Kohtuuttoman hankalaa syödä salaa karkkia lapsilta!

"vieras"
Joo, ja hajusta kärähdän aina. Säälittävin esitys oli varmaan seuraava:
äiti, onks sulla taas salmiakkia ?
ei
no miks haisee salmiakki
äiti söi noita D vitamiineja (black sun, salmiakin maku)
äiti, se on sit jo kuudes tänään. Eihän niitä saa ottaa noin montaa

juu, mie itse tässä yhtenä päivänä kun esikoinen meni vessaan kipitin keittiöön, työnsin kokonaisen
snickersin suuhuni ja oravana takaisin netin ääreen ..
joku saisi keksiä karkkipaperit, jotka eivät rapise tai karkit jotka eivät tuoksu |O

hellsbells
Niinpä!
Hipsin karkkikaapille keittiöön, ja salamana on jätkä paikalla tenttaamassa että "mitä sä teet?? mitä sä otit?? mäkin haluun!!!" Ja jos sinne keittiöön pääsee huomaamatta ja saa tungettua suun täyteen namia ja sit koittaa posket pullollaan niitä syödä, niin jätkä tulee haistelemaan ja pyytää näyttämään suuta että mitä sielä on. Hemmetin naminatsi.

Me kans syöpötellään salaa karkkia ja muuta lapsilta, pussit kun alkaa rapisemaan niin eikös yläkerrasta joku tule muka "vessaan" tai "juomaan", samalla kuikuilee meitä et mitä syödään?:LOL:
Siis miten tarkka kuulo noilla lapsilla on?:O Vaikka miten hiljaa yrität avata sitä pussia, niin joku lapsista tulee välittömästi alakertaan..
Kerran unohdettiin suklaalevyn paperit pöydällä, voi luoja mikä 7-kuulustelu siittä tuli hah...:D

"mervi"
Meillä on päädytty siihen että syödään vasta kun molemmat lapset on varmasti umpiunessa:D
Tämä ehkäisee hyvin myös karkin mässyämistä pitkin päivää.
Käyn sitten piilottamassa kääreet muiden roskien alle.

Jos joskus ollaan unohdettu syömättä jääneet lattialle/pöydälle/liian näkyvään paikkaan kaappiin, niin voi sitä iloa kun sulanutta suklaata on aamulla joka paikat täynnä!

Itse olin lapsena myöskin karkkiterroristi. Välillä haistoin karkin, välillä äidin syyllisyyden jolloin tajusin että karkkia on syöty. Joko kinusin karkit itselleni, tai kävin salaa etsimässä heti kun silmä vältti:D

Mä en ole hirveä karkkihiiri, mut joskus kyllä iskee pakottava suklaahimo. Olen syöny täs "nurkan takana" koneella sillon kun poitsu kattoo pikku kakkosta. Ja joo, aika usein just sillon poika kipittää tosta jotain selittämään :D.

[QUOTE="vieras";27539779]No niinhän menkin yritämme, mutta aina välillä käry käy, kun eivät ne "penteleet" olekaan olleet vielä niin sikeässä unessa, jotta eivät olisi rapinoihin havahtuneet...:D[/QUOTE]

Nojuu...hankalaa kyl jos havahtuvat mokomaan rapinaan :D meil jätkä ei inaha sen perään kun kerran nukahtaa. Vaikka vieressä söis.

Miks pitää syödä salaa ja valehdella?

Meillä ei oo tota harrastettu ni siks en käsitä moista ja tulee mieleen et noinhan laps oppii itse toimimaan samoin, ku se kerran on vanhemmille sallittua niin kai se on sit myös lapsille.

"herkku"
Mä olen vielä turvassa kun mun lapseni luulevat vielä että suklaa on aikuisten juttu. Siis voin kahvikupin kanssa ottaa rivin tummaa ja nauttia vapaasti :)

Ja muut herkut sitten pitää odottaa iltaan: monena päivänä unelmoin koko päivän poppareista, ja sitten kun iltaleffa alkaa ja muksut on nukkumassa olen unohtanutkin ne ...

Alkuperäinen kirjoittaja Black Diva´s;27539848:
Miks pitää syödä salaa ja valehdella?

Meillä ei oo tota harrastettu ni siks en käsitä moista ja tulee mieleen et noinhan laps oppii itse toimimaan samoin, ku se kerran on vanhemmille sallittua niin kai se on sit myös lapsille.
Mitä se tietää kun nukkuu? Haluan joskus herkkua mutten halua että toiselta joutuu kieltämään vaikka itte söis. Jotenki eriasia se että ei anna alkoholia koska se on aivan aikusten juttu eikä lapsi ole vaillakaan kysyttyään mitä juodaan. Karkki sen sijaan on myös lapselle sallittu ja muakin ottas päähän jos joku mussuttas ja sanos vaan että et saa vaikka mää tässä syön herkkuja.

Mitä se tietää kun nukkuu? Haluan joskus herkkua mutten halua että toiselta joutuu kieltämään vaikka itte söis. Jotenki eriasia se että ei anna alkoholia koska se on aivan aikusten juttu eikä lapsi ole vaillakaan kysyttyään mitä juodaan. Karkki sen sijaan on myös lapselle sallittu ja muakin ottas päähän jos joku mussuttas ja sanos vaan että et saa vaikka mää tässä syön herkkuja.

Toi että herkkuja syö siten ettei lapsi tiedä edes, että aikuinen on noin toiminu on mun mielestä eri asia kun se että lapselle valehtelee ettei ole syönyt, vaikka lapsi sen on jo haistanu että on tullut naposteltua.

Alkoholista mä en kirjottanu mitään. Pohdin vain tuota valehtelua ja sitä onko se myös lapsille oikeutettua käytöstä, kun on sitä aikuiselle näissä tapauksissa joissa sitä harrastetaan.

Yhteistyössä