Kohta on kuulkaas ticketit, cupcaket, metsolat, meandit pois muodista ja haukutte junteiksi niitä, ketkä niitä ostaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rättikauppias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rättikauppias

Vieras
Silloin kun mun esikoinen oli pieni, niin kaikki ns. hyvät, muotitietoiset ja laatuun panostavat mammat ostivat lapsilleen marimekkoa, benettonia ja pikkulapsille tuttaa. Tuolloin benettonien paitojen laatu oli jo samaa, mitä nykyään, mutta kukaan ei halunnut edes kuulla, jos sanoin benettonin paidan kutistuneen ja venyneen leveyttä yms. Olin kateellinen, juntti ja en ymmärtänyt mistään mitään:).
Nykyään marimekon raitapaita, tai kauluspaidat ovat soooo yeasterday.
Sitten kakkosen kohdalla vain Zara, Lindex ja henkkamaukka kävivät. Nykyään ne ihan hirveetä halpiskamaa.
Haalareissakin muotimerkki "mikä on ainut oikea haalari ja missä vain ja ainoastaan lapsella on hyvä olla" n vaihtunut vuosien saatossa.

Monia ärsyttää tämä aloitus. Ei ole tarkoitus olla ärsyttävä, mutta näin se meen.
Pari vuotta ja teidän Ticketit, Meandit, Metsolat jne on ihan hirveitä rääsyjä, jotka hajoaa heti ekassa pesussa ja niitä käyttää vain köyhä ja nouuu mä en ainakaan lapselleni mitään halpis metsolaa pue!!

Muistan hyvin sen ajan, kun tyttöni oli sen 2-7v ja tuolloin oli tosiaan marimekon paidat niitä, mitä piti olla kaikilla lapsilla. Kun vein kirpparille lasten vanhoja marimekkoja, ne vietiin kirjaimellisesti käsistä. Nyt kukaan ei enää osta lapsilleen marimekkoa ja ne on ihan junttia.
Keskieuroopassa muuten lapsille ostetaan tosi paljon Zaraa. Täällä ei ei myöskään ole lastenvaatteimerkkejä, joita erityisesti suosiaan tms. Ei ole samanlaista "ticket" haloota, kuin Suomessa.

Me and i on jo mennyttä. Ja oikeassa olet, näinhän se menee :)

Onneksi ei tarvitse välittää noista in/out -listauksista, vaan voi pukea lastaan mihin tykkää - kuten tähänkin asti.

Muistan hyvin sen ajan, kun tyttöni oli sen 2-7v ja tuolloin oli tosiaan marimekon paidat niitä, mitä piti olla kaikilla lapsilla. Kun vein kirpparille lasten vanhoja marimekkoja, ne vietiin kirjaimellisesti käsistä. Nyt kukaan ei enää osta lapsilleen marimekkoa ja ne on ihan junttia.
Keskieuroopassa muuten lapsille ostetaan tosi paljon Zaraa. Täällä ei ei myöskään ole lastenvaatteimerkkejä, joita erityisesti suosiaan tms. Ei ole samanlaista "ticket" haloota, kuin Suomessa.

Totta. Paitsi Petit bateau ja Steiff on niitä ainoita oikeita... ;) Ei kylläkään itselleni, mutta täällä vouhkataan niistä. Mä muuten kyllä ostaisin Marimekkoa lapsilleni edelleenkin, koska pidän niistä.

Lassien haalari oli joskus se the haalari. Lassien haalarit ja ulkoiluvaatteet ovat AINA olleet laadukkaita. gtechit kestävät vettä, viimaa, pesua, kulutusta jne.
Nykyään vaan on päätetty, että lassiet ovat fletruja ja eivät kestä sitä ja tätä.

Ihme vollotusta! Minä ostan ainakin Marimekkoa ja meandi:ta ihan sen takia, että tykkään väreistä ja kuoseista ja kyllä, laatu on ostamissani huomattavasti parempi kuin paljon halvemmissa vaatteissa. Mitä väliä sillä on, mitä kukin ostaa, jos on rahaa ostaa jotain ticketiä niin so what...? keneltä se on pois?

