kohta tulee itku tän aknen takia

ootko kokeillu marykay ihonhoitotuotteita? Tää ei oo mikään mainospuhe, mutta suosittelen kokeilemaan. Ns. huonoihoiset on monet saanu apua noista tuotteista. Ite en oo kokeillu kys. tuotteita, mutta monet kaverit on ja ne on jääny koukkuun niihin :)

minullakin on todella paha akne, kävin kosmetologilla, siellä puristettiin kaikki pois ja söin sitten samana päivänä herkkuja, naksui,suklaata yms. ja seuraavana päivänä naama kukki taas muutamia finnejä 8/// itte olen aknen takia itkenyt monesti, kun nää on kipeitä ja rumia eikä näitä kestäis millään.

Alkuperäinen kirjoittaja elisa:
minullakin on todella paha akne, kävin kosmetologilla, siellä puristettiin kaikki pois ja söin sitten samana päivänä herkkuja, naksui,suklaata yms. ja seuraavana päivänä naama kukki taas muutamia finnejä 8/// itte olen aknen takia itkenyt monesti, kun nää on kipeitä ja rumia eikä näitä kestäis millään.

Ruokavalio ei vaikuta akneen (paitsi jos syö ihan älyttömiä määriä).

Uusimpien tutkimuksien mukaan oikeanlainen ruokavalio parantaa aknen. Yleinen harhaluulo on että rasva aiheuttaa finnejä, vaikka todelliset syylliset ovat sokerit ja viljat.

http://aknenhoito.blogspot.com/

Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
kuule silicaa, sitä litkua, kolme ruokalusikallista aamulla. Illalla vehnänalkioöljyä kaksi ruokalusikallista. Kaksi kk tätä ja sitten normiannokseen.
pyyhi molkosanilla kasvot, nielaise sitäkin lusikallinen.

sinkkivoide yöksi paikallisesti, ja ihan pelkkä kosteuttava perusvoide, KOSTEUTTAVA, TARKKA SIINÄ.
ruokavaliosta pois kalja ja siideri, viiniä lasillinen kohtuudella käytettynä.

AHA-ihonpuhdistus, mutta älä osta mitään kallista mitä kosmetologi ehdottaa. sulla on syy muualla kuin mitä se ehdottelee.
sulla on tulehdus siellä ja se pitää saada pois.
valkea jauho pois mahd paljon.

juo vettä, ja hae yrttiteetä JOKA POISTAA NESTEITÄ, sitä aamulla ja illalla.

Kyllä tuolla Molkosanilla finnit lähtee mutta kuorii myös ihon aika perusteellisesti. En kovin herkkäihoiselle lähtis suosittelemaan jokapäiväiseen ulkoiseen käyttöön. Itsellä on nyt leuka siinä kuosissa, että finnit kyllä lähti, mutta iho on kuivaa korppua ja jos erehtyy rapsuttelemaan kuivia pois, niin alta paljastuu "terve", punoittava ja verinahalla oleva iho. Perusvoidetta/kosteusvoidetta saa tällätä paksun kerroksen vähän väliä ja iho imaisee kaiken sisäänsä. Olen luultavasti käyttänyt Molkosania liian usein ja hautonut sillä liian pitkään finnejä. Pelkkä pyyhkäisy, kuten "jaahas" suosittelikin, luultavasti riittää. Mutta minulla se pyyhkäisykin kuivatti ihoa aika reippaasti. Sitten kun en melkein viikkoon käyttänyt molkosania ja finnejä rupesi taas pukkaamaan, niin haudoin ihoa molkosan-pumpulitupolla. Tämä oli siis selkeästi liikaa, koska molkosan on niin hapanta ja happohan suorastaan syövyttää ihoa. Happokuorinnan kotioloissa molkosanilla saa siis melko helposti ;)

jaahas, näin vanha aloitus nostettiin taasen :whistle:

Tällä hetkellä mun iho on täydellisen ihanassa kunnossa! Mulle sopii nämä raskaushormonit :D Mut tiiän et helvetti pääsee irralleen taas synnytyksen jälkeen...

