Koira hyökkäsi leikkipuistossa päälle. =O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shine
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Shine

Jäsen
26.10.2007
809
0
16
Oltiin pienten kanssa leikkipuistossa tänään aamupäivällä ja kattelin siinä aidatulla alueella, että kas, vieressä siinä pellon reunalla joku nuori mies leikittää isoa koiraa (saksanpaimenkoira?), joka pomppii ihan hulluna ja innoissaan ja juoksentelee ympäriinsä.

No, ei siinä mitään, mutta koira viiletti sitten puiston matalan aidan ohi vieressä olevan päiväkodin aidan viereen. Aita on onneks korkea, se ei päässy siitä yli. Sitten koira pomppi jotain ohikulkijaa vasten.

Ja mitä tekee tää omistaja? Hiihtää perässä ihan hiljaa ja vähän huutelee tän koiran nimee. Siis ei tee elettäkään ottaa koiraa kiinni, kun koira juoksentelee vapaana.

Sitten: Yks kaks tää koira olikin pompannu siihen leikkikentälle ja huomasin vasta, kun oli meidän lapsien (1 ja 4v) kimpussa. Siis seisoin lapsieni vieressä ja tää koira innoissaan pomppii isolla ruhollaa likkoja vasten ja puree, leikillään kyllä, vähän sieltä ja täältä.

Kauhistuin tietenkin ja otin lapsia poispäin ja nostin korkeelle telineelle. Mies tuli perässä. Sanoin koiralle EI ja työnsin poispäin. Sitten sain ihan kunnon slaagin, kun pelkäsin, että jotain todella tapahtuu. Huusin, että ota nyt jumalauta se koiras kiinni!!

Tää mies hiihtää edelleen perässä, koira pomppii vapaana, lapset pelkää ja minä huudan kauhusisani! Siis!! |O |O

Tää mies sano, että "tönää poispäin, jos pomppii". Siis, sanoin, että ota se kiinni uudestaan ja sitten mies laiskasti kellisti koiran maahan ja tämä jäi selälleen makaamaan.

Tärisin ja olin ihan kauhuissani, että tolleen antaa sen koiran tehdä. Mies sano, että ei hän sille voi mitään, jos koira itse avaa oven ja lähtee ulos. Olin vaan, että KYLLÄ SE ON OMISTAJAN TEHTÄVÄ HUOLEHTIA KOIRASTAAN!
:o

No, me lähdettiin pois ja katoin, kuinka mies jäi silitteleen koiraansa keskelle leikkipuistoo! :o |O Mistä noita sikiää!!!???!!! |O :headwall:

Harmitti, kun en sanonu miehelle, että ET OO KUULLU SELLASESTA KUIN KOIRAN KOULUTTAMINEN!

Ihmeellistä. Arvatkaa oonko paskat housussa, JOS uskallan ikinä lasten kanssa tähän ko. leikkipuistoon. :(

|O hitto tollasia! |O
vaikka mulla on itelläni koira nyt ja ollu aijemminki,niin jostaisn syystä pelkään vieraita koiria...
eilen tohon meijän pihalle tuli sellanen jumalattoman iso koira,ja pelkäsin kattoo sitä tästä ikkunan läpi ku säikähin niin hirveesti :headwall:

otsikko on ainakin täysin harhaanjohtava..
Saa käsityksen, että teidät olis raadeltu, mutta kyse olikin siis leikkivästä koirasta..

rauhotu ja ole tyytyväinen, ettei se koira ollut vihainen!
te kaikki selvisitte ehjin nahoin, vain hiukan pelästyneenä..
jos näet tulevaisuudessa kyseisen omistajan pitävän koriaansa irti, soita poliisille. Taajamassa lemmikit on pidettävä kytkettyinä.

Alkuperäinen kirjoittaja narsku:
Saa käsityksen, että teidät olis raadeltu, mutta kyse olikin siis leikkivästä koirasta..

jos näet tulevaisuudessa kyseisen omistajan pitävän koriaansa irti, soita poliisille. Taajamassa lemmikit on pidettävä kytkettyinä.

Peesi. Ei koiria saa pitää irti ja ikävä, että aina löytyy näitä välinpitämättömiä omistajia, mutta eihän teille käynyt mitään vakavaa. Siis tarkoitan, että koira ei purrut, kukaan ei joutunut lääkäriin paikattavaksi yms. Joten rauhoitu, ikävä kokemus, mutta onneksi ei käynyt pahemmin.

Mä oisin luultavasti kuollut pelosta... Ja toi otsikko oli oikein osuva, nimenomaan koira hyökkäsi jos on näykkiny ja hyppinyt!!

