Kohtalotovereita, kova kyhmy rinnan alla?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sannukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sannukka

Vieras
heips!
Ajattelinpa kysellä täältä, kun löysin itseltäni reilu 2 vkoa sitten kovan kyhmyn rinnan alta, eli juurikin kaarituen kohdalta, että onko kenelläkään ollut vastaavaa? Aion kyllä lääkäriin marssia heti kun mahdollista, ellei tuo häviä. patti on n 1cmx0,5cm ja kova, eikä ole kipeä. Vähän vaan hirvittää, ettei ole syöpää...
 
Juu, löydän noita patteja rinnasta joka kuukausi :) Olen käynyt lääkärissä kuvauttamassa patteja. Rinnat kuulemma elävät kuukautiskierron mukaan. Kannattaa silti käydä mahdollisimman pikaisesti lääkärissä.
 
jos patti on kova, kiinteä ja selkeärajainen eikä kovin kipeä, on todennäköisesti kyse rasvapatista tai hyvänlaatuisesta kudoskasvaimesta eli fibroadenoomasta. Multa on poistettu vaaraton fibroadenooma vasemmasta rinnasta kun kasvoi niin isoksi ja alkoi painaa masultaan ollessa ikävästi. Kaikki kyhmyt kuitenkin kannattaa tutkituttaa!!!
 
mulla on myös tullut patti rinnan alle jo noin puolitoista vuotta sitten ja nyt tänään huomasin oikean rinnan nännin alapuolella tavallaan kohouman siitä toisesta patista.onko jotain vakavaa ?
 

Yhteistyössä