Alkuperäinen kirjoittaja parantunut:
Uusimpien tutkimuksien mukaan oikeanlainen ruokavalio parantaa aknen. Yleinen harhaluulo on että rasva aiheuttaa finnejä, vaikka todelliset syylliset ovat sokerit ja viljat.

http://aknenhoito.blogspot.com/

Olen itsekin kokeillut VHH-ruokavaliota ja se todella vaikuttaa ihoon pelkästään positiivisesti. Minun on kuitenkin hyvin vaikea pitää itseni kurissa mitä tulee hiilarien suhteen, olen ns. hiilarikoukussa ja siitä on tosi vaikea päästä irti. Himot iskee niin voimakkaasti päälle. Monta kertaa aloittanut VHH:n ja repsahtanut parin päivän päästä. Enpä tiedä kuinka saisin itsekuria niin korkealle, etten repsahtaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:

Tällä hetkellä mun iho on täydellisen ihanassa kunnossa! Mulle sopii nämä raskaushormonit :D Mut tiiän et helvetti pääsee irralleen taas synnytyksen jälkeen...

voiku kiva :) koskas sulla on la?

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:

voiku kiva :) koskas sulla on la?

8.6, käynnistyspäivä tosin on varattu ja sinne menen 2.6 :D

Oon ite kärsiny aknesta kanssa 12-vuotiaasta lähtien yli 20 vuotta. Ehkä nyt jo ikäkin (vihdoin!!!!) alkaa vähän auttaa asiaa, mutta ite oon löytäny toimivaa apua kuolleen meren mutapuhdistusgeelistä (Natural Sea Beauty) ja suolasta. Eli: mutageelillä pesu aamuin illoin, aamulla kosteusvoiteena Lumenen kevyt C-vitamiinivoide ja illalla painelen kostutetulla Himalajan kristallisuola"saippualla" kasvot suolaisiksi, annan kuivua ja vaikuttaa yön yli. Ennen en käyttänyt mitään kosteusvoidetta ja iho oli rutikuiva ja silti puski finnejä. Joitain voiteita kokeilin huonolla menestyksellä kunnes vuosikausien kokeilujen jälkeen Lumene teki ihmeitä. Päivisin pidän myös kasvopaperia mukana, jotta voin välillä painella ylimääräisen rasvan pois ilman että ihoa tarvitsee kastella. Kasteleminen kuivattaa ja ärsyttää ja siitä seuraa heti näppyjä. Kokeilen nyt myös Molkosanilla pyyhkimistä. Ruokavaliosta omat kokemukset on sellaisia, että seleeni ja sinkki sekä A-vitamiini toimii. Ja maitohappobakteerit pitää vatsan kautta koko elimistön paremmassa kunnossa. Ja ihan kiistattoman selkeä, näkyvä ja nopea vaikutus oli nopeiden hiilarien (vaaleat viljatuotteet, karkit, peruna jne) pois jättäminen ja vaihtaminen hitaisiin/hitaampiin hiilareihin. Lienee yksilöllistä, mutta mulla toimi ihan muutamassa päivässä. Viikon jälkeen aloin saada kommentteja ihon muutoksesta parempaan. Joo ja jonkin verran on kanssa auttanut Biomedin Evergreen-voide. Se on aika väkevää, joten varovasti joutuu käyttämään kasvoille. Selkään vetelen sitä ihan kunnolla. Yksittäisiin finneihin on jo vuosikaudet ollut käytössä Vogelin Echinachea-creme. Siitä en luovu ikinä! Iso kasa vaan tuloillaan olevan finnin päälle ja kummasti ne vetäytyy ja rauhoittuu. Mustapäihin en oo keksinyt mitään keinoa ja ne kiukuttaa. Ja eniten kiukuttaa taipumus kehittää valkopäitä ihan hetkessä. Saatan katsoa peiliin ja iho on ihan hyvässä kunnossa. Sitten istun tunnin verran vaikkapa kaverien kanssa kahvilla ja menen käymään vessassa vain todetakseni, että nenänpielessä on kolme valkopäätä. Siis tunnissa tulleet!! Toi ON masentavaa. Ei kai ihminen voi olla joka ikinen hetki kyttäämässä peiliin!!?? Onko kellään vastavaa ilmiötä? Mitä olette asialle tehneet? Joku muuten jossain mainitsi myös sitruunamehun hoitavan ihoa...

