kohteleeko isovanhemmat lapsenlapsia samalla tavalla ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hehkulamppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hehkulamppu

Jäsen
17.05.2007
144
0
16
Mun äiti ei ole koskaan ollut kiinostunut minun lapsista.Minulla on myös sisko ja siskon lapsi on äitini silmäterä.Sisko on minua paljon nuorempi ja on aina kulkennut elämässä omia teitä ja sähllännyt vähän siellä täällä.Hän ei oikein osaa pitää työpaikkoja eikä hoitaa raha asioita.Hänelle syntyi yhden yön suhteesta lapsi. Äitini taas viettää eläkepäiviä ulkomailla.Koska sisko on yksinhuoltaja , hän asuu suomessa ollessaan aina siskon luona.Hän aina kehuu miten paljon lapsi on edistynyt kasvannut ja kehittynyt.Mun lapsia hän on hoitannut ehkä pari kertaa koko elämänsä aikana lpset lähes aikuisia.Siskon lapsi hän hoitaa jatkuvasti.Omat lapset ovat myös huomanneet että siskon lapsi merkitsee mummille enemmän kuin he.Olen joskus yrittänyt jutella äidin kanssa asiasta. hän sanoo vaan että höpö höpö...Siskoni on aika kova vaatimaan asioista ja saa yleensä haluaamansa..Minä taas en kehtaa asioita pyytää vaan pärjään mielellään omiillaan.Mietinkin että onko siskon lapsi todella mummille tärkeämpi kun muut vai onko tämä tilanne syntynyt sen takia että sisko osaa vaatia ja saada haluaamansa ?Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta tilanteesta ?

Alkuperäinen kirjoittaja Hehkulamppu:
Alkuperäinen kirjoittaja MeMyselfandIrene:
Mun esikoinen on vanhempieni ensimmäinen lapsenlapsi. No ei varmaan tarvi sanoakaan :whistle:

Sen voi ihan hyvin ymmärtää esikoisen kohdalla. Mun vanhin oli myös esikoinen.
Mutta ei mun äitiä vaan kiinnostannut

Kurjaa... Meillä kuitenkin kaikki lapsenlapset saavat isovanhemmilta huomiota, esikoinen on ehkä hitusen halutumpi yökyläilijä. Muuten joulu- yms. lahjoja, tulee kaikille samalla tavalla.

Minä kohtelen siskonlapsiani samalla tavalla, saavat saman huomion, samanarvoiset lahjat, yhtä paljon laatuaikaa tädin kanssa ja muuta vastaavaa.

Mutta heissä on yksi, jota kohtaan tunnen eri tavalla, yksi joka on syntymästään saakka ollut rakkaampi, kaltaisempi, omempi, ja joka on, äitinsä sanoin, vauvasta asti reagoinnut minuun toisin kuin kehenkään muuhun lähipiirin ihmiseen.

Tunnen asiasta välillä syyllisyyttä. En kovin suurta, mutta syyllisyyttä kuitenkin.

Piika-äiti

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Minä kohtelen siskonlapsiani samalla tavalla, saavat saman huomion, samanarvoiset lahjat, yhtä paljon laatuaikaa tädin kanssa ja muuta vastaavaa.

Mutta heissä on yksi, jota kohtaan tunnen eri tavalla, yksi joka on syntymästään saakka ollut rakkaampi, kaltaisempi, omempi, ja joka on, äitinsä sanoin, vauvasta asti reagoinnut minuun toisin kuin kehenkään muuhun lähipiirin ihmiseen.

Tunnen asiasta välillä syyllisyyttä. En kovin suurta, mutta syyllisyyttä kuitenkin.

