Kohtu näytti tyhjältä :-/

Onko tämä tuulimina vai kohdun ulkoinen?
Kävin neuvolan ultrassa tänään, rv 8+3, mutta kohdussa ei näkynyt MITÄÄN! :/
Terkka epäili että ei pitäisi viikotkaan niin paljon heittää, kun kuukautiset säännölliset ja oviksenki tiesin tarkkaan...
Hcg-testistä odotan tuloksia. Mitä se voi näyttää, mitä jatkossa merkitsee ???
Uusi ultra viikon päästä, jos ei sitä ennen ala vuotamaan :(

Onko muilla ollut samanlaista (varmaan on...)?


Oireet olleet tosi lieviä, verrattuna edellisiin raskauksiin. Siitäkin voisi ehkä aavistaa jotain....?
 
Pitäshän se kai ultrassa näkyä vaikka olis kohdunulkoinen?? Mulla näkyi 10+4 vain pieni musta pallo, eli joko se sikiö oli kuollut jo ihan alkumetreillä tai sitten tuulimuna..

Ei auta muu kun odotella niitä tuloksia ja käydä sit uudestaan ultrassa.
 
kaipaava
Kohdun ulkoinen ei aina näy ultrassa. Jos on esim. munanjohtimessa, ei se ultralla näy.
Sen takia niitä hcg arvoja mittaillaan, jos ne pysyy ylhäällä ja jatkaa kasvua niin silloin tiedetään että raskaus jatkuu jossain, ja näin ollen muualla kuin kohdussa.
Mutta jos arvot lähtee laskuun, hiipuu raskauskin itsekseen.
Mulla tän viimeisen keskenmenon kanssa kävi niin että se alkoi pienellä tiputtelulla ja menin ultraan. Siellä ei näkynyt kohdussa muuta kuin paksu limakalvo, mutta ei ruskuaispussia tms. Alettiin seuraamaan sitten niitä hcg arvoja, jotka lähtikin laskuun. Siitä n. 2 pv alkoi hirvittävä vuotom joka sisälsi myös noita hyytymiä.
Lääkäri oli sitä mieltä että se kohdun limakalvon paksuus kertoi sen että raskaus oli ollut kohdussa kuten myös arvojen lasku anyoi niin ymmärtää. Silloin ultrauksen aikaan alkio oli jo lähtenyt liikkeelle ja myöhemmin vuoti pihalle.
Jos sulla alkaa kovat kivut tai tulee hartiapistos, mene takaisin polille, ne voi kertoa siitä että se alkio kasvaa kohdun ulkoisena.
 
Tuulimuna se oli , kohtu jo kasvanut, istukka ja sikiöpussi vaan.
Kaavittiin eilen, vuotoa ei juuri ollenkaan.
Hcg-arvot oli kaavintaa ed. päivänä 6855, eka epäiltiin kohdun ulkopuolista.
Soitin tänään vielä lääkärille, sanoi että ihan selvä tuulimuna.

Nyt opetellaan taas siihen etten olekaan raskaana.
(Viikkoja oli 8+4)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2006 klo 10:49 Mirjami kirjoitti:
Tuulimuna se oli , kohtu jo kasvanut, istukka ja sikiöpussi vaan.
Kaavittiin eilen, vuotoa ei juuri ollenkaan.
Hcg-arvot oli kaavintaa ed. päivänä 6855, eka epäiltiin kohdun ulkopuolista.
Soitin tänään vielä lääkärille, sanoi että ihan selvä tuulimuna.

Nyt opetellaan taas siihen etten olekaan raskaana.
(Viikkoja oli 8+4)
Otan osaa suruusi :hug: Paljon voimia jaksaa eteenpäin!
 
LinuLiisa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2006 klo 10:49 Mirjami kirjoitti:
Tuulimuna se oli , kohtu jo kasvanut, istukka ja sikiöpussi vaan.
Kaavittiin eilen, vuotoa ei juuri ollenkaan.
Hcg-arvot oli kaavintaa ed. päivänä 6855, eka epäiltiin kohdun ulkopuolista.
Soitin tänään vielä lääkärille, sanoi että ihan selvä tuulimuna.