Kun kerran raskaaksi aiot tulla niin tässä sulle ilosia uutisia. Kun saa lapsia finnit vähenevät, koska olet varmasti niin iloinen uudesta pikku söpöläisestä että mikään ei estä iloa. :) Monesti elämän ilot/ surut näkyy kauneudessä ^^

Jos oikeasti haluatte eroon aknesta, mutta ette roa-kuuria, pyytäkää esim. Apocyclin-antibioottikuuri. Syödään PITKÄÄN, esim. pari kk matalalla annostuksella. Lähtevät. Etsikää hyvä lääkäri, niin ei tarvitse kärsiä.
Kosmetiikka on ihanaa, muttei auta oikeaan ihosairauteen.

:ashamed: :headwall: |O :'( :'(

mä alan olla niin väsynyt tähän naaman kukkimiseen. Roaccutan kuuria en hae kuin vasta ehkäisyn ollessa kunnossa ja lapsiluvun täysi. Apteekin voiteet on yks tyhjän kanssa, samoin naamiot sun muut. yritän ja yritän jaksaa mutta kyllä mä olen niin paska ihminen tällä hetkellä etten muuta osaa kuin kadehtia puhtaan ihon omaavia onnekkaita.
Finnejä löytyy lisäksi yläselästä ja pakaroista. Ja ei ne niin paljoa häiritsekään kuin nämä naamassa olevat.
tää on omanlaisensa helvetti....

että on kyllä itsellä ihansamanlainen tunne. En yleensä kirjottele tänne mihinkään nettiin mitään, mutta nyt oli pakko sanoa et mulla on kans akne ollu ja vieläkin lievä mut arvet niin saatanalliset. Monet itkut on tullukki jo tän homman kans. Ei tätä vaaan jaksa ja todella kateellinen oon puhdasihoisille. : ( . Vituttaa ku aina menee johonkin niin ensimmäisenä sua katotaan et mikä vitun rotta tuohon hyppäs. Mut eikait se auta ku jaksaa

eteenpäin vaan. Muista paljon vettä ja urheilua ! :)

:ashamed: :headwall: |O :'( :'(

mä alan olla niin väsynyt tähän naaman kukkimiseen. Roaccutan kuuria en hae kuin vasta ehkäisyn ollessa kunnossa ja lapsiluvun täysi. Apteekin voiteet on yks tyhjän kanssa, samoin naamiot sun muut. yritän ja yritän jaksaa mutta kyllä mä olen niin paska ihminen tällä hetkellä etten muuta osaa kuin kadehtia puhtaan ihon omaavia onnekkaita.
Finnejä löytyy lisäksi yläselästä ja pakaroista. Ja ei ne niin paljoa häiritsekään kuin nämä naamassa olevat.
tää on omanlaisensa helvetti....

että on kyllä itsellä ihansamanlainen tunne. En yleensä kirjottele tänne mihinkään nettiin mitään, mutta nyt oli pakko sanoa et mulla on kans akne ollu ja vieläkin lievä mut arvet niin saatanalliset. Monet itkut on tullukki jo tän homman kans. Ei tätä vaaan jaksa ja todella kateellinen oon puhdasihoisille. : ( . Vituttaa ku aina menee johonkin niin ensimmäisenä sua katotaan et mikä vitun rotta tuohon hyppäs. Mut eikait se auta ku jaksaa

eteenpäin vaan. Muista paljon vettä ja urheilua ! :)

Yhteistyössä