***KOHTI HOIKEMPAA HEINÄKUUTA vko 1****

hyvin o lähteny laihdutus käyntiin,kertaakaan en oo viel repsahtanu! :D tietty eihän täs oo kauheen monta päivää takana,mut kuiteskin!
liikuntaa tarttis kyl lisätä,sitä ei oo tullu harrastettuu ny laisinkaan! maanantaina alkaa onneks jumppa!
 
Toivottavasti pääsen vielä mukaan! Olin mukana tossa joojoo:n edellisessäkin ketjussa.
Tässä näyttääkin nyt olevan ihan hirveesti porukkaa.
Nyt vaan olis tuki tarpeen, sillä pudotettavaa olis paljon. Kesään mennessä jos sais edes 10-15 kiloo pois, niin olis aivan mahtavaa...

Nimi Emma99
Pituus 159cm
Aloituspaino 88,5kg
Tavoitepaino 65 kg
Paino nyt
Pudotettu
Viikkopudotus
Punnituspäivä Perjantai
 
Iltaa!

Mulla tää syöminen painottuu iltoihin, eli päivisin ei juurikaan ole nälkä niin tottakai illalla sitten syötättäisi koko ajan!
Tein itselleni herkku iltapalaa kun sekoitin puoli purkkia rahkaa, purkillisen ihan tavallista appelsiini jogurttia ja kaksi mandariinia sekaisin... Teki mieli jotain hyvää ja tuo kyllä oli hyvää! Nyt tekisi mieli vielä ruisleipää ja lämmintä kaakaota ja jos nälkä olisi niin tottakai ottaisin mutta eipä tässä nälästä taida olla kyse, enemmänkin mieliteosta ja tottumuksesta.

Tuleeko muille jostain ruuasta sellainen päähänpinttymä ettei esim. voi mennä nukkumaan ennenkuin on sitä saanut? Esim. itselläni on useastikkin käynyt niin että olen jo sängyssä lukemassa jo kohta rupeamassa nukkumaan kun yhtäkkiä rupeaa mieli tekemään esim. leipää tai jogurttia tai jotain. Päivän kalorit on jo käytetty, mutta en kerta kaikkiaan saa ajatusta pois siitä kyseisestä ruuasta. En saa unta ennekuin olen käynyt syömässä. Useinkaan kyse ei ole suuresta määrästä ruokaa, eikä välttämättä herkuista, mutta ärsyttää tuollainen kun on jo pessyt hampaat ja asennoitunut nukkumiseen. :headwall: Ei ruoka hallitsee mun ajatuksia joskus liikaakin.

Liikkunut en ole tänään juuri yhtään, herkuton tammikuu pitää edelleen. Kasviksia liian vähän tullut syötyä, hedelmiä kyllä ihan hyvin. Täytyy varmaan käydä syöttämässä nämä mun tämän päivän syömiset kiloklubiin ja katsoa että saan tarpeeksi kaloreita. Kun mulla se vika kun yritän syödä terveellisemmin, rajoitan kaloreita ihan liikaa ja tunnen huonoa omatuntoa vaikka söisin ihan terveellistä ruokaa.
 
Heipsis, saakos vielä liittyä joukkoon mukaan? :)

Aloitin nyt heti uudenvuoden jälkeen pienen elämäntapamuutoksen, jolla olisi tarkoitus lähteä loputkin raskauskilot plus vähän päälle veks kesään mennessä. Painonvartijoissa olen joskus työpaikan kautta tehnyt Power Startin jolla lähti kuukaudessa 4kg tosi helposti ja nälättä. Nyt yritän muistella niitä ohjeita ja keventää raskasta olemustani!

Tässä mun tiedot:

Nimi RockMummy
Pituus 171cm
Aloituspaino 75,6kg
Tavoitepaino 60-65kg, mikä näyttää peilistä sitten hyvälle :)
Paino nyt 75,6kg
Pudotettu 0kg
Viikkopudotus -
Punnituspäivä Maanantai

Loppuraskaudesta painoin yli 90kg, olin siis melko iso ja nyt haluaisin taas juosta lapsen perässä puuskuttamatta :) Vaikka olen indeksin mukaan vaan lievästi ylipainoinen niin huomaan kyllä itse että kaikki pienetkin asiat hengästyttää ja kunto on huono. Raskauskilot lähti alussa tosi helposti, melkein 15kg ihan helposti, mutta se viimeinen rutistus vielä puuttuu. On tullut mässäiltyä ihan kauheasti miehen kanssa, nyt ollaan molemmat tällä samalla ruokavaliolla niin uskoisin että onnistuu! Vauva meillä nyt siis 7kk vanha.

