Kohonneet maksa-arvot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva Perheenäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva Perheenäiti

Vieras
Hei!

Rv13+1 menossa ja sain tänään tiedon että maksa-arvoni ovat kohonneet... Onko kellään kokemusta kyseisestä aiheesta ja jos on niin mitä odotettavissa???

Minulla esiintyi kutinaa raskauden loppuvaiheilla lähinnä kämmenissä, jolloin minut massitettiin verikokeisiin. Ekoissa tuloksissa ei ollut mitään, mutta toisella kerralla arvot olivat koholla. Koska raskaus oli jo loppusuoralla, eivät ottaneet sairaalaan sisälle. En nyt muista kuinka vaaraksi se on lapselle. Jouduin kuitenkin käymään aika usein ultrassa ja verikokeissa. Kutina sittemmin loppui..

Mulla myös maksa-arvot kohosi loppuraskaudessa raskaushepatoosin takia. Raskaushepatoosi aiheuttaa alkuun kutinaa ja verikokeissa maksa-arvot kohoaa. Mut otettiin sairaalaan sisälle, koska mulle tuli myös raskausmyrkytys. Hopi hopi, soita huomenna äitiysneuvolaan :attn:

Neuvolasta kyseisen tiedon sain eli ovat tietoisia asiasta... Mulla on ollut aikaisemmin ongelma e-pillereiden hormonien takia jotka myös nostivat maksa-arvot...eli periaatteessa ongelmaa osattiin pelätä!!!

Kukaan ei tietenkään tiennyt että näin varhaisessa vaiheessa, kun yleensähän ne tosiaan nousevat hepatoosin takia vasta siellä loppupuolella...Kävin eilen antamassa lisänäytteitä joista yrittävät tarkemmin tutkia asiaa...Viikon päästä tulee tulokset...

Eniten tosiaan pelottaa tällä hetkellä kun ei oikein tiedä mitä tuleman pitää...pillereiden aikaan oli helppoa kun pysty lopettamaan hormonien syönnin, mutta kun näitä hormoneja ei halua saada loppumaan...pelottaa miten vauvan käy ja kuinka hankalaksi tämä lopppuaika menee....vaikkakin kaikki on sen arvoista jos tuo vauveli säilyy hengissä maaliskuulle...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2005 klo 18:06 Tuleva Perheenäiti kirjoitti:
Hei!

Rv13+1 menossa ja sain tänään tiedon että maksa-arvoni ovat kohonneet... Onko kellään kokemusta kyseisestä aiheesta ja jos on niin mitä odotettavissa???

mulla on ollut kahdessa raskaudessa maksa-arvot koholla. ekalla kerralla kutina oli sietämätöntä..antihistamiinia silloin annettiin, ei paljon auttanut. synnytys käynnistettiin vko 36+ 1. jälkeenpäin luin, että antihistamiini voi olla haitaksikin. sitten seuraavassa raskaudessa otin jo heti alussa yhteyden homeopaattiin...sovittiin mitä teen jos ja kun kutina alkaa... alkoihan se, verikokeissa todettiin että koholla on ja sitten aloin nauttia homeopaattista valmistetta, kutina häävisi. olin koko ajan homeopaatin ja lääkärin hoidossa..lääkäri ei myöntänyt homeopatiasta olevan mitään apua, minä en suostunut ottamaan kortisonia lääkäriltä!! hom. valmistetta otin oireitten mukaan ja selvisin raskauden loppuun asti. vaaranahan tässä on sikiön äkkikuolema, siksi niin tarkkaan vahditaan. myös jälkeenpäin olen lukenut, että verenkiertohäiriö istukassa on mahdollinen tässä hepatogestoosissa. meillä lapsella oli aivoinfarkti tod. näköisesti kohdussa tällaisen verenkiertohäiriön seurauksena, tosi lievä sellainen. lievä cp- vamma hänellä on...siis tällä nuoremmalla lapsella. ekalla on hahmotushäiriö...sitä ei osata sanoa miksi. siskollani on myös ollut maksam toimintahäiriö ja ollut homeopaatin hoidossa. raskaudet menneet loppuun asti ja lapset terveitä.

Yhteistyössä