koira-asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

henna

Vieras
hei! täällä oli joku päivä keskustelua siitä, saako koira tulla sänkyyn vai ei. Meillä koira nyt reilu 1v. Noin puolivuotiaaksi asti ei saanut tulla sänkyyn, mutta sen jälkeen homma lipsui ja nyt nukkuu vieressämme. En kaipaa kuitenkaan tästä nyt keskustelua, vaan siitä että onko typerää, jos vielä opettaisimmekin, että koira ei saisi tulla sänkyyn?? tai voisiko sen tehdä niin, että yöllä ei saa tulla (makkarin ovi olisi kiinni), mutta esim päivällä tai aamulla saisi tulla, kun kutsutaan..? vai pitäisikö se kieltää sit ihan kokonaaan? vai onko enään edes järkeä sitä ruveta sieltä sängystä hätistämään pois?
kiitos jos joku viitsii vastata :)

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Kyse ei ole siitä saako koira olla sängyssä tai sohvilla noin yleensä, vaan siitä totteleeko kun käsket sängystä pois.

kyllä mä sanoisin, että tottelee. lähinnä mä itse mietin sitä, että mitä koiran päässä liikkuu, kun on ensin saanut tulla sänkyyn, mutta sitten se kielletään..

Ei ole typerää, päinvastoin se on hyvä asia mun mielestä..
Perusperiaatteena mulla on koirien kanssa että ne tekee niin kuin minä haluan.. Niin kuin nyt varmaan melkein kaikilla..

Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Perusperiaatteena mulla on koirien kanssa että ne tekee niin kuin minä haluan.. Niin kuin nyt varmaan melkein kaikilla..

eli se vois edelleen onnistua ihan vaan kieltämällä tulemasta, ja sulkemalla makkarin oven, hyvä. ajattelin vain kun olen kuullut sanottavan, että mikä on joskus kiellettyä, on aina kiellettyä.. ja mikä taas sallittua on aina sallittua..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

eli se vois edelleen onnistua ihan vaan kieltämällä tulemasta, ja sulkemalla makkarin oven, hyvä. ajattelin vain kun olen kuullut sanottavan, että mikä on joskus kiellettyä, on aina kiellettyä.. ja mikä taas sallittua on aina sallittua..

Tottakai voi onnistua.

Kyllähän tietty johdonmukaisuus koiran kanssakin on oltava, mutta koiran on toimittava kuten sille ohjeita annetaan. Mun mielestä näin :)

Alkuperäinen kirjoittaja pikku87:
jos koiran päästää sänkyyn, ni ei se kyllä ymmärrä varmaan että ei saa sitte öisin tulla sinne jos päivisin saa.... :/

niin se voi olla.. tarkoitin siis niin, että öisin makkarin ovi kiinni, koira nukkuis omalla sohvallaan toisessa makkarissa, ja sitten päivisin/aamuisin makkarin ovi auki, ja sais kutsuttaessa tulla..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tottakai voi onnistua.

Kyllähän tietty johdonmukaisuus koiran kanssakin on oltava, mutta koiran on toimittava kuten sille ohjeita annetaan. Mun mielestä näin :)

hyvä juttu! eli täytyy ruveta opettamaan, että yöt omalla sohvallansa!

Yhteistyössä