Kohtutulehduksen kokeneita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hitto

Vieras
Olen nyt ollut viikon kotona synnytyksen jälkeen. Tulehdusarvot nousivat sairaalassa,mutta kohtu ei ollut kipeä eikä pahanhajuista vuotoa tms oireita. Arvot kerkesivät laskea ja nyt taas on kuume, alapää tuntuu hellältä ja vuoto on eri hajuista.. Lisäksi kohdunkaula on kamalan edessä ja koko värkki tuntuu turvonneelle. Onko kellä tuota jälkimmäistä oiretta ollut?

Kahdesti ollut, molempien synnytysten jälkeen. Ekasta kerkesi nousta kuume 39:ään. Mutta muuta oiretta ei ollut. Jouduin kaavintaan ja sain antibiootit suoneen ja suunkautta vielä pari viikkoa. Toisen synnytyksen jälkeen kerkesi vain nousta kuume 37,4:ään ja alaselkä särky tuli, mihin ei särkylääkkeet auttanu. Ja kaks kananmunan kokoista hyytymää tuli. Antibiootit suunkautta kerta annoksena ja siihen loppui.

niin ja unohtu laitta, että nyt toisella kertaa alkoi hieman haisemaan vuoto. Ei pahasti, mutta kuitenkin sen verran että sen huomasi. Ja ei minullakaan ollut vatsa missään vaiheessa kipeänä.

en tiedä muusta, kuin että mulla oli kun sikiö oli kuollut kohtuun. vuoto haisi ihan mädälle ja kovat kivut, kuin supistukset. Kuume ei ehtinyt oikeestaan nousta, sairaalassa mitattiin alle 38.

Mulla oli esikoisesta, päästettiin kotiin vielä lievien tulehdusarvojen kanssa, mutta mulle sanottiin, että jos kuume nousee uudestaan niin HETI yhteys lääkäriin!

Mulla tuli kohtutulehdus synnytyksen jälkeen ja tulehdusarvot oli pilvissä.. ku ne lähti laskemaan ja olivat jotain 80 ni päästivät kotiin lääkkeiden kanssa.,tähän asti sain siis tiputuksella antibiootteja.. seuraavana yönä kotona nuos kuume 39 ja kun soitin neuvolaan aamulla ni sanoivat että käy uudestaan äippäpolilla.. sinnehän sitä sit jäätiin, oli tulehdusarvot noussu taas ja olin siellä uudestaan neljä päivää tipassa..

Minulla oli kontrolli eilen tulehdusarvojen kanssa, olivat laskeneet normaaleiksi. Liekkö sitten taas hujahtaneet päivässä ylöspäin.
Hirveän vähän löytyy netistä tietoa..

Yhteistyössä