Nyt opetellaan taas siihen etten olekaan raskaana.
(Viikkoja oli 8+4)
:hug: jaksamisia!! mulla oli sama kakskuukautta sitte.olin viikolla 12,ku kaikki tuli pois...
 
Pamela
Kävin ultrassa torstaina viikolla 8, mutta kohdussa ei näkynyt kuin ruskuaispussi. Lääkäri sanoin sen aika varmasti olevan tuulimuna, koska plussatestin tein jo huhtikuun lopulla. Raskausoireita ei juurikaan ole ollut. Kävin labrassa perjantaina ja hcg-arvo oli 18799. Mitä lie sitten tarkoittaakin. Huomenna on vielä uusi ultra, jonka jälkeen odotellaan vähän aikaa ja jos tavarat ei tule itsestään ulos, ne joko kaavitaan tai otetaan pois lääkkeellisesti. Lapsen laskettu aika olisi ollut Uutenavuotena. Harmittaa kovasti, kun olimme niin innoissamme vauvasta. Lääkäri sanoin, ettei tuulimunaraskautta tule kuin kerran elämässä ja tämä oli vain huonoa tuuria.
 
Täällä sama, toukokuun alussa todettiin tuulimuna. Kauhee suru ja tuska, vauva oils ollut niin toivottu. :'( Nyt vaan toivotaan, et uus raskaus alkais pian ja kaikki menisi hyvin, pelottaa silti. Lääkäri sanoi, että harvoin uusiutuu. Voimia sinulle! :)
 
Mulla todettiin ja tuulimunaraskaus viikko sitten viikoilla 8+1. Mun ei tarvinnu ottaa mitään verikokeita. Peli oli selvä jo ultrankin perusteella. Lääkäri pystyi jo näyttämään keskeytymisen alkaneen itsestäänkin.

Ihan valtava suru, joka tuntui musertavan. Raskaus keskeytettiin lääkkeellisesti, ja kun itse piti kaksi päivää ultran jälkeen laittaa ne viimeiset lääkkeet, niin olo oli kuin murhaajalla. Kun ei olisi halunnut keskeyttää ja sitten se vielä piti tehdä itse.

Alkuun tuntui, etten uskalla yrittää uutta raskautta enää. En enää ikinä tahdo käydä tuota samaa läpi. Keskeytys oli jo fyysisestikin valtavan kivulias ja henkinen kipu oli vähintään samaa luokkaa. Nyt olen hiljalleen alkanut pohtia sitäkin vaihtoehtoa. Mies sanoo vaan, että älä jää pelkäämään. Miten senkin estää?

Ensimmäinen lääkäri sanoi, että ei tässä mitään. Eihän kukaan ole kuollut tai mitään semmoista. Että kohtu tyhjäksi vaan ja uutta yrittämään. Nousin, lähdin ja menin vessaan itkemään. Toinen lääkäri sairaalassa oli ihan toista luokkaa. Kirjoitti sairaslomaa 10 päivää ja käski miettiä asiaa rauhassa.

Keskeytyksen aikana kivut menivät niin koviksi, että otin yhteyttä tk:n päivystykseen. Kun mieheni sanoi hoitajalle, että kyse on raskauden lääkkeellisestä keskeyttämisestä, hoitaja sanoi, että senhän nyt kuuluukin sattua. Vasta tuntia myöhemmin, kun hoitajalle selvisi, ettei keskeytys ole toivottu, tapasin lääkärin. Kivut olivat jo hiljentyneet, joten hän kävi vain kotiuttamassa.

En tiedä kuinka kauan tämä vaivaa. Että osaisi edes iloita muiden odottajien puolesta, eikä oma menetys aina vihlaisisi ensimmäisenä. Ettei se joulu, kun lapsen piti tulla, tuntuisi peikolta, jota ei halua ajatella.

Opin ainakin se, etten koskaan enää luule tietäväni, miltä kenestäkään tuntuu. En sano, että "sehän oli vaan niin alussa" tai " eihän siellä ollut ketään" tai "ei tuota nyt kannata jäädä suremaan". Koskaan enää en mitätöi toisen surua.

