Kohtalontovereita?

Annubella: Ihanaa että kaikki menee siellä hyvin! :):heart:

Minäkin olin alkuun sitä mieltä että ravaan niitä sydänääniä kuuntelemassa harvasen päivä, ja olenhan niitä käynytkin kuunteluttamassa. Varsinkin alkuraskaudessa. Nyt vain piti perua yksi aika kun tuli ultra melko lähelle kyseistä päivää, vaan kävikin niin että nyt on molemmat peruttu. Mietin että sinnittelen sinne seuraavalle neuvolakäynnille (2.4). Kyllä minä kaksi viikkoa vielä selviän. Jospa nuo liiketuntemuksetkin hiukan vahvistuvat niin saa jotain elonmerkkiä.
Kerran vain kävi niin kun niitä ääniä ei löytynytkään, pieni paniikkihn siinä iski päälle. :) Tuumiskelin silloin että ei tule turhaa stressiä jossei ne jostain syystä kuulukaan. Vaan olihan se niin pieni silloin ja vilkas kuin mikä, karkuun meni doppleria. :)

Rakenneultran jälkeen sitä varmaan alkaa olla jo hieman rauhallisempi olo, on jo nyt oikestaan. Vaan vielä ei jotenkin uskalla huokaista kuitenkaan, ne peikot kytee tuolla takaraivossa.
Vaan eikös se ole aika harvinaista että ilman mitään syytä ne vedet sieltä ulos tulee ja vaavi perässä..:whistle:

Onkos muilla muuten ollut ummetuksesta vaivaa?
Itsellä on parina päivänä ollut kyseistä ongelmaa ja ikävää oloa ja painettahan se luo tuolla alapuolelle..En tiedä pitäisikö jotain lääkettä hakea varalle apteekista?

Surusilmät: Ite just aamulla sekotin maidon sekaan levolaccia kun tuntuu tuo vatsa menevän helposti kovaksi..nyt odotellaan koska alkais toimimaan. Ohjeessa sanottiin, että kahden tunnin päästä tulee pakottava tarve..ei auta ihan vielä kauppaan lähteä:)

Hei vaan kohtalotovereille! Kiva kuulla että Surusilmillä ja Annubellalla vuodot pysyneet poissa. Eiköhän tillä kumallakin mene jatkossakin hyvin kun vuotojen loppumisesta jo niin paljon aikaa. Vaikka se pelkohan varmaan kulkee jollain tavalla mukana loppuun saakka. Voimia Surusilmille vuosipäivän kohtaamiseen, toivottavasti sen jälkeen pystyisit alkaa oikeasti nauttimaan tästä raskaudesta!

Täällä vuotoja edelleen samalla kaavalla eli aina muutaman rauhallisemman päivän jälkeen taas vuotaa. Viimeksi viime yönä ja tänä aamuna lorautti tosi reippaasti aika tuoreen näköistä verta, mutta nyt tällä hetkellä taas ei vuoda. Annubella kyseli antibiootista ja olen siis tällä hetkellä antibioottikuurilla kun viimeksi kontrollikäynniltä otetussa bakteeriviljelyssä oli kasvua. Mutta vuotoihin tuolla kuurilla ei ole ollut mitään vaikutusta. Kipuja täälläkin nivusissa, välillä niin voimakkaasti että olin jo varma kohtutulehduksesta, mutta tällä kertaa taisi vaan ennakoida tuota vuotoa. Mä en jaksa enää uskoa että nuo vuodot loppuisi tän raskauden aikana, kertyis vaan nuo viikot nopeammin että pienellä olisi mahdollisuus selviytyä vaikka vedet ennenaikaisesti menisi.

Liikkeet mulla tuntuu jo aivan selvästi, välillä ihan mahanpäältäkin kunnollisina potkuina. Mulla varmaan liikkeet tuntuu niin hyvin kun istukka on takaseinässä. Helpotaa kummasti aina vuodon jälkeen kun tuntee liikkeet!

Mites Äippäällä menee kun ei ole pitkään aikaan kuulunut?