Mikään tuote ei pysy "muodissa" ikuisesti, joten on tosiaan melko todennäköistä että nykyiset pintamerkit eivät siellä enää vuoden tai kahden päästä ole.

Mutta mitä sitten? En mä osta tiettyä merkkiä siksi että se on muodissa vaan siksi, että mä pidän siitä. Mä itseasiassa kuljen AINA muodin jälkijunassa, kun mun kestää niin kauan silmän tottua uuteen ja erilaiseen.

[QUOTE="mammma";25645510]Lassien haalari oli joskus se the haalari. Lassien haalarit ja ulkoiluvaatteet ovat AINA olleet laadukkaita. gtechit kestävät vettä, viimaa, pesua, kulutusta jne.
Nykyään vaan on päätetty, että lassiet ovat fletruja ja eivät kestä sitä ja tätä.[/QUOTE]

Meillä ei ainakaa oo Lassiet kestäneet. Muutama viikko ja on jo kuluneet. Superremu on se joka kestää ja on ihan paras vaikka sekin taitaa olla aika out merkki :D

Mutta aloitukseen, sillon kun mun esikoinen oli pieni niin reimatec oli SE haalari. Se oli kaiken a ja o ja kaikkein paras mitä maailmassa löytyy. Nykyään reimatecci on out ja huono. Ja niinhän se menee että jonain kauniina päivänä mammat ei huutonetissä enää osta tickettiä hirveillä hinnoilla vaan niitä pitää jakaa ilmaiseksi että pääsee niistä eroon :D Vähä niinku reimateccia nyt.

Mulle kelpaa kaikki merkit. Ostan kirpputorilta mieluusti hyväkuntoista Marimekkoa, HM:ää, Tuttaa, Lindexiä ja mitä vaan muuta mikä on hyvässä kunnossa. Meidän kirpuilta ei löydy Cupcakea, Moloa eikä juurikaan Ticketiä, mutta ostaisin mieluusti jos sellaisia hyväkuntoisina ja kohtuuhinnalla löytyisi. Olen aina tyytyväinen löydöistäni, normihinnalla minun ei olisi varaa saada muuta kuin HM:ää ja Lindexiä ja Tuttaa, mutta kun löydän kirpulta tai alesta niin ovat paljon halvempia. Arvostan kaikkia vaatteita mitkä säilyy monta pesua hyvänä. Nämä vaatteet saa myytyä sitten vielä kirpparilla eteenpäin.

Mun mielestä lindexillä on oikeasti laadukkaita lastenvaatteita. Värit ja kuosit pysyy pesusta toiseen.

Ei oo minusta enää. Kolme kahden hinnalla bodyt kutistuu ja levenee pesuissa. Samoin värit haalistuu ihan muutamassa pesussa heidän kalliimmistakin vaatteista. Esim. norsubody jokin aika sitten, kuviot jo ihan haaleita, vaikka vain muutama kerta pesty. Valikoima on myös pienentynyt ja huonontunut huomattavasti!

Mä kans olen ollut tyytyväinen lindexin vaatteisiin.
Meidän käytössä lassien g-tech haalari on ollut oikeasti paras. Tälle talvelle ostin lassien vedenkestävän vähän kokeeksi ja olen todennut sen laadukkaammaksi, kuin ticket, pop tms.
Välikausivaatteiksi olen ostanu ticketiä ja reimateciä nyt tälle vuodelle.

Mä ostan kyllä lapsilleni paljon kyseisiä merkkejä. Mutta löytyy meiltä myös mm lindexin, benettonin ja marimekonkin vaatteita. Ja Lassien haalarit on todella kestäviä ja hyvälaatuisia, niitäkin meiltä löytyy.. Vaatteiden valintaan vaikuttaa käyttömukavuus, laatu ja tietenkin se, että on kivan näköisiä. H&M:n vaatteita en yleensä osta, koska ovat mielestäni todella huonolaatuisia. Ja onhan se hyvä puoli noissa merkkivaatteissa, että niillä on hyvä jälleenmyyntiarvo. Kun myyn pieneksi jääneet pois, ei vaate ole meille tullut sen kalliimmaksi kuin halpaketjun vaate. Se mikä on "muodissa" milloinkin ei kiinnosta pätkääkään, ostan sen perusteella mikä noihin edellä mainitsemiini kriteereihin sopii.

