Kohtu/kohdunkaulan tulehdus?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shedevil
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli viikko synnytyksen jälkeen tuli kohdunlimakalvotulehdus, eli kuume nousi tuntiin tuonne 39.5C ja crp nousi heti 69 ja siitä pari tuntia niin oli 89 . sain 10 pv:n antibiootin, tulehdusarvot katottiin vielä parin päivän päästä kuurin alottamisesta ja sillon olivat 143, sit seuraavana aamuna oli puonnu jo 59 ku kuuri alko tehoomaan!
Kovempi kuume oli n 3 päivää ja sit jonkun päivän reilu 37C, mutta muita oireita ei ollu ku se äkillinen kuume!

oli synnytyksen jälkeen paha kohtutulehdus..kuume 38,vatsaa poltteli,taju meinas lähteä.kättärillä sanoivat,että ota panadolia,kyllä se siitä.sektion jälkeen voi olla vähän kuumetta.viikon päästä neuvolan lähetteellä kättärille takas ja yllätys,yllätys...crp 259 ja paha kohtutulehdus ja leikkaushaava tulehtunut sisäpuolelta.antibiootti tiputuksessa ja crp käväisi 300:ssa.viikon olin sairaalassa ja lääkärit sanoivat että tulin juuri ajoissa...en halua tietääkään mitä olis voinu tapahtua,että näin.

Joo mulla on synnytyksestä jo aikaa.(Yli 3,6 vuotta)Mietityttää tuommonen juttu,kun mulla on crp ihan normaali siis alle 10:nen.Ja samat lääkkeet pitäs tosiaan syödä mitä söin jo joulukuussa |O ...Mutta lääkäri epäilee tulehdusta kohdussa ilmeisesti,mutta kun mulle ie ootehty ollenkaan ultraa joka voisi sulkea pois muita juttuja... |O koska lääkärin pitäisi tehdä lähete keskussairaalaan...mitähän sitä tän kanssa sitten tekis??!! :|

Mulla ollut parin vuoden aikana kolme kohdunkaulantlehdus. Todella kivuliaita ovat aina olleet, hädin tuskin vuoteesta olen lös pääyt. Alaselkä ja alavatsa todella kipeänä, myös kuumeilua ja pissatti koko ajan. Siksi lääkäri epäilikin virtsaputkentulehdusta mutta onneksi tajusivat ettei se sitä ole. Toisilla kerroilla kuuntelivat sitten jo minua kun tiesin kokemuksesta kertoa. Lääkkeiksi olen saanut yleensä kahdet antibiootit sekä puikot. Ennen raskautta minulla oli myös estolääkitys (limakalvoja vahvistava) mutta se piti lopettaa heti kun raskaustesi näytti positiivista. Ilmeisesti kontrollikäynnit raskauden ajan tarpeelliset. Toivottavasti mokoma vaiva pysyisi nyt poissa!

mulla lääkäri totesi tiistaina et on kohdun tulehdus, maanantaina alkoi järkyttävät alavatsakivut. Lääkri paineli alavatsaa ja totesi kohdun tulehdukseksi ja määräsi parit antibiooti,parin päivän pä'ästä kuume nousi 37,5-labrat-kaikki ok;vatsakipuja ei ollut kuin päri päivää ja lämpö ei noussut enempää, lukenu eri paikoista em. tulehduksesta jäin miettimään onko tämä sitteenkään sitä tulehdudta vai jotain muuta

Voisiko joku kertoa, että mitä oireita on jos on tullut kohtutulehdus ja on tehnyt lääkkeellisen raskaudenkeskeytyksen 19. viikolla, ( nyt n. puoli kk aikaa keskeytyksestä )? Olen nyt 15v ja pelottaa että sellainen tulee.. :/ lääkärit kyllä puhui siitä että se on harvinaista ja niinedespäin, mutta millaisten oireiden jälkeen pitäisi hakeutua lääkäriin? jälkitarkastusta ei ole vielä tehty.

mulla ollut nyt jotain reilu 2vkoa alamaha kipeenä, varsinkin istuma-asennossa,tuntuu tosi kipeeltä. olen lukenut mahdollisia syitä kipuun mutten raskaana voi olla koska syön pillereitä ja sukupuolitautia ei pitäisi olla koska olen vakituisessa suhteessa. pitäisikö hakeutua lääkäriin tulehduksen varalta?

