Kohdunulkopuolinen raskaus ja hartiakipu, kiire!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko hartiakipu riippuvainen siitä kummalla puolella se kohdunulkopuolinen on? Eli jos mulla on vasemmalla puolella kohdunulkopuolinen raskaus ni pistääkö mulla vasemmalle puolelle, jos pistää? toivottavasti joku ymmrätää mitä haen takaa....

se pistäis kuuleman mukaan tohon solisluuhun ja se kipu johtuu kai siitä, että vatsaonteloon valuu nestettä. Viisaammat kertokaa onko näin asia? :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko hartiakipu riippuvainen siitä kummalla puolella se kohdunulkopuolinen on? Eli jos mulla on vasemmalla puolella kohdunulkopuolinen raskaus ni pistääkö mulla vasemmalle puolelle, jos pistää? toivottavasti joku ymmrätää mitä haen takaa....

Mulla on ollut kohdunulkoinen raskaus ja sisäänhegittäessä(syvään)molempia olkapäitä pisti,voi varmaan olla myös toispuoleistakin,sitä en tiedä viittaako se siihen kummalla puolella raskaus on.Onko vuotoa?Toispuoleista kipua alavatsalla?

mä siis tiedän että mulla on ku ja olen menossa aamulla polille. tänään pitää mennä jos tulee hartiakipuja tai huono olo, mutta luulen että sain tämän kivun kuvittelusta :) se ei ole pistävä kipu, mutta sellaista hartiajomotusta ni ku hartiat on jumissa. mulla on verta vatsaontelossa ni sen takia pitää olla tarkkana noiden oireiden kanssa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä siis tiedän että mulla on ku ja olen menossa aamulla polille. tänään pitää mennä jos tulee hartiakipuja tai huono olo, mutta luulen että sain tämän kivun kuvittelusta :) se ei ole pistävä kipu, mutta sellaista hartiajomotusta ni ku hartiat on jumissa. mulla on verta vatsaontelossa ni sen takia pitää olla tarkkana noiden oireiden kanssa...

Mä oon kuullut, et se kipu tuntuis solisluissa. Muistankohan mä vaan väärin?

no jos se muuttuu pistäväksi niin on jo todella kiire!
tarkkaile tilannetta, älä ota särkylääkettä. sen kivun kyllä tunnistaa sitten, se pistos on ihan sietämätön.

ja osanotot keskenmenosta. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Mä oon kuullut, et se kipu tuntuis solisluissa. Muistankohan mä vaan väärin?

mä olen lukenut että se ois hartioissa se kipu, enkä muista mitä se lääkäri tänään sanoi, olin sen verta sekaisin...

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

no jos se muuttuu pistäväksi niin on jo todella kiire!
tarkkaile tilannetta, älä ota särkylääkettä. sen kivun kyllä tunnistaa sitten, se pistos on ihan sietämätön.

ja osanotot keskenmenosta. :hug:

kiitos!! sitä minä tässä jahkaankin kun se ei ole mikään kova kipu... ;)

Tunnista oireet

Jos hedelmällisessä iässä olevalla naisella on mahdollisuus tulla raskaaksi ja hänellä ilmenee alavatsakipua ja ylimääräistä vuotoa, on syytä epäillä kohdunulkoista raskautta siitä riippumatta, miten ehkäisy on hoidettu. Myös kierukkaehkäisyä käyttävän naisen alavatsakipu antaa aiheen epäillä kohdunulkoista raskautta. Kohdunulkoiseen raskauteen liittyvä kipu voi alkaa jo tyypillisesti 7.-9. raskausviikoilla. Raskautta oireittensa syyksi epäilevän naisen on silti viisasta tarkkailla, lisääntyvätkö ja muuttuvatko hänen oireensa. Varhainen taudinmääritys ja nopea pääsy hoitoon vähentävät komplikaatioita ja auttavat myös säilyttämään hedelmällisyyden. Äkillinen, voimakas alavatsakipu, hartiakipu ja pyörtyminen ovat merkkejä vakavasta tilanteesta: munatorvi on saattanut revetä, ja vatsaonteloon on vuotanut runsaasti verta. Tällöin tarvitaan nopeita toimia, eli on heti lähdettävä lääkäriin.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=khp00015

Ihme että sut yleensä laitettiin kotiin?? Minulla oli kohdun ulkopuolinen raskaus ja olin sairaalassa, onneksi. Hartiakipu alkoi siellä suihkun jälkeen ja sitten tulikin kiire leikkaukseen. Verta oli vuotanut paljon ja se kipu oli todella kovaa. Jos yhtään epäilee niin kannattaa mennä sairaalaan...

Ihme että sut yleensä laitettiin kotiin?? Minulla oli kohdun ulkopuolinen raskaus ja olin sairaalassa, onneksi. Hartiakipu alkoi siellä suihkun jälkeen ja sitten tulikin kiire leikkaukseen. Verta oli vuotanut paljon ja se kipu oli todella kovaa. Jos yhtään epäilee niin kannattaa mennä sairaalaan...

minulle sanottiin että ei tarvi torvet soitellen mennä sotaan, joten huomenna aamulla viimeistään.
alkoiko se kipu hartiassa yhtäkkiä vaiko vähitellen?

minulle sanottiin että ei tarvi torvet soitellen mennä sotaan, joten huomenna aamulla viimeistään.
alkoiko se kipu hartiassa yhtäkkiä vaiko vähitellen?

Ihan yhtäkkiä se kipu alkoi!

Olen sairaanhoitaja ja naisten tautien tunnilla puhuttiin tosta hartia kivusta.. voi olla merkki muistelisin et kohtutulehduksesta tai sisäsynnytin tulehduksesta.. tai öö.. munajohtimien tulehduksesta.. (hitto kun en muista tarkalleen) Burana ainakin on ensiapuna hyvä tulehduskipu lääke.. Koita onko kuumetta sulla.!

mut otettiin samantien osastolle ja seur.pvänä oli leikkaus.Kipu voi yltyä yllättäen ja munatorvi repeytyä.Mulle tehtiin säästävä leikkaus,jossa munatorveen tehtiin viilto ja imettiin sikiö pois.

Yhteistyössä