Koira ei "pysty" lopettaan haukkumista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Koiruus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Koiruus"

Vieras
Musta on tosi hyvä, et koira haukulla ilmottaa tulijoista jne, en ole koskaan ajatellut, että koiran pitäisi olla haukkumatta, mutta mun mielestä koiran pitää lopettaa haukku kun käsketään?

Meillä kaksi sekarotuista koiraa (ei mitään metsästyskoiria), uros ja narttu, 5 ja 4v. Uros leikattu, narttu ei (jos merkitystä).

Toi uros on aina ollut tosi helppo, hirmusen miellyttämisenhaluinen ja sellanen "mammanpoika", tottelee mua lähes ajatuksen voimalla ja meillä on tosi vahva side keskenämme.

Sit toi narttu on todella kovapäinen ja sen kouluttamisen kanssa on tosissaan vuodatettu verta, hikee ja kyyneleitä. Testaa mua koko ajan ja sen kans saa olla jatkuvasti tavallaan varpaillaan, jos sille antaa yhtään löysiä niin se luulee olevansa pomo talossa. On selkeesti enemmän "miehen koira" ja tottelee miestä paremmin.

Tää narttu on aina ollut sellanen vähän tyhjänlouskuttaja, mut ihan oikeesti kun se vaikka aiheestakin haukkuu, niin se ei pysty lopettaan?! Vaikka sitä komentaa, niin siltä vaan tulee kurkusta sellasia urahduksia ja haukahduksia, sen näkee koko koirasta miten se tajuaa et nyt pitäs olla hiljaa, mutkun ei pysty! Aina jos tottelee, on saanut makupalan ja kehuja, mutta ei näinä 4 vuotena ole kertakaikkiaan oppinut, haukkuu vaan. Jos tulee esim.vieraita, niin ensin haukkuu ja huutaa ennenkun vieraat pääsee ees sisälle ja saattaa jatkaa sitä louskuttamista vaikka on haistanut ja tervehtinyt tulijat? Ei tuijota tulijoita ja hauku vaan saattaa kulkee ympäri taloo ja haukahdella, sillä tavallaan jää se haukku päälle?! Vinkkejä?

Yhteistyössä