Ryhmä antaa aina voimaa laihduttaa joten tsempataan yhdessä!!! :heart:
 
Kiva että oot taas mukana Emma99 ja tervetuloa RockMummy. :wave:

Uh, ollaan pian lähdössä kyläilemään, ja siellä syödään loppiaisateria, eli jouluruokaa..! Siis kaikki kinkut ja laatikot ja muut härpäkkeet. Pakko sinne on silti mennä ja ruokaa syödä, kun itse kutsutin meidän perheen aterialle. No, jos ottais ruokaa kohtuudella, ja kinkkuhan ei lihota ja eiköhän pöydästä salaattiakin löydy. :)
 
Kiva, että vielä mahtuu mukaan ;)

Eihän jouluruoka niin pahasta ole välttämättä, joojoo! Ainakaan jos syö kohtuudella.
Mulla onneksi pysyi toi mun paino suht.samassa joulun aikana, ettei ainakaan tarvi nyt mistään ihan uusista lukemista alkaa pudottamaan. Sikäli kyllä outoa, että yleensä muuten syön aikasta vähän ja terveellisesti ja nyt on kuitenkin tullut syötyä suklaata ym ym. ja siltikään ei ole paino noussut. Uskon karppaamiseen ja hiilihydraattien vähentämiseen, mutta se on mulle tällä hetkellä (kahden lapsen yh:na) liian monimutkaista noudattaa, kun tarvitsis tehdä lapsille eri ruoat ym. Yritän pienentää annoskokoja ja noudatan suurpiirteisesti painonvartijoiden pisteitä.
 
Emma99 sulla näyttäis olevan samanlaine tilanne ku mullaki, samanpainosia ja yhtä paljon tiputettavaa. Toivotaan että molemmat saadaan AINAKI se 10 kg kesään mennessä pois!

Meillä oli jo ensimmän väittely miehen kanssa tästä mun karppaamisesta. Aina sanoo ku valitan kuinka lihava oon että pitäis asialle sitte tehä jotain jos vaivaa. ( vaikka häntä ei kuullemma mun kilot haittaa :) ) Niin nyt kun sitte oon vihdoin saanu itteäni niskasta kiinni niin miestä ottaa päähän ku ei voida syödä mitään "normaalia" ruokaa ja aina vaan wokkia ja vihanneksia ja salaatteja. oon kyllä sanonu että voin hälle tehä perunoita ym mutta ei kuullemma oo sama jos syödään eri ruokaa..huoh. no eiköhän se tästä. saa mies tyytyä kohtaloonsa, koska minähän oon nyt päättäny pitää pääni tässä asiassa.! :D

Oon tavannu käydä nelisen kertaa viikossa salilla paitsi nyt joulun aikaan oli 2 viikon tauko. Nyt ku oon sitte taas alkanu käydä tuntuu kaikki tosi raskaalta. Bodypumpissa ei meinaa jaksaa samoilla painoilla ja steppi ym aerobiset tuntuu tosi raskailta. Pohdiskelin että saako 2 viikon tauko jo näin suuren muutoksen alaspäin ( oon kuitenki käyny jo puolisen vuotta aktiivisesti, raskauden ajan laiskottelin mutta ennen sitä kävin myös aktiivisesti parisen vuotta) vai johtuuko karppauksesta? Kun eikö elimistö ota energian ensin hiilihydraateista ja vasta sen jälkeen muusta? Onko esim rasvan polttaminen elimistölle raskaampaa kuin hiilihydraattien ja tästä syystä ei meinaa jaksaa?

ps. Olen siis idiootti :D
 
Täyttelin eilen mun syömisiä kiloklubiin ja ihan ok kamaa olen syönyt, mutta kamala järkytys kun huomasin että saatan juoda yli litrankin maitoa päivässä yksinäni!? :eek: Ennen en nimittäin juonut kuin lasin, korkeintaan kaksi mutta nyt raskausaikana siitä on tullut yksi himoistani. Tähän asti olen juonut kevytmaitoa, mutta jos sitä näitäkin määriä menee niin varmaan olisi syytä vaihtaa rasvattomaan maitoon.
Toinen himon aihe on lämmin maitokaakao, osaksi tietenkin maun takia mutta osaksi myös siksi että meillä masuvauva tykkää siitä ja nuo potkut on näin ensikertalaisesta niin ihania että oikein tekee mieli juoda kaakaota niin saa tuntea sen mylläyksen... :heart:

Minkälaisilla väleillä te muut syötte? ts. kuinka usein päivässä? Itse syön aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Olen huomannut että tulee syötyä kerralla paljon vähemmän ja sitä syömistä pystyy hillitä paremmin kun syö säännöllisesti ja ei pääse kamala nälkä yllättämään.

Aamupalana syön yleensä pari dl all bran muroja joihin pilkon yhden tai pari hedelmää (tänään mandariini ja puolikas banaani) ja siihen n. 2 dl maitoa.

