KOIPERHOSET!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuva

Vieras
Mistä ihmeestä noita koiperhosia (oletan että on niitä) tulee?!
En ole nähnyt yhtään koinsyömää vaatetta tmv. Perhosia vaan lentelee :(

Olen juuri ostanut 2000-luvulla rakennetun talon ja nyt olen havainnut tämä ongelman. Varastoja ja ullakkoja ei ole talon yhteydessä.
Kyllä v*uttaa. Auttakaa, mitä teen? Onko kokemusta asiasta kellään? Ei ole ollenkaan käsitystämistä niitä tulee.

Siis mistä olet ajatellut, että kyseessä on koiperhoset? Kesällähän on kaikkia hemmetin yöperhosia ja muita räpiköijiä nurkat ja pihat täys. On pientä kärpästä ja isoa ja perhosta ja mitälie.

No kyllä meillä ainakin on ovet aina kesäisin sen verran auki, että pörrää jos jonkinmoista öttiäistä. Koiperhoset on kohtuuharvinaisia kuitenkin.... Onko ne sitten jossain vaatteissa?

Meille ainakin on tänä kesänä niitä tullut ikkunasta sisään. Minäkin myrkytin kaikki komerot hädissäni, kunnes tajusin, että ne tuleekin illalla avoimesta ikkunasta sisään. En tiedä edes ovatko vaatteita syöviä koiperhosia vai jotain muita koita.

Alkuperäinen kirjoittaja koit:
Meille ainakin on tänä kesänä niitä tullut ikkunasta sisään. Minäkin myrkytin kaikki komerot hädissäni, kunnes tajusin, että ne tuleekin illalla avoimesta ikkunasta sisään. En tiedä edes ovatko vaatteita syöviä koiperhosia vai jotain muita koita.

ihanko totta?! Onko niitä teille tullut paljon? Ja näyttääkö ne sun mielestä aivan koiperhosilta?
Miten myrkyttelit ja millä?

Olisiko mantelikoi? Siis sellainen joka tulee manteleista tai pähkinöistä?

Mantelikoi on pienempi kuin vaatekoi. Onko ruokakaapeissa vaikka joululta jääneitä manteleita?

Alkuperäinen kirjoittaja Kokemusta on:
Olisiko mantelikoi? Siis sellainen joka tulee manteleista tai pähkinöistä?

Mantelikoi on pienempi kuin vaatekoi. Onko ruokakaapeissa vaikka joululta jääneitä manteleita?

Oi ett hyvä vinkki!!! Löytyi kaapista kaksi aukinaista pähkinäpussai.. Pitäiskö mun niitä vähän levitellä ja katsoa? :/ Inhottaa....
Näkyyköhän ne ötökät helposti nuista pusseista jos nuo lentelevät tosiaan ovat mantelikoita..?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei hyvänenaika siis.... Kesällä on noita perhosia ihan pilvinpimeiän eikä ne ole mitään vaatekoita. Jestas mitä ylihysteriaa.

Eikai niitä nyt kymmenittäin näy sisätiloissa samanpäivän aikana!! Tiedän kyllä että normaalejakin perhosia voi lennellä.

Mä alotin lajittelemaan tyttöni vaatteita (ovat pahvilaatikoissa huoneessa jota ei kukaan käytä). Olin puolessa välissä laatikkoa kunnes yhtäkkiä sieltä lens perhonen niiden vaatteiden välistä!! Se lens eteisen kattoon ja oli siellä ihan liikkumatta monta tuntia. Sit uskaltauduin ottamaan sen kiinni ja heitettyä ikkunasta. yöööks. Mut nyt aloin tietysti panikoimaan että oliko kyseessä koi, sen takia kun tuli tosiaan sieltä vaatekasan alta! Miten se sinne olisi päässyt ikkunasta lentämällä! Nopealla katsomisella en tosin mitään toukkia laatikossa nähnyt, ällöttää alkaa penkomaan tarkemmin jos sieltä niitä ryömiikin vastaan:/ Perhonen oli n.1,5cm pitkä, harmaa ja mustia pisteitä oli pari molemmissa siivissä. Siipien alareunassa oli kans mustaa.

Meilläpä on ainakin ihan just niitä koiperhosia:( Kissojen raapimispuusta ovat saaneet hyvän elinpaikan itselleen. Onneksi ei vaatekaapeista ole vielä tullut sellaisia vastaan, nyt on aikamoinen suursiivous käynnissä. Todella ällöttävää. Olivat löytäneet olkkarissa tiensä mun villalankoihin, meni sitten melkein 20 kerää 7-veljestä-lankaa roskiin. :´(

seetripuupallot, -sydämet ym. on luonnollinen keino ötököitä vastaan. pakkauksia saa ihan prismasta siivous tai pyykkitarvikeosastolta. eli puupalasia kaappiin hyllyille, seetrin tuoksun tai hajun pitäisi karkottaa öttiäiset.

Meilläpä on ainakin ihan just niitä koiperhosia:( Kissojen raapimispuusta ovat saaneet hyvän elinpaikan itselleen. Onneksi ei vaatekaapeista ole vielä tullut sellaisia vastaan, nyt on aikamoinen suursiivous käynnissä. Todella ällöttävää. Olivat löytäneet olkkarissa tiensä mun villalankoihin, meni sitten melkein 20 kerää 7-veljestä-lankaa roskiin. :´(

Olisiko mahdollista, että 7-veljestä-langoissa itsessään olisi jo mukana koiperhosen toukkia? Eräs tuttavani oli ostanut paljon lankoja ja sen jälkeen muutaman viikon päästä hänen kotiinsa oli ilmaantunut koiperhosia.

Yhteistyössä