Voimia kaikille saman kokeneille!
 
Kyllä mulla on ollut 2 tuulimunaraskautta eli on mahdollista tulla useamminkin. Eka kerta oli 10v siten ja tuli rv:lla 8 vuotona.
Viime syksynä ultrassa todettiin tuulimuna ja kohtu tyhjennettiin kaavinnalla. Rv oli silloin myös 8.

Kaksi lasta olen noiden tuulimunien välillä saanut ja nyt odotan kolmattamme rv 30.
 
Minulla todettiin myös tuulimunaraskaus. Menimme mieheni kanssa innoissaan ns-ultraan ja siellä todettiinkin että kohtu on tyhjä. Olin viikolla 13. Toissapäivänä tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Omalla kohdallani kaikki sujui hyvin. Vuodin ekana päivänä todella paljon ja nyt en enää juuri lainkaan. Kivut oli hieman menkkakipuja suurempia. Nyt itkuja itketty ja mihen kanssa päätetty että ruvetaan heti yrittämään uutta kun vuota vain loppuu...Toivottavasti ei enää tarvitse kestää tätä toista kertaa!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.06.2006 klo 09:11 Misse81 kirjoitti:
Minulla todettiin myös tuulimunaraskaus. Menimme mieheni kanssa innoissaan ns-ultraan ja siellä todettiinkin että kohtu on tyhjä. Olin viikolla 13. Toissapäivänä tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Omalla kohdallani kaikki sujui hyvin. Vuodin ekana päivänä todella paljon ja nyt en enää juuri lainkaan. Kivut oli hieman menkkakipuja suurempia. Nyt itkuja itketty ja mihen kanssa päätetty että ruvetaan heti yrittämään uutta kun vuota vain loppuu...Toivottavasti ei enää tarvitse kestää tätä toista kertaa!!!!
Minulla todettiin kans tuulimunaraskaus keskiviikkona ultrassa rv 8+5. Eilen tehtiin kaavinta nukutuksessa. Olo on olosuhteisiin nähden tosi hyvä. Kipuja ei juurikaan ollut ja vuotoa ei tule lähes ollenkaan!

Laita Misse81 yv:tä mikäli kiinnostaa!
 
Minttu-82 en tiedä miten noita yksityisviestejä pääsee kirjoittamaan joten laitan nyt viestiä näin... miten olet voinut onko oireet alkaneet helpottumaan? Itselläni viikko surtu ja itketty, olo hieman parempi kun päässyt takaisin töihin ja saanut muuta mietittävää. Vuotoa ei kestänyt kuin kolme päivää mutta ongelmana nyt alavatsan kipuilu. Oikealla puolella munasarjojen kohdalla kipua ollut ja tänään kovenemaan päin. Soitin kättärille mutta kehottivat vain seuraamaan...pelottaa jos siellä onkin tulehdusta ja kaikki ei ole tullut pois...
 
Laiskana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.06.2006 klo 14:24 Misse81 kirjoitti:
Minttu-82 en tiedä miten noita yksityisviestejä pääsee kirjoittamaan joten laitan nyt viestiä näin... miten olet voinut onko oireet alkaneet helpottumaan? Itselläni viikko surtu ja itketty, olo hieman parempi kun päässyt takaisin töihin ja saanut muuta mietittävää. Vuotoa ei kestänyt kuin kolme päivää mutta ongelmana nyt alavatsan kipuilu. Oikealla puolella munasarjojen kohdalla kipua ollut ja tänään kovenemaan päin. Soitin kättärille mutta kehottivat vain seuraamaan...pelottaa jos siellä onkin tulehdusta ja kaikki ei ole tullut pois...
Sori kun sotkeennun asiaan mutt noit y-viestei saa lähetettyy sillai ett ku oot kirjautuneena ni meet siihen viestiin minkä Minttu82 on kirjottanu ja siina profiili-sanan vieressä on y-viesti-sana, klikkaat sitä ni pääset kirjottaan yytä. Aika sekavasti selitetty mutt toivottavasti sait jotain selkoa.

Ja lisäks vielä :hug: , oot kokenu todella ikävän asian. :(
 

Yhteistyössä