Täyttelin eilen mun syömisiä kiloklubiin ja ihan ok kamaa olen syönyt, mutta kamala järkytys kun huomasin että saatan juoda yli litrankin maitoa päivässä yksinäni!?
Ennen en nimittäin juonut kuin lasin, korkeintaan kaksi mutta nyt raskausaikana siitä on tullut yksi himoistani. Tähän asti olen juonut kevytmaitoa, mutta jos sitä näitäkin määriä menee niin varmaan olisi syytä vaihtaa rasvattomaan maitoon.
Toinen himon aihe on lämmin maitokaakao, osaksi tietenkin maun takia mutta osaksi myös siksi että meillä masuvauva tykkää siitä ja nuo potkut on näin ensikertalaisesta niin ihania että oikein tekee mieli juoda kaakaota niin saa tuntea sen mylläyksen... :heart:
Minkälaisilla väleillä te muut syötte? ts. kuinka usein päivässä? Itse syön aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Olen huomannut että tulee syötyä kerralla paljon vähemmän ja sitä syömistä pystyy hillitä paremmin kun syö säännöllisesti ja ei pääse kamala nälkä yllättämään.
Aamupalana syön yleensä pari dl all bran muroja joihin pilkon yhden tai pari hedelmää (tänään mandariini ja puolikas banaani) ja siihen n. 2 dl maitoa.
Lounas on yleensä edellisen päivän tähteitä + siihen lisänä esim. vihannessekoitusta, porkkanan paloja tai jotain muuta lisuketta.
Välipala on usein joku hedelmä tai pari esim. banaani, pari mandariinia, päärynä tms. Tänään tosin söin ruisleivän päällysteillä ja mukin lämmintä kaakaota
Päivällinen on taas jotain kotiruokaa kasvislisäkkeellä
Iltapala saattaa olla pari ruisleipää päällysteillä ja maitokaakao, jos olen syönyt päivällä leipää välipalaksi niin otan esim. hedelmärahkaa tms.
Tykkäsin tehdä marjasmoothieta mutta kun pakastemarjoja ei saisi listeria vaaran takia käyttää ilman kuumennosta ja jotenkin koen sen kamalan vaikeaksi nyt... :ashamed:
Näillä yritän mennä eteenpäin ainakin raskauden loppuun asti, katsotaan miten aloitan laihdutuksen sitten kun vauva on syntynyt ja imetys loppunut.