Kohturepeämän kokeneita?!

Moi!
Täällä tiedustelen kohturepeämän kokeneita?! Tai lähinnä uudesti sen jälkeen raskautuneita?!

Itselläni muutamia vuosia sitten pitkittyneessä synnytyksessä edellinen arpi repeytyi ja sektioon mentiin.
Joitakin "säkeitä" siihen oli jäänyt joten ei ihan täydellinen repeämä, mutta sekään ei enää kaukana ollut!

Nyt siis uudelleen raskaana :) Ja näin vatsan kasvaessa on tullut jo pieni paniikkikin päälle, vaikka seurannassa ollaan mutta näin alkuraskaudessa ei käyntejä vielä hirveästi kerry!

Kyselen siis miten muilla mennyt seuraava raskaus, vaivat kyseiseen repeämään, kestikö "revennyt kohta" suunnitellu sektiolle saakka ja että miten vietitte odotusajan, varoitteko esim nostelemasta raskaita, jäittekö ennemin töistä pois jne jne :)

Ois kiva jos löytyis joitain kokemuksia?!
 
Sullako repesi siis nimenomaan se vanha arpi, eikä arven ympäriltä? Eikö silloin sanottu mitään ennustetta jatkoraskauksille?

Mä en ole kohturepeämää kokenut, mutta kaukana se ei ollut. Huomattiin sektion yhteydessä, että kohtu vanhan arven toisen reunan vierestä oli todella ohut ja hauras ja ettei luultavasti olisi alatiesynnytystä kestänyt. Mulle ei suositeltu enää jatkoraskauksia, koska kohtu ei luultavasti enää kestäisi tai ainakin riskit olisi todella suuret. Takana siis kaksi raskautta ja kaksi suunniteltua sektiota, joiden välillä 2,5 vuotta.

Toivon kuitenkin, että sulla menee kaikki hyvin ja kohtu kestää suunniteltuun sektioon saakka :) onnea raskaudesta ja tsemppejä jatkoon! :)
 
Sullako repesi siis nimenomaan se vanha arpi, eikä arven ympäriltä? Eikö silloin sanottu mitään ennustetta jatkoraskauksille?

Mä en ole kohturepeämää kokenut, mutta kaukana se ei ollut. Huomattiin sektion yhteydessä, että kohtu vanhan arven toisen reunan vierestä oli todella ohut ja hauras ja ettei luultavasti olisi alatiesynnytystä kestänyt. Mulle ei suositeltu enää jatkoraskauksia, koska kohtu ei luultavasti enää kestäisi tai ainakin riskit olisi todella suuret. Takana siis kaksi raskautta ja kaksi suunniteltua sektiota, joiden välillä 2,5 vuotta.

Toivon kuitenkin, että sulla menee kaikki hyvin ja kohtu kestää suunniteltuun sektioon saakka :) onnea raskaudesta ja tsemppejä jatkoon! :)

Siis kyllä kerrottiin heti leikkauspöydällä että lisää voi tehdä seurannassa ja ennenaikaisessa sektiossa, rv 37 viimeistään, siis ennen varsinaisia synnytyssupistuksia!
Repeytymiskohta on nimenomaan se vanha arpi... tai ainakin papereissa niin lukee :)

Oon kuullut näistä niin montaa tarinaa, eli kuulemma riippuu vähän lääkäreistä minkä mielipiteen he antavat, jotkut antavat ja jotkut ovat tiukasti sillä linjalla että ei kannata!
Oma lääkärini kertoi että näitä jonkin verran on, ja suurinpiirtein kaikki päättynyt hyvin :) Sillä mä yritän itseeni tsempata!
Ei saisi mietiskelllä liikaa :)
 

Yhteistyössä