Sussu80:Kiitos, raskas päivä tulee varmasti olemaan, mutta siitä selvitään.
Niinhän tässä luulisi, että kaikki sujuu nyt hyvin loppuun asti. Mitään syytä ei pitäisi uudelle km olla, jos rakenteet on sitten kunnossa.

Toivotaan että edes hiukan sinulla rauhoittuisi nuo vuotelut kuitenkin. Hyvä että olet sen antibioottikuurin saanut, toivottavasti siitä on apua. :)
Seurataanko hematooman kokoa vielä?

Eilen oli kyllä varsinainen kipuilupäivä, joka puolelle särki ja kolotti.
Tuntuu että virtsarakkokin kun täyttyy, tulee aikamoinen paine ja särky sinne alueelle? Voiko vaavi painaa sitä jotenkin?

Viikkojen kertymistä tässä taitaa itse kukin odotella malttamattomana.
Voikun olisikin jo pidemmällä..
Mites tosiaan äippää, viikkoja siellä alkaa olla jo hyvin kasassa? :)

Äippää: Mukava kuulla että kuitenkin sielläkin porskutetaan vielä etiäpäin :)
Voi kun olisi ne sinun vuodot lakanneet kokonaan! Hyvä merkki ilmeisesti kuitenkin kun viikon verran jo poissa pysyivät? Osasivatko sanoa mistä vuoto tulee? Onko hematooma pienentynyt?

Täällä hermoillaan kipujen kanssa, alavatsalla molemmilla puolilla tuolla sivussa jomottelee tosi ikävästi varsinkin aina iltaisin, muutenkin on ollut kipuilua suht paljon. Tulee vain väkisin mieleen ne vesienmenokivut, vaikka nämä eivät sellaisia olekaan. :/
Iskias myös tekee tuhojaan, saan hampaat irvessä kärvistellä. Mies yrittää hieroa tuota selkää ja jalkoja. Tuntuu pikkaisen onneksi auttavan.
On se vaan tympeä kun se säteilee joka paikkaa se särky, siitäkin tulee vain
stressiä kun kuvittelen niiden olevan supparikipuja.:stick:
No, kaikki kivut nyt mun mielestä viittaa heti keskenmenoon, kohtuhan se ei
missään nimessä voi vain kasvaa...:rolleyes:

Lauantaina olisi meidän pienen muistopäivä, itku on ollut aika herkässä tällä viikolla.

Mies tunsi täällä ekat potkut pari pv sitten, pikkuinen melskaa mahassa kyllä välistä siihen malliin että elossa siellä vielä ollaan. Oonkin ollut ihan hermona välillä kun ei olla mitään konkreettista elonmerkkiä saatu. Maanantaina olisi neuvola, siellä saa onneksi purkaa tuntojaan ja kuulla vihdoin ne sykkeet.
Rakenteeseen olisi vielä se päälle 2 vk. Jännittää. :)

Miten muilla tulee supistuksia? Eivät ole kivuliaita mutta välistä tosi ikäväntuntuisia. :(
Mulla on lähtenyt taas välistä pahenemaan, työt ja stressi selkeästi tuottaa niitä enemmän. Jo 6h seisomatyö tekee sellaiset kivut illalla että oksat pois.

Mites muilla mammoilla? Sussu80?

Paljon positiivista mieltä kaikille, viikot ja kuukaudet ne vaan vähenee. Toivottavasti kaikilla tuhisee kohta pienet nyytit sylissä. :heart:

SS rv 18+4

Pitkästä aikaa...
Täällä vuotelut sen kun jatkuu :( Koko maaliskuun on tullut vuotoa, en muista että olisi ollut ainuttakaan vuodotonta päivää. Kaksi kertaa on tullut ihan kunnolla kirkasta verta, muutoin se on ruskeampaa, vetisempää, vähäistä. Nyt onneksi pääasiassa jotain limansekaista ruskeaa... Mutta kuitenkin on tämä ahdistavaa, ja alkaa jo tympiä nämä rättisulkeiset.