Lounas on yleensä edellisen päivän tähteitä + siihen lisänä esim. vihannessekoitusta, porkkanan paloja tai jotain muuta lisuketta.

Välipala on usein joku hedelmä tai pari esim. banaani, pari mandariinia, päärynä tms. Tänään tosin söin ruisleivän päällysteillä ja mukin lämmintä kaakaota

Päivällinen on taas jotain kotiruokaa kasvislisäkkeellä

Iltapala saattaa olla pari ruisleipää päällysteillä ja maitokaakao, jos olen syönyt päivällä leipää välipalaksi niin otan esim. hedelmärahkaa tms.
Tykkäsin tehdä marjasmoothieta mutta kun pakastemarjoja ei saisi listeria vaaran takia käyttää ilman kuumennosta ja jotenkin koen sen kamalan vaikeaksi nyt... :ashamed:

Näillä yritän mennä eteenpäin ainakin raskauden loppuun asti, katsotaan miten aloitan laihdutuksen sitten kun vauva on syntynyt ja imetys loppunut.
 
Moi Jutt!

Niinpä sitä painoa löytyy yhtä-paljon, mutta mulla toi pituus on kyllä melkein kymmenen senttiä vähemmän :( mutta kuiteskin tsemppiä myös sinulle ja ainakin 10 kiloa on saatava kesään mennessä pois!!! Kiva kun täällä saa kannustusta,
Käyn kanssa 3-4 kertaa viikossa kuntosalilla, olen huomannut, että jos en syö hiilihydraatteja, niin mulle tulee huono olo. Siitä olen päätellyt, että ehkä mulle ei täysin sovi se ruokavalio, varsinkaan kun urheilee niin paljon.
Mulla on tosiaan painoa näin paljon urheilusta huolimatta, mutta puolustuksekseni voin sanoa, että lihasmassaakin sitten löytyy aika paljon ja rasvaprosentti ei ole niin paha kuin tällä painolla vois olla B)
 
Mäki haluaisin tietää mun rasvaprosentin! Koska siis omasta ( ja myös muiden, vaikken tiedä voiko täysin luottaa ;) ) mielestä en kuitenkaan näytä niin painavalta kuin mitä oon. Paljonkohan sellaset puntarit maksaa jotka senki ilmottaa ja kuinka on luottamista? Ja lihastakin löytyy vaikkakin pitäis ehkä ruveta venyttelemään enemmän että lihaksistaki tulis pitkät eikä lyhyet ja paksut, pökkylät.
 
Karpit hoi!

Voisitteko kertoilla, mitä te päivän aikana syötte. Luin tuolta karppien keskustelusta, että proteiiniakaan ei saa olla liikaa (esim. broileri ei ole niin hyvä vaihtoehto kuin rasvainen possu). Ja nyt totean, että karppaamisesta huolimatta paino ei tipu siinä määrin kuin pitäisi, vaan sahaa edestakaisin. Eilen mulla oli kans hankala päivä, teki koko ajan mieli kaikenmoisia herkkuja.
 
Rasvaprosentin voi mittauttaa ainakin useimmilla kuntosaleilla, niin ei tarvi ostaa omaa laitetta, tosin ei kai ne nykyään niin paljon maksakaan, halvimmillaan ehkä n. 30-40 euroa. Joo, munkin pitäis venytellä lihaksia enemmän. Mulle voi laittaa yksityisviestiäkin, jos tahtoo keskustella painonpudotuksen ihmeistä :)
 
Mulla on mennyt eka viikko aikalailla metsikköön. :headwall: Kyllähän painon on pakko olla vähän tippunut, kun viime perjantaina oli kauhia herkkuturvotus, mutta paljon on petrattavaa. Mutta miehen loma loppuu (onneksi :D ) pian ja ens viikolla päästään taas normaaliin arkeen. Nyt on ollut kaikenlaisia ylimääräisiä reissuja ja kyläilyjä, eikä ruoka-ajat ole olleet säännöllisiä. Juu-u, selittelyltä kuulostaa, mutta totta se on... :whistle:

MinttuPinja, silloin kun karppasin, niin laskin alussa tarkkaan makrot Finelin sivuilla http://www.fineli.fi/foodbasket.php?lang=fi. Näin opin syömään oikein (siis karpisti) ja pian homma sujui selkäytimestä. Rasvan määrä ihmetytti ja alussa oli ongelmana se, että miten saan sitä tarpeeksi päivän mittaan, kun protskuja ei saanut syödä liikaa. Lorautin salaattiin reilusti oliiviöljyä ja valkkasin aina täysrasvaisen vaihtoehdon. Tämä oli tosi vaikeaa, kun koko aikuisikäni oon koittanut syödä vähärasvaisesti. Kun aloin nostamaan hiilareita ja vähentämään rasvaa, olikin karppina olo paljon helpompaa. Söin paljon paistettuja kasviksia, lihaa, munia, uunissa tehtyjä kasvis-lihalaatikoita ja kerma-aurakastiketta jonkun lihan ja jäävuorisalaatin kanssa. Kannattaa lainata kirjastosta keittokirjoja joissa on vähähiilarisia ruokaohjeita. Karppaus.infon sivultakin löytyy ohjeita: http://karppaus.info/resepti/index.php
 
