Kohta 3v. nukkuu vuorokaudessa n.11h. Vähän? Paljonko teillä?

  • Viestiketjun aloittaja ,,,
  • Ensimmäinen viesti
"aloittaja"
no eipä sitten varmaan mitenkään kovin vähän ole :)
Tyttö on vielä kotihoidossa, eli päivän tahtikaan ei ole sama kuin päiväkotilaisella.
Päiväunia ei meilläkään nukuta.

aloittaja
 
"minä vain"
Tuntuu jotenkin vähältä, siksi kiinnostaisi tietää paljonko muilla nukutaan?
Omasta mielestäni kuulostaa ihan normaalilta.Meillä 3 lasta ja 2 vuotias mm.nukkuu n.9-11h ja on hyvin tyytyväinen noilla unilla,on niin kovin yksilöllistä tuo nukkuminen.
 
"äitee"
meillä pian 3 vuotta täyttävät kaksoset. nukkuvat noin 21-7 ja päiväunia 1,5-2h. meidän 5-vuotias nukkuu vajaan tunnin päikkärit pari kertaa viikossa, yöllä tuon saman kuin pienemmät.
 
"vieras"
Meidän 2v 2kk nukkuu n. 10-11 h/vrk. Säännölliset päikkärit jäivät pois 1v 7kk kun imetys loppui. Myös isoveljensä (4,5 v) on aina ollut huono nukkumaan, sama unimäärä nykyään kummallakin. Kumpikin on kotihoidossa.
 
Mä oon miettinyt samaa tuon 4.5v kanssa on aamuvirkku. Nukkui ennen 21-06 yöunet,tunnin päikkärit. 4v neuvolassa sanoivat et yöuni on vähän liian lyhyt mutta sitten tuo päikkäri korvaa sen. Nyt puoli vuotta myöhemmin yritän saada sänkyyn viim 20.30 nukkuu sit 6-7 asti ja edelleen ne tunnin päikyt.
Moni ihmettelee kun noin iso nukkuu päikkyjä,mut oon ajatellut asian niin jos nukahtaa 5-10 min päästä siitä kun satu lopetettu niin tarvii niitä. On päiviä jolloin näkee et päikkäreistä ei tuu mitään ja silloin en edes yritä.
Mut mä oon kuulemma ollut samanlainen aamuvirkku.
 
Meidän 1v8kk nukkuu yöunia 9 tuntia tai ihan vähän yli ja lisäksi päiväunet 2-2,5tuntia, eli yhteensä vuorokaudessa 11-11,5 tuntia. Oon miettiny, että rajoittais vähän tuota päiväunen määrää, jos sais yöunta hieman pidemmäksi.
 
"sussu"
meillä 3 vuotias vielä kotihoidossa ja päivät täynnä ulkoilua jota lapsi rakastaa yli kaiken. Joten väsynyt on illasta kun ei päiksyjä nuku. Mutta yöunet sitte maistuuki 20-09 saattaa nukkua :)
 
"Vieras"
Meillä alle 2-vuotias nukkuu yössä 10h ja n. 1,5h päikkärit. 3,5v nukkuu yössä sen n. 10h myös, ei päikkäreitä. Aina olleet vähäunisia. Kaverin lapset taas nukkuu yössä sen 12h ja vielä parin tunnin päikkärit päälle. Eli riippuu ihan yksilöstä.
 

Yhteistyössä