Piika-äiti

Näinhän se on vanhemmillakin, joku eniten lähinnä sydäntä vaikka kaikki rakkaita!
Nyt iso-äitinä yritän olla tasapuolinen ja pitää saman verran yökylässä, tosin välillä joku voi tarvita vähän enemmän hoitoapua, onneksi lapseni ymmärtävät.
Yleensä uusin lapsenlapsi on aina aikansa ihmeellisin, kun ne vauvat vaan ovat!
Kaikki kuitenkin omanlaisiaa ja niin rakkaita että kyynel tahtoo tulla silmään!
Itse olin aina se jonka lapsista isovanhemmat eivät kummemmin välittäneet, koskaan ei kukaan isoista ollut yökylässä. Kuopus joskus oli, hänet sainkin vasta vuosien päästä melkein yksin!

miehen vanhemmat viettävät aikaa enemmän tyttäriensä lasten kanssa kun meidän.muut saavat kaiken maailman lahjoja kun taas meidän lapsista ei olla edes kiinnostuneita eikä meidän luokse viitsi edes kylään tulla kun vasta synttäreille

mä tunsin ensin syyllisyyttä kun miedän tyttö on ukkinsa lellikki mut nyt en enää yritäkään tasoitella; mummi ei ole lastamme huomioinut juuri mitenkää, ei edes puhu lapselle jos hänen tyttönsä lapset on kylässä. joskus kun mennään kylään saattaa puhua puhelimessa niin kauan et me kyllästytään odottaan ja lähdetään pois...koskaa ei tuu meille kylään, poikansa synttäreillä käy... joten kun ukki tulee meille annan tytän nauttia lellimisestä täysin siemauksin vaikka muut ukin lastenlapset ei saakaan samaa huomiota...

Alkuperäinen kirjoittaja vitsa:
miehen vanhemmat viettävät aikaa enemmän tyttäriensä lasten kanssa kun meidän.muut saavat kaiken maailman lahjoja kun taas meidän lapsista ei olla edes kiinnostuneita eikä meidän luokse viitsi edes kylään tulla kun vasta synttäreille

Meillä just näin. Ehkä kokevat tyttäret sit läheisimmiksi ja lapsenlapset kans.

Ei todellakaan. Esikoinen saa aina miehen äidiltä syntymäpäivälahjan mutta kuopus ei saa. Joululahjaksi esikoinen sai suklaata, kirjan ja auton, kuopus sai vain liian pienet kudotut hanskat.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:

Piika-äiti
Ymmärrän että näin voi olla ja että sille ei mitään voi.Olen joskus vuosien varrella ihmetellyt kun mummia ei yhtään kiinnosta ..itsekin olen ollut 3 lapsen yh ja vuorotöissä.Äitini ei koskaan tarjonnut apua.Siskolle se tarjoilee apuaan niin että sisko voi asua baareissa..Hmmm

Minun lapsi on enemmän tekemisissä ja enempi huomioitu kuin sisaruksieni, mutta se johtuu vain siitä, että itse pidämme enemmän yhteyttä äitiini. Sisarukset pitävät silloin, kun jotakin tarvitsevat. Me ollaan lähes päivittäin tekemisissä.

Meillä mun porukat tykkää esikoisesta; tyttö enemmän, se on saanut ja saa kaikkea enemmän, kalliimpia juttuja, kuin poika.

Anoppi taas tykkää pojasta enempi, tyttö on sen mukaan miten sen nyt sanoisi; turhempi, tyhmempi. Ei kyllä niin kärkevästi, kuin sanoin, mut..-

MÄ olen ainut lapsi ja porukat oli vastaan toista lastenlasta, olisko se syynä ja anoppi palvoo ainoaa poikaansa jonka sai tyttöjen jälkeen monen vuoden odotus palkittiin jne jne. Mutta...

|O

Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:
Minun lapsi on enemmän tekemisissä ja enempi huomioitu kuin sisaruksieni, mutta se johtuu vain siitä, että itse pidämme enemmän yhteyttä äitiini. Sisarukset pitävät silloin, kun jotakin tarvitsevat. Me ollaan lähes päivittäin tekemisissä.

Mie vielä lisään, että lahjoissa ja muissa jutuissa huomioidaan samaan tapaan kaikkia. Vain aika kyseessä :)

Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:

Mie vielä lisään, että lahjoissa ja muissa jutuissa huomioidaan samaan tapaan kaikkia. Vain aika kyseessä :)

Yhteistyössä