Kohtu takana

Kävin vuosi sitten gynellä ja hän kertoi, että kohtuni on aika takana. Nyt kun olen alku metreillä raskaana niin mieltäni on alkanut askarruttamaan, että onko (jos kohtu on takana) merkitystä raskauteen? voiko olla että raskaus näkyy päälle päin hieman myöhemmin? ja onko sillä vaikutusta itse synnytykseen?

Tietämätön Moona
 
Mulla on kohtu hyvinkin takana, ihan kallistuneena selkärankaan päin. Ei kai vaikuta raskauteen muulla tavoin kuin että raskaus ei näy kovin aikaisin, ja ultraaminen on vähän haasteellisempaa. Mulla alkoi maha näkyä oikeastaan vasta viikoilla 22-23... Alkuraskauden ultra oli hankala siinä mielessä, että mahan päältä ei ainakaan voinu ultrata mitään ja alakauttakaan ultrattuna näkymä ei ollu paras mahdollinen, mutta hyvin kuitenkin saatiin tehtyä :)

Ja ai niin, itsellä sen verta vaikuttanu, että koko ajan on ähky olo.. jo silloin oli kun raskautta ei vielä nähny ulospäin, vauveli kun kasvoi/kasvaa tuolla sisällä päin. Eli koko ajan on ns. täysi vatsa :D
 
Käsittääkseni se vauva maha ei kasva kauheen isoksi ja tulee suht. myöhään esille. Tuskin sillä on synnytykseen mitään vaikutusta, en kyllä tiedä mutta en ainakaan oo koskaan kuullu että mitään merkitystä ois.
 
Minulla myös taaksepäin kallistunut kohtu mutta kyllä minulla maha alkoi näkyä jo rv 17 ja nyt 32.viikolla olo on jo aika muhkea :LOL: Riippuu siis muustakin ruumiinrakenteesta kuinka isoksi ja missä vaiheessa maha esiin tulee.

 
Mulla kans kohtu taaksepäin kallellaan mutta sanoivat että suoristuu ihan itsekseen ja työntyy eteenpäin pakostakin =) Nyt viikkoja 30+3 ja on kyllä todelaakin jo vauvamaha :heart: :heart: :heart: masu alko näkymään joskus 17 viikolla ja sydänäänet kuulu viikolla 9+

Kävin alkuraskauden ultrassa rv7+3 ja oli kuulemma jos sillon lähteny pikkusen suoristumaan...

Tsemppiä odotukseen!

 
mulla taaksepäin kallistunut kohtu ja nyt rv 13+6 jo selvästi nähtävissä maha.on kylläkin jo 4. raskaus...mutta ensimmäisessäkin maha näkyi jo rv15 =) sydänäänet on kuuluneet viikolta 10 eteenpäin...!ei mitään merkitystä tuolla ole...!
 
Mulla myös sama "ongelma". Ultrassa näkymiseen voi vaikuttaa paljonkin, eli näkyy myöhemmin kuin muilla. Myös sydänäänien kuulumisen kanssa voi olla viivettä. Ultrassa vaikuttaa sekin mihin vauveli on kiinnittynyt, eli jos on ihan "perimmäisessä nurkassa", ei näy helposti.
 
moikka!

mulla kans kohtu taaksepäin kallistunu. sydänääniä ei tosiaan alussa meinattu millään saada kuuluville, olisko ollu rv12 kun ekan kerran kuului. ultrakuva rv18 ei myöskään ollu mitenkään kovin selvä, ainakin muilla on mielestäni ollu paljon parempia kuvia, en sitten oo varma että johtuuko juuri tuosta kohdun asennosta. vauvamaha mulla alko kasvaan jo aikasin, rv 14 ostin ekat mammahousut ja kovaa vauhtia on kasvanut aina siitä asti. usein tutut jo taivastelevat mahan kokoa ja kyselevät oisko kaksoset tulossa, joten ei ole mulla ainakaan tuohon kokoon vaikuttanut millään tavalla (nyt menossa rv32).
 
Täällä kans yks taaksepäin kallistunt kohtu, mutta eipä voi sanoa mitenkään vaikuttaneen raskauteen. Maha alkoi näkyä aika aikasin ja ekassa ultrassakin rv 12 näkyi kaikki ihan ok. Sydänäänetkin kuului heti ekalla kertaa kun kuunneltiin, en kyllä muista mikä viikko oli.

Mulla on myös istukka etuseinässä ja sen taas sanottiin vaikuttavan siihen, ettei liikkeitä välttämättä tunnu kovin aikaisin, mutta kaikesta huolimatta ne alkoi tuntua jo viikolla 15!

Eli tosi yksilöllisiä juttuja vaikuttavat olevan.
 
mulla on jyrkästi taaksepäin kallellaan. sen takia maha voi olla pitkään pieni, kunnes just pakosti suoristuu vähän kun vauva kasvaa. supparit voi myös tuntua pahemapana selässä kun kohtu osuu sinne, mutta tämäkään ei aiina pidä paikkaansa =)
 

Yhteistyössä