Mun mielestä lindexin housut etenkin ovat kaikkein laadukkaimmat. Mulla ei ole lindexin vaatteista mitään pahaa sanottavaa. Hienojakin ovat:)
Mun lapsella on myös cupcakea, meandi,gantia, burberryä, zaraa, henkkamaukaa, metsolaa jne jne.
Kyllä hennesinkin jotkut vaatteet pysyvät hyvinä.

Mun mielestä lindexin housut etenkin ovat kaikkein laadukkaimmat. Mulla ei ole lindexin vaatteista mitään pahaa sanottavaa. Hienojakin ovat:)
Mun lapsella on myös cupcakea, meandi,gantia, burberryä, zaraa, henkkamaukaa, metsolaa jne jne.
Kyllä hennesinkin jotkut vaatteet pysyvät hyvinä.

meil o ostettu h&m:n haalari, käytettynä ja se on pysyny tosi hyvänä vieläkin. Ei paljon näy kulumaa yms ja ihan kokonaiset 2 e siitä maksoin :D Elämän paras kauppa, varsinkin kun lapsi on tuollainen mönkijä

Mullakin on lindexin vaatteista vain hyviä kokemuksia. Pysyy siistinä pesusta toiseen. Tänä vuonna ostin pojalle lassien tech haalarin, koska se oli minusta hienoin. Olen todella yllättynyt sen laadusta. Aivan kuin uusi vieläkin, vaikka pestykin on. Vedenpitävyys on huippua jne.
Tytöillä on ticketit ja hyviä nekin. Lassie menee siinä vielä edelle, ettei ole yhtä kankea, kuin ticket.

Ticketin välikausiváatteet ovat olleet hyviä. Ekasta ticketin haalarista hajosi vetoketju ja hihansuiden "tarralaput" lähti irti. Toinen ticket kulahti pesussa heti, vaikka pesin ohjeiden mukaan.

No totta kai se vaihtelee, että mikä milloinkin on "in". Ja samalla lailla vaihtelee, mistä ite tykkää. Ne vaatteet, mitkä kolmosella oli pari vuotta sitten ei enää olekaan niin kivoja kuopuksella. Paljoa en kyllä edes säästänyt, koska osasin odottaa että maku muuttuu...

Ja sitten on vielä se, että jotkut merkit vaan "menee huonompaan suuntaan". Niin kun Kameleont design oli pari vuotta sitten ihan mun lemppari, oli aivan ihania tähtiä ja raitoja, upeita värejä. Ja niistä tykkäisin edelleen, mutta kun eivät tee niitä, vaan on tullut jotain peikkoja ja mitä lie ja väritkin ihan plääh :( Eli merkin sisällä voi se tuotekehittely mennä metsään myöskin, ja sen takia suosio hiipuu. Myös Metsola oli pari vuotta sitten minusta paljon kivempi ja myöskin frotee huomattavasti parempaa (joskus 3 vuotta sitten oli huippulaatuista froteeta, nykyinen on ihan vitsi siihen verrattuna laadultaan).

Siis kuka haukkuu ketä juntiksi? Ja kuka odottaa että samat merkit ja vielä mallitkin pysyvät pinnalla ja laadukkaina vuodesta toiseen?

Luulisi että vaatteiden kanssa on itsestäänselvää että muotivirtaukset tulee ja menee, ihmisten maku muuttuu ja laatukin vaihtelee. En muista kenenkään vannoneen että tulee aina ja iänkaiken ostamaan lapsilleen Tickettiä vaikka sattuukin tämän vuoden mallistoon mieltymään.

Hassu aloitus.

Yhteistyössä