Talo/mökki suklaasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suklainen joulu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suklainen joulu

Vieras
Sain joskus vuosia sitten lahjaksi pienen talon, joka oli rakennettu paperipäällysteisistä fazerin sinisistä (tietenkin ilman niitä papereita...).

Onkohan kellään ohjetta sellaiseen, haluaisin yrittää väsätä lahjaksi samanlaisen?
Se oli joulunpunaisella paperilautasella ja sellofaani ympärillä todella ihana lahja!

Muistaakseni valkosuklaata oli sulatettu pohjalle pyöreäksi "pihaksi" ja siihen rakennettu suklaapaloista talo, myös ikkunoita taisi olla. Kattona oli kahden dajm-suklaapötkylän suorakaiteenmuotoiset levyt.

Olen googlesta etsinyt, mutta siellä on vain suklaalevyistä kasattuja taloja. Ne eivät ole niin kivoja.

Jos ei kellään ole muistissa tarkempaa ohjetta, miten ne palaset tulee ja ikkunat varsinkin, ehkä uskaltaudun kokeilemaan..tuskin ne suklaat hukkaan menee, vaikka talo ei onnistuisikaan...

Muistatko yhtään millä ne palaset oli "liimattu" / kiinnitetty toisiinsa? Mietin että mahtaako esimerkiksi onnistua moinen sulatetulla sokerilla? Varmaan suklaat sulaisivat jos sulatettua sokeria siihen käyttäisi?

Tarviitko välttämättä ohjetta? Etkö pysty itse soveltamaan jotain? Katsot vaikka niitä suklaalevyohjeita, nappaat ideoita ja sovellat ohjeita niihin toisiin suklaisiin.

Ne suklaapalat oli "liimattu" sulatetulla suklaalla. Ostin äsken kaupasta tarpeet talon tekemiseen eli 1 rasia fazerin sinistä, 1 rasia fazerinaa, 1 rasia joulusuklaata, 2 levyä pandan valkosuklaata ja 2 pötköä dajmia. Sulattelen vähän tosta sinisestä liimaa ja aion yrittää talon tekoa.
Tuli just mieleen, että katon voisi ehkä tehdä myös after eight paloista..

olen nähny myös hienoja suklaataloja, joissa katto on tehty sellaisista ohuemmista suklaalevyistä. fazer on aika paksua, mutta joitain muita merkkejä löytyy missä levyt on ohuempia. näyttää vähän tiilikatolta niin.