Ensi viikolla olisi np-ultra. Nyt jo jännittää, onko pieni enää elossa. Viikko sitten kävin ultrassa, silloin oli ainakin hyvissä voimissa. Olisi aivan kamalaa, jos sykettä ei enää olisi...
Ja voi kun tämä vuoto jo loppuisi...

stressihiiri rv 11+3

Stressihiirelle tsemppiä vuotojen kanssa, toivotaan että jossain välissä lakkaavat kokonaan.
Kylläpä se pieni siellä varmasti matkassa sinnittelee, vaavit ei yleensä vuodoista hätkähdä. Tyytyväisenä köllöttelevät matkassa. :)

Itsellä ei onneksi vuotoja enää ole, vaan vieläpä jaksan joka vessakäynnillä tarkastaa mitä sinne paperiin tulee. Silti olen hiukan jo peloistani päässyt eroon, alkaa tuntumaan siltä että josko me tämä vauva saataisiin elokuussa kotiin.

Oma vointi on ollut ok, mitä nyt nuo kivut ja supparit vaivaa edelleen välistä. Tosin hetkittäin on ihan normaalejakin päiviä.
Massu kasvaa kovasti, odotan vain että se olisi isompi. :D
Pikkuisen liikkeitä tuntuu myös päivittäin, toisinaan enemmän ja toisinaan vähemmän. Vaan eiköhän ne rupea pikkuhiljaa voimistumaan.
Istukka on tuossa edessä toisella puolella, enkä ole vasemmalla puolella tosiaan yhtään liikkeitä tuntenutkaan. Vaimentaa se istukka se verran. Onneksi on toispuoleinen niin jotain elonmerkkiä sentään saa.
Huomenna on neuvola pitkästä aikaa, saas nähdä mitä se tuo tullessaan.

Km vuosipäiväkin tuli ja meni. Olo oli heti aamusta oikeastaan aika helpottunut. Tuntui että saattoi vihdoin hengähtää. Haudalla tuli käytyä ja kynttilä sytytettyä pienen muistolle. Suru alkaa väistyä, tilalle tulee vain haikea mieli ja kaipaus.
Aika parantaa.

Miten Sussu80 ja äippään voinnit ja vuototilanteet?:wave:

Stressihiirelle isot tsempit tuon vuotelun kanssa! Voin kokemuksesta sanoa että se on niin stressaavaa ja ahdistavaa! Toivottavasti pienellä np-ultrassa edelleen kaikki hyvin!

Harmi ettei Äippäälläkään vielä vuodot ole kokonaan rauhoituneet. Ihana että pieni voi kuitenkin hyvin ja sulla viikkoja jo noin pajon!

Surusilmän kuulumisia olenkin kurkkinut tuolta elokuisista. Itsekin sinne tuolloin alussa liityin, mutta viime aikoina ei ole tullut sinne kirjoiteltua kun on ollut niin epävarma olo. Hienoa että vuosipäivä meni lopulta kuitenkin rauhallisesti, ehkä sekin on yksi etappi että uskaltaa alkaa nauttia kunnollla tästä raskaudesta. Hienoa että vuodot pysyneet poissa, eiköhän kaikki mene tällä kertaa hyvin loppuun saakka!

Täällä viikko sitten viimeksi todella raju vuoto viimeksi, oli niin kova että olin jo aivan varma keskenmenosta. Tämän jälkeen on lähes päivittäin lorautellut vanhempaa verta, toivottavasti tuore vuoto pysyisi poissa. Supistuksia täällä oi tuon viimeisen vuodon yhteydessä tosi paljon ja jo lähes säännölisesti, mutta rauhoittuivay sitten kuitenkin. Senkin jälkeen tosi herkästi supistellut etenkin jos pidempään jalkeilla tai yrittää jotain kotitöitä tehdä. Viime viikolla kontrollissa kohdunsuun tilanne kuitenkin hyvä eli ei noi supparit toistaiseksi ole mitään saaneet aikaan, mutta pelottaa silti. Sl jatkuu tän kuun loppuun ja seurannat siirtyvät nyt äitipolille. Ens viikolla ois rakenneultra. Ilm kyllä sairaalassa tullaan tekemään vielä tarkempi rakenne uä kontrollien yhteydessä tän hankalan vuototilanteen vuoksi.