Minulla on ollut. Kuume ei ehtinyt nousta paljoakaan, sillä hankkiuduin samantien lääkärille. Ristiselkä ja alamaha olivat kipeänä, sekä valkovuoto oli ruskeahkoa ja haisi todella voimakkaalle. Tulehdus arvot nousevat aina silloin korkealle.

minulla todettiin klamydia ja se on nyt jo hoidettu, jälkitarkastus oli negatiivinen. kuitenki alavatsakivut ovat jatkuneet (kipuja oli jo ennen klamydia lääkitystä), olen koittanu lukea kaikki mahdolliset jutut, mistä tämä voisi johtua. kipu on oikeastaan vasemmanpuoleinen, mutta välillä koko alavatsassa, välillä tulee tajuton kipu ja välillä tuntuu iha pientä painetta.
Kuukautiset ovat tulleet normaalist, syön pillereitä, tässä välissä ei ole ollut ketään partneria, joten uutta sukupuolitautia en ole voinut saada. Hiivat on testattu ja virtsaputkentulehdus, kaikki ok. Papa-kokeeseen täytynee kai tätä menoa mennä, ku ei nuo th:t sen enempää osannu asialle tehdä. tulehdusarvoja ei ole otettu (mitä ihmettelen kovasti). pientä alaselkäkipua on ollut myös, ja tod.näk. silmätulehdus? (en tiiä liittyykö se tähän ollenkaan) ja ei ole ollut kuumetta, yleinen sairauden tunne vaan..
voisiko tämä olla siis kohdunkaulan tulehdusta/sisäsynnytin tulehdusta??? :/

Alkuperäinen kirjoittaja himmel:
Voisiko joku kertoa, että mitä oireita on jos on tullut kohtutulehdus ja on tehnyt lääkkeellisen raskaudenkeskeytyksen 19. viikolla, ( nyt n. puoli kk aikaa keskeytyksestä )? Olen nyt 15v ja pelottaa että sellainen tulee.. :/ lääkärit kyllä puhui siitä että se on harvinaista ja niinedespäin, mutta millaisten oireiden jälkeen pitäisi hakeutua lääkäriin? jälkitarkastusta ei ole vielä tehty.

Kova kipu ja kuume. Sairas olo ylipäätään.

Synnytin ekan muksun 2vkoa sitten ja viikko synnytyksen jälkeen tuli ensimmäinen kananmunan kokoinen hyytymä ja reippaasti verta. Homma rauhoittu niin että nyt 2vkon päästä synnytyksestä tuli sama uudelleen ja kunnon kivun kera. Akuutti ajalla lääkärille ja voilaa kohtutulehdus. En ole vielä ainakaan huomannut kuumetta tosin sairastin vatsataudin tässä samalla, joka hidasti tulehduksen toteamista. Kivusta ja verenmäärästä voi huomata ettei kaikki todellakaan ole hyvin. Nyt sitä pitää vaa syödä kiltisti kahta kuuria ja toivoa parasta.

mulla ollut nyt jotain reilu 2vkoa alamaha kipeenä, varsinkin istuma-asennossa,tuntuu tosi kipeeltä. olen lukenut mahdollisia syitä kipuun mutten raskaana voi olla koska syön pillereitä ja sukupuolitautia ei pitäisi olla koska olen vakituisessa suhteessa. pitäisikö hakeutua lääkäriin tulehduksen varalta?

kokemuksesta voin kertoa että raskaaksi voi tulla vaikka syöt pillereitä, on se epätodennäköistä, mutta mahdollista. Itse tulin raskaaksi pillereitä syömällä. abortti vaihtoehdoista ainoa ja siihen päälle vielä kohtutulehdus.

Nyt 2 vuotta abortin jälkeen alkoivat kovat alavatsa kivut joita tutkittiin 5kk ennen kuin eräs lääkäri ymmärsi kohdunkaulantulehduksen sekä kystan vaivaavan.

CRP ei ollut koholla lämpöilyä lähes tauotta 37-37.5

....mulla kans alavatsakipuja ja kipu menee myös alaselkään....epäilen itse,että munasarjoissa on kystia,on ennenkin ollut vasemmalla puolella...ja nyt taas ollut kivut pari päivää....ei ole kivaa....

Sukupuolitaudin voi saada myös vakisuhteessa, vaikkette ois koskaan ollu kenenkä muun kanssa. Kondomi suojaa sukupuolitaudeilta.

Yhteistyössä