Minkä ikänen tää koiran omistaj oli suunnilleen?? Kaikenlaisia idiootteja sitä onkin |O

Tuohan on kyl tosi törkeetä. Mut onneks se koira oli ihan "hyvän luontoinen" eikä käyny kuinkaan. Minulta iteltäni karkasi kerran pentu koira (saksanpaimenkoira) omasta pihasta naapurin pihalle jossa lapset leikki, tää koira kävi siellä vähän juoksentelemassa ja haukkumassa (ei vihaisesti) lapsille. Kyseisen rodun pentuhan on aika iso jo vaikka ikää ei ole kuin vaikkapa puoli vuotta.
Mut itse asiaan, minulta kun koira karkasi niin hain sen juoksu jalkaa kiinni ja tein sille selväksi että naapurin pihalle ei karata. Olin sitä ennen huutanut lapsille että ei sitä tarvitse pelätä se on vasta pentukoira.
Kyllähän koirasta yleensä näkee et onko se vihainen vai leikkisä tms.

Muistaakseni järjestyssäännöissä, jotka koskevat koko Suomea sanotaan, että taajama- ja kaupunkioloissa koira on pidettävä kiinni. Koira pois tuollaisilta omistajilta. Kaverini pelkää saksanpaimenkoiria siitä syystä, että hänelle on vuoden ikäisenä käynyt samanlainen tapaus eli sakemanni oli hypännyt päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Mä oisin luultavasti kuollut pelosta... Ja toi otsikko oli oikein osuva, nimenomaan koira hyökkäsi jos on näykkiny ja hyppinyt!!

Minkä ikänen tää koiran omistaj oli suunnilleen?? Kaikenlaisia idiootteja sitä onkin |O

Niin siis kyllä munkin mielestä se hyökkäs, kun juoksi suoraan meidän luoksen ja alko hyppiin vasten ja näykkiin ja ei ollu aikomustakaan lähtee pois.

Tää jätkä, kenen kanssa tää koira oli (siis oletettavasti omistaja) on sellanen n.25-vuotias. Salilla oon nähny, siellä reenailee.

Kyllä pitäis koiraa kouluttaa, vastuutonta tollanen, että antaa tehdä mitään vaan. Luojan kiitos, koira ei ollu vihanen, muttei se sulje pois sitä, että voisi silti purra kovaa tai kaataa lapsen tai satuttaa lasta, lapset + iso koira, joka hyppii ja käyttäytyy noin... Huh. :(

Alkuperäinen kirjoittaja narsku:

Sama se, minkä käsityksen sinä otsikosta sait. Koira hyökkäs aidan takaa meitä kohti, alko pomppiin ja näykkiin. Ei siinä kukaan voinu olla varma, mitä olis tapahtunu, jos se olis jatkunu... :/

Vihainen ja uhkaava koita ei kylläkään pompi leikkisästi, vaan kyllä se sitten käy kerrasta kiinni ja kunnolla, eikä vain näyki leikillään. Todennäköisesti nuori pentu vielä. Ikävää, että omistajat eivät tunne velvollisuuksiaan ja kouluta koriaan. Mutta tilanteessa ei nyt mun nähdäkseni ollut mitään sellasta vakavaa uhkaa, vaikka pelästyyhän sitä, kun iso koira hyppii leikilläänkin päin. Oikein kuitenkin teit siinä, että sanoit asiasta omistajalle. Ja saat sanoa uudestaankin, jos vielä koira vapaana tulee vastaan tai sinne leikkikentälle.

Vastaisuuden varalle opiksi, että se, että nostat lapset pois, ei tehoa tuossa tilanteessa, vaan pelkästään yllyttää koiraa. Siis jos tavoitteenasi on oikeasti suojella lapsiasi.

Koira kun koira, jos on päästä normaali (harvat eivät ole) vaihtaa suunnitelmaa, kun rähjäämällä karkotat sen luotanne siinä vaiheessa, kun se on tulossa päin. Liikun oman koirani ja lapseni kanssa paljon alueilla, joissa koirien irtipito on tavallista enkä halua, että vieraat koirat tulevat lähellemme ja voin kertoa, että olen ehkä 100-150 koiraa vuosien varrella karkottanut ja yksi jätti tottelematta ja tuli koirani kimppuun. Joten tehokas keino.

Minä en ymmärrä hysteriaa. Tuolla tavalla lapsiinkin tuo koirapelko oikein tartutetaan. Minusta pelot lähtee usein vanhemmista. Omistajan vikahan tuo on ja hänelle asiasta olisin sanonut tosi napakasti, mutta hysteriaa en ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Tiedän mitä on kun koira hyökkää päälle :/ ja koiraihmisenä tunnistan vihaisen lähestymisen :whistle:

Ja terkkuja vaan sille koiranomistajalle jonka koira hyökkäsi, oikeudessa nähdään :xmas:

Mihin juttuun tämä nyt liittyy?