Np-ultra takana ja kaikki vauvalla hyvin. Vilkas oli ja vastasi viikkoja. Kohdussa ei näkynyt enää hematoomaa tai muutakaan ylimääräistä, mutta istukka on osittain kohdunsuun päällä, ja se aiheuttaa ilmeisesti nämä vuodot tällä hetkellä.

Toissa yönä vuosin kuin seula. Pari viikkoa olikin jo mennyt vähempien vuotojen kanssa, ja ajattelin jo että nyt ne loppuu. Saa nähdä miten kauan näitä vuotoja joutuu katselemaan...

stressihiiri 12+3

Voimia sussulle80lle.
Suppareitahan minullakin oli silloin viime raskaudessa juuri sen verenvuodon takia, hieman enemmän mitä normaalisti. Verenvuoto ärsyttää sitä kohtua kuitenkin aina jonkin verran. Tälläkin hetkellä tulee harjoitussupistuksia, mutta ne eivät ole läheskään yhtä voimakkaita kuin viimeksi ja niitä tulee paljon vähemmän. Tympeitähän nuo ovat, koita lepäillä mahdollisimman paljon, nestetasapinostakin on hyvä huolehtia. Itsekin litkin päivittäin mukitolkulla vettä, kuvittelen sen auttavan ja pitävän supparit vähempänä. Tsemppiä!

Stressihiireltä mukavia uutisia siis. :) Hyvä ettei hematoomaa enää näkynyt!
Mulla oli myös tuo etinen istukka viime raskaudessa joka vuotoja aiheutti, mutta niiden sanottiin loppuvan kun istukka nousee raskauden edetessä. Yleensähän näin käykin. Minullakin ne vuodot loppuivat siellä rv17 paikkeilla kokonaan. Istukka oli tosin vielä osittain kohdunsuunpäällä kun km tuli, mutta vuotoja ei enää silloin ollut. Positiivista mieltä myös sinne! :)

Mikä on äippään tilanne?

Onko tämä ketju enää "hengissä"? Itsellä sellainen tilanne, että menossa 7. raskaus ja jälleen hematooma kohdussa. Hulautti kerran verta viime pe eli rv 5+0/5+1, ultrattiin ja siellä se näkyi mun silmiin superisona, mutta en tajunnut mittoja kysellä (ehkä parempi niin), hulauksen jälkeen ei vuotoa eikä turhuttelua ole näkynyt ja nyt vaan niiiin toivon, että se imeytyisi kohtuun, mutta pahoin pelkään ettei niin käy :(

1. raskaus päättyi spontaaniin km rv 9, siinä oli hieman rusehtavaa vuotoa silloin tällöin, mutta ei ultrattu joten en tiedä oliko hematoomaa vai muuten vaan vuotoa. 2. raskaudessa hematooma aloitti tuhruttamaan rv 6+0 ja todettiin ultrassa 6+3. Ikinä ei kuitenkaan tullut kirkasta vuotoa ja kesti vain 3 päivää, jonka jälkeen raskaus jatkui normaalisti, onnellisesti loppuun. 3. raskaus päättyi spontaaniin km rv 7. Kuopuksen eli 4. raskaudessa ei tullut mitään vuotoja. 5. raskaudessa hematooma mukana nöin rv 5 asti ja hulautteli ja tuhrutteli ja sykkeet loppui rv 10. 6:ssa raskaudessa hematooma mukana kanssa aika alusta: hulauttelua+tuhruttelua ja sykkeet loppuivat rv 8. Nyt sitten menossa tosiaan 7. raskaus ja niin toivoin ettei hematoomaa tällä krt syntyisi, koska kortisonilääkitys (myös esikoisen ja kuopuksen kanssa) ollut mukana alusta asti, mutta ei...Viime pe rv 5+0/5+1 alkoi tuntumaan tosi kova kipu mahassa ja siitä noin 5 min päästä tuli verihulahdus, lähdin samantien sairaalaan ja otettiin hcg (6300) ja ultrattiin. Näkyi ruskuaispussi ja sikiöpussi muttei vielä alkiota, mutta ei pitänytkään, mutta siis tosiaan tuo hervottoman kokoinen hematooma, joka ei ole kyllä sen jälkeen vuotanut. Tottakai olen huolesta sekaisin, kun on päätetty, että tämä jää viimeiseksi raskaudeksi kävi miten kävi. Poistatin kierrukan heinäkuussa ja tämä on siis 3. raskaus sen jälkeen eli käy vähän turhan rankaksi henkisesti ja fyysisesti, kun raskaudet näköjään alkaa helposti, mutta sitten aina käy näin :(

