa,juoksee suoraan sohvan alle eikä tarvi paljoo rangaista.ja on selvästi oppinut alistumaan ja on paljon nöyrempi mutta silti iloinen.enne se ei tajunnut sitä.nyt tajuaa.ja osaa totélla muutenkin.ei se nyt ole edes pissinyt sisälle kun vain äsken tultuaan kotiin ja nähtyään minutmjoten ei se mitään kärsi.Minä ymmärrän koiria enemmän kuin sinä ikinä :headwall:

Koiraa ei tarvitse kouluttaa kovakouraisesti jos tietää mitä tekee. Yleensä se kovakourainen käsittely tarkoittaa vain että ihmisellä on hiha palanut ja keinot loppuneet kesken. Voimakeinot otetaan avuksi kun äly loppuu..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2006 klo 09:38 weatherwax kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2006 klo 22:54 Pontinjakki kirjoitti:

Peesi, peesi, PEESI.

Koirasi on vielä aivan vauva ja kaikenlisäksi olet säänut ilmeisesti sen pelkäämään itseäsi. Koira ei tiedä miten käyttäytyä ja lopputulos on katastrofi. Millään muulla et koiraa sisäsiistiksi saa kuin pitkällä pinnalla, jos sitä ei nyt löydy, ei koira ole sisäsiisti vielä 5 vuoden kuluttuakaan.
näin on!oma koirani oli noin 1v,kun lopulta onnistuttiin tuossa hommassa ja hermoja se vaati.

Yhteistyössä