koira asiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Onko muilla saman laista ongelmaa.... koira palvoo miestäni, minä olen sille välillä kuin ilmaa... se ei tervehdi kun tulen kotiin ja ulkona jos käytän se ei meinaa suostua tarpeitaan tekemään. miehen kans kyllä tekee ihan mukisematta. isommalla asialla en sitä ees käytä, mies saa käyttää...

Koira kyllä tottelee minuakin ja ulkona kulkee ihan nätisti minunkin kans, odottaa ovissa että meen ensin samoin rappusissa jne... mutta minut huomaa vain jos otan ruokakupin käteen....

on vaan raivostutavaa, esim jos mies matkoilla niin käyttää koiraa ulkona tarpeillaan jos se ei ees meinaa tehä mitään. harrastuskoiraa halusin itselle mutta koira näkee vain mun miehen..... koira tullu meille aikuisena....

siperia opettaa..
suosittelisin vanhaa kunnon eristystä avuksi ;)
Eli kohtele koiraa kuin ilmaa , älä ole sitä näkevinäsikään.
jos ei muuten tehoa voit pistää koiran aina välillä toiseen huoneeseen.
Lauma on koiralle tärkeä ja siitä eroon joutuminen tai huomiotta jääminen tehoaa yllättävän hyvin.

Älä nyt sit vaan mee kimautteleen sitä koiraa turhasta, mut se ei noteraa sua koska pitää sua itseään alempiarvosena teidän laumassa ja sun mies on lauman gingi tän koiran mielestä.

Selän kääntäminen koiralle yleinen väliinppitämättömyys sitä kohtaan vois auttaa sua saamaan oikea paikka laumassa. Koira ei sit saa tulla samalle tasolle eli sohvalle tai sänkyyn viereen ne on nyt sit kiellettyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Älä nyt sit vaan mee kimautteleen sitä koiraa turhasta, mut se ei noteraa sua koska pitää sua itseään alempiarvosena teidän laumassa ja sun mies on lauman gingi tän koiran mielestä.

Selän kääntäminen koiralle yleinen väliinppitämättömyys sitä kohtaan vois auttaa sua saamaan oikea paikka laumassa. Koira ei sit saa tulla samalle tasolle eli sohvalle tai sänkyyn viereen ne on nyt sit kiellettyä.

Ne on kyllä muutenkin kiellettyä. Koiralla ei mitään asiaa makuuhuoneisiin, eikä sohville......

Meillä sama homma... Tosin meillä koira oikein itkee miehen perään! Jos tietyt rutiinit unohdetaan ennen kun mies lähtee töihin niin koira käy huutamassa oven takana vähän väliä kunnes mies tulee takaisin. En minäkään ilmaa ole, mutta miehen ollessa poissa en kai sitten tuo tarpeeksi turvaa laumaan! Onneksi meillä toinen koira on paljon itsenäisempi. Jos molemmat olisi samanlaisia niin hulluksi sitä tulisi! Täytyy vaan pitää kiinni rutiineista ja aina nekään ei auta (kuten viime yönä)...
Me tehdään välillä sitä et mies ei huomioi koiraa mitenkään ja näin tavallaan itsenäistää sitä irti itsestään. Se on meillä helpottanut tilannetta.
Mä olen tyytynyt siihen että tulen kakkosena eikä se haittaa. Mutta sellainen turha lahjominen yms. yrittäminen saada koiraa tekemään jotain on turhaa. Jos meillä ei kakata ulkona illalla niin sitten saa olla kakkaamatta. Seuraava tilaisuus on aamulla. Aika pian se koira tajuaa et kaikissa asioissa ei kannata yrittää pompottaa. Se et seisoo siellä ulkona pari tuntia selittämässä haukulle et "kakkaa nyt mamman kulta" on turhaa ; ) : ) Välillä sitä on vaan tyytyväinen et saa tulla rauhassa kotiin ilman et 130 kg koiraa hyppii päälle ja riehuu pienessä eteisessä iloisena : ) Aika usein molemmat kuitenkin istuu tai makaa ihan kiinni kyljessä ja tuolloin mammakin ihan selkeästi on ok ; )

Yhteistyössä