Kohtuuton anopille?

• Viestiketjun aloittaja Äääh.
  • Ensimmäinen viesti
Äääh.
Viime viikolla anoppi ilmoitti miehelleni että menee mökillemme pesemään ikkunat. En ole koskaan ollut hirveän innostunut siihen että miheni antaa anopin käydä omin nokkinensa koska haluaa mökillämme, pääasiassa siitä syystä että aina lähtiessä pitää varalta kerätä kaikki omat tavarat turvaan ettei tärkeitä lappusia sun muita heitetä takkaan. Mökki on siis minun ja mieheni, ei miehen suvun tms. Olen aiemmin yrittänyt hienovaraisesti vihjailla ettei anopin tarvitse käydä mökillä muuten kuin normaalisti kutsuttuna vieraana silloin kuin meille sopii eikä ainakaan tarvitse käydä kaappeja läpi ja heitellä hänen mielestään tarpeetonta mutta minulle tärkeitä tavaroita roskiin.

Kun sitten siikko sitten perjantaina mökille mentiin oli anoppi keittiössä röökillä. Lasisessa juomakupissa oli puoli askia tumppeja ja siltä haisikin. Me emme itse polta sisällä, mies polttaa ulkona ja minä en missään ja olen tällä hetkellä raskaanakin. Perheessä on kaksi pientä lasta.

Ilmoitin anopille etten pidä siitä että sisällä poltetaan, mies ei reagoinut tietenkään mitenkään. Anoppi pakkasi tupakkansa käsilaukkuun ja sanoi lähtiessä että siivoa sitten itse. Nyt miehen kautta olen kuullut että koko miehen suku pitää minua kiittämättömänä p+++ana. Pitääkö tässä nyt soittaa anopille ja pyytää anteeksi? Itsestä kun tuntuu että iso kivi on tippunut sydämeltä jos saa mökille mennä tänä kesänä niin että tietää ettei siellä ole käynyt kutsumattomia vieraita.

n
Musta olis ihan kiva, jos joku kävis meidän mökillä pesee ikkunat. Mutta ei olis kiva, jos sisällä poltettaisiin ja lappusia heitettäis pois ja muuten tutkittaisiin paikkoja. Musta et ole kohtuuton. Kyllä mäkin sit mieluummin ikkunat itse pesen kun haistelisin tupakanhajua.

ap
Mökillä on vara-avaimet, joiden olinpaikan anoppi tietää. Ne on nyt laitettu muualle. Sen verran lisäisin että anopin kotona tai hänen mökillä ei sisällä polteta.

NO itse olisin kyllä tuossa tilanteessa räjähtänyt ihan täysin |O Mennä nyt toisten mökille vetämään röökiä sisälle!! Ja en todellakaan pyytäisi anteeksi tuollaista. Sinähän vain ilmoitit että sisällä ei polteta ja sillä selvä, jos siitä suuttuu niin sitten suuttukoon. Omapahan on häpeänsä..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mökillä on vara-avaimet, joiden olinpaikan anoppi tietää. Ne on nyt laitettu muualle. Sen verran lisäisin että anopin kotona tai hänen mökillä ei sisällä polteta.
Anna anopin olla ja pidä ne vara-avaimet pois sen näkyvistä, meillä olis jo ajat sitten vara-avimet olleet pois anopin hyppysistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mitä se sitte teidän mökillä luuhaa ja sauhuttelee!? :eek: Anopin olis syytä pyytää sulta anteeks eikä sun siltä... Ja miehellekin olis syytä pitää puhuttelu, kun ei uskalla vaimoaan puolustaa. Kyllä tollasissa tilanteissa olis miehen velvollisuus sanoo äidilleen suorat sanat.

Jos sovitusti (eli luvan kysyny teiltä ja sopinu ajankohdan) käy peseen ikkunat, niin ok... Toisen tavaroihin kajoamiseen ei o oikeutta. Pidä vaan avain pois sen saatavilta ja anna käydä vaan kutsuttuna.

Yhteistyössä