karppauksesta ku lukee niin tuntuu että ei oikeen mee ihan nappiin tää mun ruokavalio. hitto vie. nyt tuntuu että ei oo varmaan paino laskenu yhtään, toivotaan että oon väärässä. Mutta tää eka viikko on nyt vaan tällasta mun omaa sovellusta, jossei paino oo tippunu ku huomenna meen puntarille pitää vissiin ottaa vähän enemmän asiaks hankkia tota tietoa. vaikeeta vaan tosiaan ku mies ei suostu tekemään omia sapuskoja vaan haluaa syödä samaa kuin minä ja sitten valitetaan ruuasta, huoh. onneks lapsi on vielä niin pieni että sillä on ihan omat ruokansa niin on edes vähän helpompaa :)

mullaki on nyt eilisen ja tän päivän ollu koko ajan sellanen olo et tekis mieli syödä, ei oikeestaan herkkuja hirveesti mutta ylipäätään KAIKKEA! noh toivotaan että vatsalaukkuki vähä pienenis tässä ettei tulevaisuudessa tarvis syödä niin suuria määriä. (toiveajattelua :D)

muaki kiinnostaa tietää mitä muut karppaajat syö niin voi sitte vähä matkia ja suunnitella samanlaista linjaa. pitäis mennä kirjastoonki lainaamaan se karpin keittokirja ku joku sitä mulle suositteli, ja tykkään enemmän kattoo ruokaohjeita kirjoista ku netistä.

huomenna punnituspäivä meikäläisellä, toivotaan että puntari on hyvällä päällä ;) tsemppiä muillekki!
 
Jutt, lainaa myöskin Varpu Tavin "Laihdu ilman nälkää - Hiilihydraattitietoista kotiruokaa", tuo Karpin Keittokirja kun sisältää enimmäkseen "herkkuruokaa". Ja onhan se päivänselvää, että jos syö vaan kerma-, voi- (ja sen sellaisia) herkkuja, ei painokaan putoa. ;) Tuossa Tavin kirjassa on myös hyviä ohjeita ja neuvoja, jotka kannattaa sisäistää. Lisäksi suosittelen (edelleenkin :)) Salmenkaidan ja Tavin yhteisteosta "Laihdu ilman nälkää hiilihydraattitietoisella ruokavaliolla". Se on hyvä ja kattava kirja vähähiilarisen elämän saloihin :)
 
okei kiitos joojoo, pitää pistää korvan taakse. huomenna jos pääsisi kirjastossa käymään niin vois kattella löytyykö sieltä tollasia opuksia.

Mutta minä lähden nyt kokeilemaan zumbaa :D naurattaa vähän itseäkin.
 
Tänä aamuna käväsin puntarilla ja nyt oon onnellinen =) näytti 84,7 elikkä siis 3,3 kg on viikon aikana lähteny. Olkoon vaan mitä nesteitä tykkää mutta joka tapauksessa oon 3,3, kiloo kevyempi :)
 
Perjantai on mun punnituspäivä, ja reippaana tyttönä jännittäen astuin aamulla vaa-alle. Iloiseksi yllätyksekseni paino oli tippunut! Tän aamun lukemat oli 86,2. Viikkotiputus on siis 2,4 kg. Nesteitä, nesteitä joo, mutta onpahan ainakin ne jo pois =)
 
Mä punnitsen poikkeuksellisesti vasta ens viikon alussa. Oon täällä lomilla edelleen ja haluan luvun omalta vaa'altani koska sille sitten joka perjantai tuomiolle nousen =) Pakkasten takia viivästyi kotiinlähtö, mutta onneksi se ei näin äitiyslomalla olekaan päivän päälle... tosin täällä mummun hoivissa tulee repsahdeltua harva se päivä ainankin vähän :kieh: mutta kotona sitten.... taas kuri päälle.
Hienoja pudotuksia muilla jo ensimmäisellä viikolla, se motivoi kummasti :flower: !!
 
Moi! Ajattelin kanssa lähteä mukaan, kun ois tarkotus pudotella liikakilot =) . Joten tästä se lähtee.
Nimi minttu
Pituus 170 cm
Aloituspaino 118 kg
Tavoitepaino 70 kg
Paino nyt 118 kg
Pudotettu --
Viikkopudotus --
Punnituspäivä perjantai

 

Yhteistyössä