Soittelin lapsettomuuslääkärille tänään ja oli sitä mieltä, että raskausvitamiinin magnesium riittäisi, mutta silti tekisi vähän mieli ottaa lisää, kun jollekin oli sanottu, että rentouttaisi kohtua ja siten auttaisi hematoomaan. Klexanen pistoa jatkan tänään taas. Onko kenelläkään mitään kikka kolmosta millä hitolla vuodot saisi pysymään pois?!!

Hei malttamaton :) Mulla oli hematooma, joka hulautti kerran verta rv5, ja ruskeaa tuhrutteli sen jälkeen muutamia päiviä. En käyny lääkärissä ollenkaan, koska olin lukenut, että "harmittomat" vuodot eivät ole mitenkään epänormaaleja varsinkaan alkuraskauden aikana. En siis edes tiennyt, että tässä ekassakin kerrassa oli (mitä todennäköisimmin) hematooma vuodon syynä.

Sitten meni useampi viikko ilman vuotoja, mitä nyt joskus vähän ruskeaa tuhrutteli, kunnes rv12+0 hulahti uudestaan veret, ja tällä kertaa reilusti enemmän, verivuoto alkoi illalla ja sitä jatkui koko yön ajan, istuin vessassa suurimman osan siitä yöstä. Aamulla mentiin päivystykseen, ja vuodon syyksi paljastui 39mm x 18mm kokoinen hematooma.
Päivystykseen mennessä vuoto oli jo muuttunut ruskeaksi, ja sitä ruskeaa vuotoa jatkui kaikenkaikkiaan melkein 5 viikkoa, ja se oli ihan vuotoa ei mitään tuhrua.
Nyt on ollut pari päivää ettei ole vuotanut mitään, ja olen toiveikas, että se olisi nyt kokonaan ohi.

Päivystyksessä käynnin yhteydessä sain reseptin Caprilon 500mg lääkkeisiin, joita aloitan heti syömään, jos kirkas verinen vuoto alkaa. Lääkkeet hillitsevät vuotoa. Kertaakaan en ole noita vielä joutunut ottamaan, ja toivon, että en joudukaan. Purkki on kuitenkin valmiiksi haettuna, jos tarve tulee. En sitten tiedä, että kuinka herkästi noita Capriloneja yleensä määrätään? Omaa mieltäni ainakin se hyllyssä oleva purkki kummasti rauhoittaa, vaikkei se täysin keskenmenoa ehkäisemään tietysti pysty, jos sellainen oikeasti tullakseen on.

Toivottavasti kaikki menee kohdallasi hyvin!

blackangel rv16+6

Viikon takaisen yhden hulahduksen jälkeen ei ole tullut mitään vuotoa. Maanantaina on ultra ja silloin vähän ehkä nähdään mitä hematoomalle on käynyt, vuotaako sisään ja suurentuu ja olisiko lähtenyt imeytymään kohtuun. Lapsetttomuuslääkärin kanssa puhuin eikä maininnut mitään Caprilon-lääkkeestä vaikka useaan kertaan kysyin, että onko jotain lääkettä mitä voisi ottaa/tätä ongelmaa hoitaa. Kysyin myös magnesiumista, kun sanotaan että rentouttaa kohtua ja siten auttaa hematoomaan, mutta lääkäri totesi että raskausvitamiinista saa tarpeeksi, mutta olen nyt silti ottanut puolikkaan päivittäin ihan vaan varmuuden vuoksi.

