Kohtutulehdus. Onko vaarallinen? Ja millaisia oireita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras.

Vieras
mä epäilen et mulla on kohtutulehdus.

Alaselkää polttanut niin julmetusti muutaman päivän. Tuntuu samalle kuin pahat synnytyspoltot. Tuntuu siis kuin supistukselle se kipu.
Pientä lämpöä ollut tässä koko ajan, korkeimmillaan kuitenkin vain 37. Mun normi lämpöhän on alle 36.
Myös vatsa, varsinkin alavatsa aristaa.
Olen oksentanut tänään kivun vuoksi ainakin neljä kertaa. Eilen sain oksennuksen pidätettyä.
Kun on selällään ja painelee kohtua niin se on jotenkin kova.

Ekaksi mä epäilin et oon raskaana mut en oo. Ja sit mulle tuli mieleen tuo kohtutulehdus.
Voikohan olla sitä? Ja mitenhän pahana se voisi jo olla?

Burana ja panadol auttaa tuohon kipuun vähäsen muttei kokonaan pois vie, sen huipun vaan. Voisin sanoa et välillä tekee yhtä tuskaa kuin jälkisuppariteli kovaa. :(

Ja mistähän moisen olisin voinut saada edes?

Mulla ei oireena ollut muuta kuin haju. Synnärille eivät huolineet enää näytille, sanoivat, etten osaa huolehtia hygieniastani, mutta yksityinen lekuri määräsi paria antibioottia ja kohtua supistavaa lääkettä sitten, jolla vihdoin vaiva parani.

[QUOTE="popp";22368512]MIKSI et noilla oireilla ole jo ensiavussa tai päivystyksessä????[/QUOTE]

Koska mä olen kahteen otteeseen arvauskeskukseen soittanut ja molemmilla kerroilla sama tulos: meillä täyttä, ota buranaa ja koita pärjätä.

Mulla on huomiseksi aamuksi sitten yksityiselle aika.

Mulla ei oireena ollut muuta kuin haju. Synnärille eivät huolineet enää näytille, sanoivat, etten osaa huolehtia hygieniastani, mutta yksityinen lekuri määräsi paria antibioottia ja kohtua supistavaa lääkettä sitten, jolla vihdoin vaiva parani.

oho :o

Olitko sä yksityisella ihan lääkärillä vai alan tuntevalla? siis gynellä..

kun mulla on siis huomiseksi aika ihan muun asian tiimoilta sinne lääkärille a tää iski nyt tähän samaan syssyyn nyt perhana :/ et osaakohan se tutkia mut ja saankohan tähän hoidon?

Keskenmenosta oli kaavinta maanantaina. Torstai vastaisena yönä kuume nousi hetkessä 40 asteeseen. Soitin sairaalaan ja totesivat vain, että on varmaan jotain flunssaa liikkeellä. Menin kuitenkin päivystykseen. Sieltä olisivat passittaneet kotiin, mutta siinä vaiheessa kuume oli edelleen noussut. Pääsin välittömästi tutkimuksiin, todettiin tulehdus, jonka jälkeen jäin muutamaksi päiväksi sairaalaan antibioottitiputukseen.

Kokemukseni siis on, että ilman kuumetta en olisi saanut kunnon hoitoa. :(

[QUOTE="minä";22368590]Keskenmenosta oli kaavinta maanantaina. Torstai vastaisena yönä kuume nousi hetkessä 40 asteeseen. Soitin sairaalaan ja totesivat vain, että on varmaan jotain flunssaa liikkeellä. Menin kuitenkin päivystykseen. Sieltä olisivat passittaneet kotiin, mutta siinä vaiheessa kuume oli edelleen noussut. Pääsin välittömästi tutkimuksiin, todettiin tulehdus, jonka jälkeen jäin muutamaksi päiväksi sairaalaan antibioottitiputukseen.

Kokemukseni siis on, että ilman kuumetta en olisi saanut kunnon hoitoa. :([/QUOTE]

yht.päivystykset ja tk:t on ihan sanonko mistä,..
KOSKAAN en oo minä enkä oo kuullu kenenkään muunkaan saavan kunnon palvelua silloin kun olisi tarvis.
Viimeksi pääsisn neljäntenä päivänä vasta lääkärin paikkeille..mua särki siis kaikki ne päivät niin kovaa päätä etten pystynyt kuin makaamaan ja ottamaan buranaa.. mutta niin olisin ehkä voinut itsekkin mennä sinne ja vaatia hoitoa mut pärjäsin jotenkuten kotonakin.

Edelleen, mene sinne ensiapuun jo, ellet ole vieläkään saanut päivystysaikaa....

JA kyllä, kohtutulehdus ei ole leikin asia, kuten ei mikään muukaan tulehdus varsinkaan vartalon sisäpuolella johon ei itse saa laitettua heftaa ja plaastaria.....

Sattuu ihan v**tusti. Mulla jäi sektion jälkeen kohtuun liki kämmenen kokoinen repale istukkaa... Alkoi sitten supistella niin että tuntui kuin taju lähtis, varsin taajaan. Särkylääkeet ei auttanut juurikaan, ehkä leikkas kivun kärjen pois. Kuumetta jotain 38.

Menin suoraan synnärille kun oli sairaalassa lapsemme luona (syntyi pikkukeskosena). Ottivat verikokeet, cpr 220....Suoraan antibiootti tippaan, seuraavana aamuna nukutus ja kaavinta.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22368677:
Hoitamattomat sisäsynnytintulehdukset aiheuttaa lapsettomuutta muutes.
Ja saahan ne hoitamattomana huonoon happeen kyllä.

Hei äiti :D
Olen menossa aamulla yksityiselle.

Tällä hetkellä olo suht. ok. Kohta uutta panadolia nassuun.

Yhteistyössä