Koira-allergia

Hei vaan!!!Onko kenelläkään kokemusta lapsen eläin-allergioista?Meillä on kohta vuoden ikäinen tyttö joka on kovasti ruennut aivastelemaan...Meillä on koira ja pelottaa jos johtuukin siitä!? Toivottavasti ei...Itse olen myös allerginen monille eläimille ja siitepölyille.Voisikohan johtua lapsellakin kevään siitepölyistä tms?Kertokaa kokeneemmat minkäikäisenä lapsenne alkoi saamaan oireita ja milloin testeihin?Otettiinko verikokeilla vai niillä "viilto"-testeillä?KIITOKSIA VASTANNEILLE!!!! =)
 
Meillä pojalta 1v2kk testattiin just 4.4. Seinäjoella pistokokeilla iholle pölyjä.Pojan iho oireili vain kissalle, vaikka selviä iho-oireita on saanut kylässä koirista.Et ei noi prick-testit ihan sataprosenttisia oo.Testattiin homepölyjä, koira,kissa,lehmä yms.Meidän pojalla iho lehahtaa punaseksi ja tulee näppyjä.Ei aivastele tai muuta.Menee yleensä seuraavaan päivään ennen kuin iho rauhoittuu.
 
meillä poika 3.5v. ja hänellä allergia koiriin ja kissoihin.oirehtii niin että iho kutisee ja tulee nokkosrokon tyyppistä ihottumaa taipeisiin ja pyllyyn.ei oo testattu lääkärissä kun lääkäri sano et on niin selvät oireet et ei tartte testiä.poika ei saa oireita jos ei koske eläimiin eli voi kyllä olla eläinten kanssa samoissa tiloissa.oireet paranee meillä sillä et ihottumiin laitetaan 1 % kortisonia ja ei anneta pojan raapia itseään.
 
äiti 45 v
Meillä todettiin koira-allergia joskus 4-5 v. Oireet oli pahoja eli hengenahdistusta pidemmän koirakontaktin jälkeen ja pikaisemmasta saattoi tulla ihottumaa. Perheen kissa-allergikko taas oireilee aivastelulla ja silmäoireilla.
Eli eläinallergia voi ilmetä monella tapaa
 
Moi!
meidän poika on nyt 6kk ja nenä on ollu tukossa jo 2,5kk. tänään saatiin lääkärissä lähete verikokeisiin, tutkitaan pelkästään koira. Mä yn tiedä mitä teen, jos on koiralle allerginen. En todellakaan haluais luopua tosta karvanaamasta, mutta murehdin sitä vasta testin jälkeen.
 

Yhteistyössä