Kohtutulehdus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Millaisia oireita on kohtutulehduksessa?
Mulla jälkivuoto loppui jo ja alkoi uudelleen. Synnytyksestä on 3 viikkoa ja vuoto vastaa menkkoja "runsaina päivinä". Kuumetta ei ole, eikä kipuja.
Vuoto tietysti vähän heikottaa.

Samat oli oireet... ...mutta ei se aina tarkota tulehdusta.
Mulla alko viikon jälkeen vuodon uudelleen alkamisesta tuleen hyytymiä ja silloin menin tarkastukseen - kohtu aristi reippaasti ja antibiootit sain tulehdukseen.
Näin molemmissa lapsissa...

ei siis kuumetta eikä muutakaan

mulla nousi korkea kuume 4 päviää synnytyksestä. vuoto kasvoi ja seuraavana yönä vatsa meni ihan ripulille. kuume nousi la iltapäivällä ja en sitä heti tajunnut että oli kohtu tulehdus ja otin vaan kuume lääkettä ja soittelin muutaman kerran sairaalaan ja käskettiin ottaa lisää kuume lääkettä. su aamulla oli jo todella kipeä ja kuume vaan oli likemmäs 40. su iltapäivällä minut vietiin ambulanssilla takaisin sairaalaan kun en enää pystynyt istumaan ollenkaan ja ensiavussä lääkäri tutki minut ja totesi heti että kohtu on kuuma kuin leivin uuni. verikoe näytti tulehdusarvoiksi 320 ja suoraan osastolle tiputukseen. sairaalassa oli 4 päivää.

Mä haistoin sen. Peiton alta leiju aivan kaamea sanoinkuvailematon haju, aivan outo haju. Tosin oli kuumettakin en vain tajunnut sitä kuin vasta lääkärissä kun mjitattiin.