kohdunulkoinen, koska uudelleen rask?

Hei!
Minulla oli kohdunulkoinen raskaus vko 7-8 poistettiin leikkaamalla, samalla myös toinen munatorvi.
Tuntuis että kaikki on mennyt ihan hyvin, tietysti suru on kova ja tuskainen mutta nyt muutama kysymys:
Voinko tulla raskaaksi ennen seuraavia kuukautisia? jos pitäisi odottaa niitä niin miksi? Minulle ei lääkäri sanonut että pitäisi odotella mutta että voit tulla heti raskaaksi kun kuukautiset on ollu joten jäi hieman ihmetyttämään.
Kuinka nopeasti loppuu vuoto?
Ja onko vatsanalue kipeä kauan vai pitäisikö kaikki siellä sisälläpäin olla jo ok kun sairasloma loppuu?
Paljon on muutakin mieltä askarruttavaa mutta nuo nyt päällimmäisenä, joten jos joku siellä on kokenut jotakin tällaista tai tietää muuten niin auttakaa!!!
 
Heippa!

Kohdunulkoisen raskauuden jälkeen en kyllä osaa sanoa että miten, <mutta mulle sanottiin ns. täydellisen keskenmenon tultua (ei siis tarvittu kaavintaa) Että pitäis yhdet kuukautiset odottaa,. Että limakalvot pääsee paranemaan ja jos sattuis tulee heti raskaaksi niin laskettua päivää on vaikea laskea.. Sanoivat kyllä että no jos vahinko käy niin ei se kyl maailmaa kaadakkaan..

No mä sit päätin, et ku mua ei sörkitty enää mitenkään, niin voin ihan hyvin aloittaa kokeilun heti... =)

Mutta toivottavasti saat vielä saman sinun kanssasi kokeneiltä tarkempia vastauksia!!

Yritä jaksaa, tuntuu varmaan tosi kurjalta.. :'(

Ja tsemppiä uuteen yritykseen!!! :hug:
 
yxi
KOhdun ulkoisen raskauden jälkeen voi ja saa ainakin minua hoitaneen lääkärin mukaan tulla raskaaksi vaikka heti ekasta kierrosta. Minulla vuoto kesti viikon verran.
SIsuskalut kyllä ehtii parantua, ennen kuin mahdollinen raskaus niitä alkaa venyttää. Minulle tehtiin aikanaan muista syistä laparotomia, eli alavatsalla haava noin 20 cm ja lähes kaikki gynen puolen "värkit" tutkittiin ja käänneltiin, osaa korjailtiin ja leikeltiin sisäpuolella. Kysyin silloin lääkäriltä, että kuinka pian voi alkaa yrittää raskautta, sanoi vaan, että ihan milloin vaan, kunhan ette täällä sairaalassa sitä yritä :)
 
Hei! Minulle tehtiin tuo laparoskopia viimeviikolla. Raskausviikkoja oli vasta 5. Minullakin oikean puolinen munatorvi oli revennyt niin pahoin ettei ollut muuta vaihtoehtoa kuin poistaa se. Minulla oli myös aiemmin (n. 5kk sitte) keskenmeno. Nyt onkin hirveä pelko että seuraavakin mahdollinen raskaus menee kesken. :(

Meidän käskettiin odottaa tämän vuodon jälkeen yhdet kuukautiset ja sen jälkeen saa alkaa kokeilemaan vauvaa.

Millainen olotila teillä on - joilta on munatorvi poistettu?
 

Yhteistyössä