kohtukuolema yms pelottavat.... kamalaa!!

Olen 32v ja odotan toista lastani. Esikoinen syntyi jo v 2006.silloin oli myös pahoja pelkotiloja mm. Vauvan terveydestä jne. Kävin psykiatrilla ja pelkopolilla. Kaikki meni hyvin. Nyt olen alkanut pelkäämään kohtukuolemaa, kätkytkuolemaa jne. Raskausviikkoja nyt 24+4. Kaikki on hyvin toistaiseksi. Ainoo vaan etten oo tuntenu kokoaikana liikkeitä juurikaan kun istukka on edessä ja en tunne niitä hyvin vieläkään. Muutaman päivässä. Onko muilla tällaisia pelkoja tai ajatuksia?? Vie ilon koko raskaudesta :-(

"kipi"
Minulla on vähän samantapaisia tuntemuksia. Esikoista odotan (rv 29+1). Minullakin on etuistukka ja kai siksi en tunne liikkeitä kovin hyivn. Välillä saattaa mennä monta tuntia ettei tunnu mitään. Kuulemma ihan normaalia. Mistä sitten tietää milloin pitää huolestua? Pelkään hirveän paljon että jonain päivänä en tunne liikkeitä enkä kehtaa hakeutua lääkäriin ajoissa koska liikkeet on muutenkin niin harvassa.
En pelkää kohtukuolemaa mitenkään ihan hirveän paljon, mutta jonkin verran. Pelko lähtee ihan käsistä kun tulee pitkiä liiketaukoja ja hälvenee heti kun potkuja tuntuu.... Pelkään etten osaa pyytää apua ajoissa jos nyt jotain sattuisi... Sitten en ikinä anna itselleni anteeksi etten hakenut apua ajoissa...

No yleensä duositellaan liikelaskentaa alkaen rv 30 ja sinulla se alkaa pian. Eli vasemmalle kyljelle makasmaan ja lasket liikkeitä. Tunnin aikana noin 10ja enemmän. Mulla on ollut alusta asti doppler jolla oon kuunnellu sydänääniä päivittäin. Se on ollut minulle lohtu ja suuri apu. Pelko on silti lädnä ja ajatukset ovat lähteneet ihan lapasesta. Onneks on psykologi ja pelkopoli aika varattuna.

Yhteistyössä