Kohta saa kenkää mun mies ja moni muukin perheelliinen :(

  • Viestiketjun aloittaja köyhäkirsi
  • Ensimmäinen viesti
"mimmi"
Tuo on niin valitettavaa nykypäivää, isoja työpaikkoja suljetaan tai tuotanto tehdään jossain halvemmalla. Minä aloitin opinnot syksyllä ja pari viikkoa sen jälkeen jäi mies työttömäksi. Kyllä se hiljaiseksi veti, mutta onneksi on säästöjä sen verran, että ollaan pärjätty ihan hyvin. Nyt on miehellä tietoa uudesta paikasta, joka on paljon parempi kuin edellinen, joten voisi vaikka sanoa, että hyvä että sai kenkää :)
 
"vieras"
Meillä oli sama tilanne vuosi sitten, mies otti eropaketin ja jäi pois hyväpalkkaisesta hommastaan kun potkut olisi tulleet joka tapauksessa kohta. Vuoden on ollut nyt kohta kotona ja ollut onnellisempi kuin koskaan, koska sai ansaitun breikin töihin ja pääsi vihdoin vaihtamaan alaa, mitä oli jo pitkään halunnut. Opiskelut alkaa ensi viikolla ja kestää reilun vuoden, saa onneksi liiton rahoilla opiskella.

Mitä tuohon palkkaan tulee, niin me olemme alunperinkin halunneet asuntolainan sellaiseksi, että jos toinen jää työttömäksi, niin pärjätään jopa mun tuloilla. Toki tuo pakettikin auttoi kovasti. Ei kannattais ottaa sellaista lainasummaa, mitä ei saa lyhennettyä jos jotain tuollaista odottamatonta sattuu.
 
köyhäkirsi
[QUOTE="mimmi";28317819]Tuo on niin valitettavaa nykypäivää, isoja työpaikkoja suljetaan tai tuotanto tehdään jossain halvemmalla. Minä aloitin opinnot syksyllä ja pari viikkoa sen jälkeen jäi mies työttömäksi. Kyllä se hiljaiseksi veti, mutta onneksi on säästöjä sen verran, että ollaan pärjätty ihan hyvin. Nyt on miehellä tietoa uudesta paikasta, joka on paljon parempi kuin edellinen, joten voisi vaikka sanoa, että hyvä että sai kenkää :)[/QUOTE]

Voi että, mä kovasti toivon että meille kävisi samoin, että mies pääsisi ylenemään suoraan samalle alalle.. Koska oli jo ylennystä nykyisessäkin saamassa.
Hienoa lukea näitä """selviytymis tarinoita"" :) Ihanaa kevättä sinulle
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja köyhäkirsi;28317633:
No kyllä murehdin. Saa elää kädestä suuhun, kunnes löytyy ehkä miehelle duunia. Ja samalta alalta josta saa kenkää muutki kun mun mies ni hei haloo joku 100 tyyppii hakee saman alan hommia...

Yhyy.. kyllä kohta sullekki osuu pilkka nilkkaan.. Ellet ole joku sossusta saa aina tyyppi.. Mä en semmosta mainetta tuu itelleni samaan !!
Sama tilanne on todella monella muulla.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja köyhäkirsi;28317743:
MISSÄ mä kirjoitin että jää ylimääräistä ????

mun tulot nyt ja miehen palkka menee kaikki elämiseen.
Nyt kun mies jää kotiin saa sen 30% palkasta liitolta ja mun pieni palkka 1100e kuussa ni joo sit eletään kädestä suuhun, tällä hetkellä me voidaan just ja just ostaa muutakin kuin tarjous ruokaa..
80% palkasta saa liitolta, alkuun korotettua osaa vieläpä. Vai miten tuo liitto teitä kusettaa?
 
"vieras"
Kuinka monta lasta ap?

Vähän jäin miettimään, kun mainitsit, että miehelläsi kaksi kertaa parempi palkka kun sinulla ja silti, ette pysty kovin kummoisia ostelemaan ja elätte sanojesi mukaan kädestä suuhun, kun mies jää työttömäksi ja muuta lainaa ei teillä kuin asunto? Onko se sitten aivan älytön vai?

Kun mietin meidän tuoja, kuukaudessa n.3000e yhteensä (kaikki tuetkin mukaan lukien), meillä 6 lasta, on asuntolainaa ja autolainaa ja luottokorttilainaa, niin en silti koe, ettei saataisi esim. ruokaa kunnolla ostettua. Kyllähän välillä tekee tiukkaakin, muttei me silti olla hätää kärsimässä ja lapsillakin on tietokoneet, pelit, kännykät ym ym.
 

Yhteistyössä