Pitkästä aikaa taas tätä ketjua kurkkimassa. Harmi että uusia taas tähän ketjuun joutunut! Toivottavasti teillä blackangel ja malttamaton menisi kaikki hyvin loppuun saakka!

Surusilmän kuulumisia olenkin kurkkinut tuolta elokuisista, ihana että sulla tilanne nyt rauhallinen ja olet uskaltanut jo hankintoja tehdä :)

Itse olen vieläkin sairaslomalla. Vuodot ovat kyllä huomattavasti rauhoittuneet ja viimeiset viikot tuhruttanut lähinnä rukeaa vanhaa verta. Välillä tullu vanhempaa hyytymää ja ajoittain vähän punaisempaakin, muttei enää silleen hanasta laskemalla kuten aiemmin. Nyt vaan supistelut riesana. Eilen supisteli ihan kivuliaasti monta tuntia ja ehdin jo pelätä pahita, mutta sitten taas särkylääkkeen avulla sain nukahdettua ja yöllä tilanne rauhottui. Kivuttomia supistuksia on paljon päivittäin ja pahenee iltaa ja yötä kohti jos yhtään enemmän päivällä rasitanut eli aika lailla rauhallisesti on joutunut ottamaan. Viikkoja nyt 22+3 eli vielä pitäisi sinnitellä että olisi pienell mahdollisuudet selvitä. RV 24 seuraava ä-pkl käynti ja sitten kait suunnitelaan lopuraskauden seuranta. Vieläkään en mitään hankintoja ole uskaltanut tehdä, ehkä sitten rv 28 jälkeen jos sinne saakka päästään.

Tuosta Caprilonista piti kommentoida että sitä mietittiin munkin kohdalla kun vuodot oli niin hurjia, mutta se ei ole yleinen hoitokäytäntö suomessa eikä se millään tavalla estä mahdollista km eli mullekaan niitä ei kokeiltu vaikka vuosin tosi paljon. Rautaa piti kyllä vetää kaksin käsin että hb pysyy edes jollain tasolla.

Mukava Sussu80 kuulla kuitenkin että asiat ovat vielä hyvällä tolalla. :)
Ihanaa että vuodot ovat rauhoittumaan päin, supistelut ovat kyllä ikäviä, harmi että ne olet riesaksi vielä tuohon päälle saanut.
Kivuttomathan ne yleensä ovat harmittomia, kivuliaat varmasti tuovat lisästressiä elämään. Onko sulla kohdunsuu pysynyt kiinni kuitenkin supisteluista huolimatta?

rv24 yleensä on se raja että on jonkinasteinen mahdollisuus selvitäkin, jos jotain tapahtuisi, minullakaan ei sinne enää pitkä matka olisi.
Viikkoja olet sinäkin saanut jo ihan mahtavasti kasaan, pidän peukut pystyssä että loppuun asti pysyisi sinullakin matkalainen kyydissä. :) Minäkin päätöksen tein että vaavi ei ulos tule ennen aikojaan.
Vielähän tuota pieniä pelkoja takaraivossa myllää, vaan pikkuisen tosiaan tässä uskaltaa jo nauttia ja hankintoja alkaa tekemään.
Tulin siihen tulokseen että pakko sitä on alkaa jossain välissä tästä nauttimaankin.
Ei mene ihan koko raskausaika harakoille.