Ei kai se koiran koosta tai iästä ole kiinni etteikö jotain voisi sattua, vahingossakin. Vaikka koira vain haluaisikin leikkiä. Meillä on matala (30cm) ja kevyt koira (8kg), rakastaa lapsia ylikaiken, haluisia aina tervehtiä joka ikisen. Valitettavasti sen tervehtimis rituaaleihin kuuluu naaman nuoleminen (pentu vielä, joten tapaa ei ole vielä saatu pois). Ja kyllä siinä pientä lasta voi sattuakin, kun koira hyppää vasten ja tönäisee. Meillä koira on vielä niin nuoruuden innossaan, ettei osaa ottaa rauhallisesti ja voi helposti esim kynnellä raappaista kasvoista. Itselläkin ollut nenä kipeänä pari päivää, kun pentu hyppäsi kasvoja nuolemaan kumartuessani ja koiran hampaat sattu kolahtamaan sopivasti.

Kun koira on irti omistaja on täysin vastuussa koiransa tekemisistä. Esim, jos teidän vaatteet kuraantui koiran tassuista, niin pesulalasku vain perään.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Vastaisuuden varalle opiksi, että se, että nostat lapset pois, ei tehoa tuossa tilanteessa, vaan pelkästään yllyttää koiraa. Siis jos tavoitteenasi on oikeasti suojella lapsiasi.

Koira kun koira, jos on päästä normaali (harvat eivät ole) vaihtaa suunnitelmaa, kun rähjäämällä karkotat sen luotanne siinä vaiheessa, kun se on tulossa päin. Liikun oman koirani ja lapseni kanssa paljon alueilla, joissa koirien irtipito on tavallista enkä halua, että vieraat koirat tulevat lähellemme ja voin kertoa, että olen ehkä 100-150 koiraa vuosien varrella karkottanut ja yksi jätti tottelematta ja tuli koirani kimppuun. Joten tehokas keino.

Mulle tulee ainakin luontasesti hoitaa lapset ensin turvaan, kun niitä uhataan ja sitten vasta kattoo miten käy, EIKÄ niin, että annan koiran hyppiä lasten päälle ja samalla karjua koiralle. Koira voi suuttua kyllä, siis ainakin kaiken järjen mukaan ja sitten siitä vasta riemu syntyy. :o :x

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Tiedän mitä on kun koira hyökkää päälle :/ ja koiraihmisenä tunnistan vihaisen lähestymisen :whistle:

Ja terkkuja vaan sille koiranomistajalle jonka koira hyökkäsi, oikeudessa nähdään :xmas:

Mihin juttuun tämä nyt liittyy?

Siis toi oikeusjuttu vai?

Jos sitä tarkoitat niin aihe on kun koira hyökkäsi päälle ja puri poikaamme kasvoihin ja miestäni siinä samassa :/

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä en ymmärrä hysteriaa. Tuolla tavalla lapsiinkin tuo koirapelko oikein tartutetaan. Minusta pelot lähtee usein vanhemmista. Omistajan vikahan tuo on ja hänelle asiasta olisin sanonut tosi napakasti, mutta hysteriaa en ymmärrä.

Mut minkä mäkään sille voin, et äitini on koirapelon mulle lahjoittanut. Vaikka kuinka yritän näytellä, etten koskaan koiria pelkää. Olisin kuitenkin ihan paniikissa, jos koira (iso tai pieni) hyppelisi ja näykkisisi lasteni kimpussa.

No ihan kyllä pelästyin, että mitä pahaa siinä on. :o
Ja kyllä sai jätkä kuulla. :D B)

No mää en koiria pelkää. Mutta jos käyttäytyy noin ja ilmestyy kuin tyhjästä, musta siinä ei oo mitään ihmeellistä, jos pelästyy.

Että saivarrelkaa ihan mitä vaan, ihan rauhassa. :headwall:

Monilla on koirakammo (viha) ja se, että koira katsookin päin tai haukahtaa, riittää sättimiseen ja hysteriaan.

On myös ihmisiä, jotka tahallaan hakeutuvat kahnaustilanteisiin, esim. meilläpäin yksi vanhempi nainen, joka on pari kertaa selvästi tahallaan melkein kävellyt koirani päälle lenkillä, vaikka tilaa on kävelytiellä monta metriä. Koirani on reagoinut yllättävään tilanteeseen ymmärrettävästi haukahtamalla, jonka tämä nainen on tulkinnut vihaiseksi käytökseksi. Ensimmäisen kerran, kun kerroin, ettei koirani suinkaan käynyt hänen kimppuunsa vaan reagoi siihen, että tulit liian lähelle varoittamatta, hän kommentoi minulle, että "niin te aina sanotte". Äly hoi, mistä näitä aina kumpuaa?

Tällä en siis tarkoita ketjun aloittajaa että olisitte tahallanne etsiytyneet tuohon tilanteeseen, mutta ihmettelen kyllä voimakasta reaktiota.

Yhteistyössä