Hirmuisesti voimia ja jaksamisia Sussulle, mennään edelleen päivä kerrallaan. :hug:

SS ja Poika 23+0

Voimia äippäälle sairaalalepoon! Harmi että meni vedet, muta onneksi olet kuitenkin jo niin hyvillä viikoilla että vauvalla hyvät todennäköisyydet selvitä ilman pysyviä vammoja. Oletko kirjautunut tuonne kevyt.net puolelle? siellä on raskausosiossa muutama ketju tuosta ennenaikaisesta vesien menosta. Tuo on just se tilanne mitä mä oon ite koko ajan niin kovasti pelännyt. Aika näyttää miten mulla käy!

Äippäälle ihan hirveästi voimia matkaan!
Onneksi pääsit hyville viikoille ettei kuitekaan välitöntä vaaraa kuitenkaan ole.
Toivotaan että pikkuinen kasvaisi masussa vielä hetkisen ennen syntymää.
Tulehan päivittelemään kuulumisia, jos vain jaksat, olet ajatuksissa.:hug:

Miten Sussulla80 vointi?
Vieläkö vuotoa esiintyy?

Itsellä on olotila onneksi ihan jees, normaalit vaivat vaan riesana, viikkojen kertymistä odotellaan edelleen kuin kuuta nousevaa, eipä tuosta lapsen menettämisen pelosta näytä pääsevän eroon sitten millään. Mieli ottaa välistä takapakkia vaan kylläpä tästä toivottavasti kunnialla loppuun asti selvitään.

SS ja poika 24+6

Täällä ei hematooma vuotanut sen yhden kerran jälkeen ollenkaan. rv 5+0 ultrassa se oli 30mmx12mm, rv 6+3 20mmx10mm ja rv 7+3 kokoa en tajunnut kysyä, tai kysyin mutta lääkäri ei vastannut. En voi uskoa, että pääsisin näin vähällä tuosta hematoomasta, joten edelleen jännittää ja tietysti muutenkin. Nyt mennään keskenmenojen kannalta riskiviikoilla eli 8+0-9+0. Ensi viikolla ylimääräinen neuvolalääkäri, joka lupasi laittaa lähetteen ylimääräiseen ultraan, että nähdään onko sykkeet vielä tallella. Maha alkaa olla tosi arka Klexanen pistosta, joten itse en pysty enää pistää piikkiä ihosta läpi vaan mies joutuu sen tehdä. On myös jännä, että toinen puoli mahasta ihan mustelmilla, mutta toinen ei.

malttamaton&toukka rv 8+1

Kaippa se on mukaan tultava kun oon jo pidempään tätä ketjua lukenut ja ois kiva jakaa kokemuksia teidän kanssa.

Elikkäs mulla hematooma ilmoitteli itsestään rv 12+6 kun nousin autosta parkkihallissa ja ihmettelin et mitä ihmettä mulla vuotaa housuihin. No sitäpä vuosi koko matkan kun kiiruhdin vessaan, jossa sit huomasin et vertahan se! Sairaalassa ultrassa näky 10cm x jotain kokonen hematooma ja lääkäri otti seurattavaks yön yli. Vuoto rauhottu, ehkä osin lääkityksen takia ja vauva oli ok kokoajan. Kotona seuraavana päivänä enää tuhrutti. 14+6 kävin polilla seurannassa, jossa hematooma 5x4 cm ja vuotoa ei siis koko tänä aikana. Viime ke mulla vuosi vanhaa verta sen yhden päivän jonkun verran ja sit pienen pientä vuotoo pari päivää. Taas tilanne rauhottu ja nyt ma mulla siis 16+6 ja seurannassa hematooma n. samaa luokkaa kun viimeks kun riippuu mistä mittas. Sain varuiks antibiootin tulehduksia estään ja kuulemma en uutta aikaa tarvi vaan meen, jos tarvii.
Itellä on tosi huonot fiilikset ollu tästä ja jotenkin en yhtään luota, et tästä ikinä vauvaa syliin asti saadaan :( Sussun tilannetta oon erityisesti seurannut kun sullakin ollut iso hematooma. Tosin sulla ollut noi vuodot ihan eri luokkaa.

En oo aiemmin tälläsistä hematoomista kuulutkaan ja meillä siis 3 lasta, tää ois nro 4. Kun joku vois luvata ettei oo mitään hätää..Mut pelko persuksissa mennään!!

Toivotan täältä oikein hurjasti kaikille jaksamisia ja hyviä vointeja!!! Toivottavasti voidaan jatkossa kertoa hyviä kuulumisia puolin ja toisin :)

hömpiäinen 17+0

hömpiäiselle tsemppihalit täältä! Tiedän kyllä kuinka hirvittävän rasittavaa ja epävarmaa elämä hematooman kanssa voi olla. Ei kannata kuitenkaan hittää kirvestä kaivoon, kyllä kaikki voi mennä hyvinkin vaikka riskeinä nyt mm tuo ennenaikainen vesien meno ja infektio onkin. toivitaan että sulla tuo vanha hematooma vain vuotaisi pois, eik uutta vuotoa enää tulisi.

Mulahan vuodot jo välilä rauhoittui. Puolenvälin jälkeen ei tuoretta vuotoa juuri näkynyt, mutta vanhaa verta kera kananmunan kokoisten hyytymien vuoti ajoittain tosi paljon ja samalla oli pahoja supisteluja, jopa ihan säännöllisesti. Hematooma pieneni ja viikko sitten rv 24+0 ei sovitussa kontrollissa ultratessa enää näkynyt viitteitä hemaoomasta (vaikka juuri ennen ultraan menoa oli tullut iso hyytymä). Seurannat katsottiin että voidaan joko lopettaa tai katsoa vielä kuukauden päästä. Sovittiin seuraava kontrolli rv 28+0. No tuon viikko sitten tehdyn ultran jälkeen olikin vuodotonta aikaa noin viikko, kunnes viime yönä taas alkoi lorauttelemaan tuoretta kirkasta verta, alkuun noin ruokalusikallinen kerrallaan ja aamulla hurahti joku reiu puoli desiä pyttyyn. Kävin tänään rv 25+0 synnyttäjien päivystyksessä, jossa ultrttiin mutta edelleenkään vuotokohtaa ei pystytty näkemään, mitään suurempaa hematoomaa ei nyt näkynyt, mutta joku vuotokohtahan siellä on pakko olla. pääsin ny vielä kotiin, koska sikiö voi hyvin eikä akuuttia tuoretta vuotoa juuri tuolloin tullut. Ohjeeksi sain hakeutua herkästi uudelleen jos vielä reilummin vuotaa, ilm näillä viikoilla jo aika herkästi ottaan osastolle seurantaan. Nyt siis kotona, mutta aika rauhallisesti otettava. Jonkun verran on lorautellut, muttei onneksi suurempia määriä. Jännitysnäytelmä täällä siis edelleen jatkuu..

Sussu80 25+0

Päivittelempä kuulumisia tännekin eli meille syntyi 3.6.12 hätäsektiolla rv 27+4 pieni poika 1035g ja 35cm. Aamulla lorahti lapsivettä ja menin arvioon peläten viikkojen makuuta osastolla. Seurannassa vauvan syke heikkeni niin että mentiin kiireellä hätäsektioon. Pienellä tilanteeseen nähden vointi hyvä, kuukausia tullaan kuitenkin keskolassa viettämään.

Sussu80 ja pieni poika 1vko

Sussulle80 onnittelut pienestä pojasta ja hirmuisesti voimia matkaan pikkuiselle ja teidän perheelle tulevaan taipaleeseen. :) :hug:

Kyllähän tuo taitaa olla näin, kun näitä hematoomaraskauksia tarkastelee että tuo ennenaikaisuuden riski ja vesienmeno on valtaisa,varsinkin jos vuodot jatkuvat pitkään ja ovat runsaita. :( Minä taidan olla onnekas nyt tällä kertaa kun omat vuotelut loppuivat hyvissä ajoin.. toivottavasti pikkukaveri viihtyy massussa sinne loppuun saakka, viime kerralla asiat meni valitettavasti toisin.

Yhteistyössä